HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo maart 05, 2025 12:32 am

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 goedkopere manier v-force?? (V-Force VS ''andere membraam'') 
Auteur Bericht
ivoturbo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht goedkopere manier v-force?? (V-Force VS ''andere membraam'')
ik heb net een beetje op internet zitten neuzen en ik kam dit tegen op euroscooters en op sp-parts.
klikje doen
dat is van mina verticaal , mina verticaal spruitstukken passen op mijn cilinder ( waar ook een am6 membraam in past)
dus ik neem aan dat de gaten over heen komen.
hier ben ik dus mee langs de bromboer geweest en ik vroeg zou het dan ook mogelijk zijn om daar een stage6 v-force in te doen.
hij zo ja dat is mogelijk ja en volgens mij ook zonder aanpassingen.
hier past dan dus een v-force in van minarelli horizontaal
misschien is dat wel een goedkopere oplossing dan de orriginele v-force.
hopelijk hebben jullie hier wat aan ;)
groetjes ivo

di mei 22, 2007 2:27 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
V-Force is een hype en werkt niet, geeft zelfs vermogens verlies volgens somige, als je ook kijkt hoe de prijzen van die dingen in eens gingen kelderen, ze waren dik 170 euro toen ze uitkwamen.
alleen maar gezijk gehoort tot nu toe over die dingen, nog geen 1 keer iets positiefs.
je doet er veel beter aan gewoon een Malossi VL membraam te gebruiken of een Conti die wel echt meer power geeft maar niet erg lang mee gaat.

di mei 22, 2007 3:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
ivoturbo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
oke dan een vraagje aan je.
waarom rijden dan bijna alle sprint scooter met v-force membramen?
want de jongens die ik ken zijn er zeer over te spreken want ik ken ook een jonge met 23,4 pk scooter en die zweert bij v-force
en er zijn er wel meer die ik ken met 20pk+ scooter en allemaal rijden ze met v-force.
bij mij moet het op een puch maxi komen met een 75cc cilinder vandaar.
ik dacht misschien is dit ook wel een leuke oplossing voor jullie vandaar dat ik het had geplaatst.
groetjes ivo

di mei 22, 2007 3:39 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik ken een paar jongens die racen en die heben V-force geprobeert en zijden alemaal dat het niks is, eentje had hem zelfs op een Dybo gehad en had een half PK minder er door.
En die 23,4 PK scooter wil ik wel eens zien, want als ik cijfertjes als dat hoor trek ik toch wel heel erg mijn twijfels aan het verhaaltje of aan de manier waarop de rollerbank is ingesteld geweest.
Meeste racers die ik ken gebruiken namelijk Malossi of Conti membraamen.
Als die V-Force echt zo goed was zouden ze de prijs nooit van 170 Euro naar nog geen 70 Euro hebben laten vallen.
Maar het maakt niet uit, mijn advies is alleen dat je beter een Malossi of Conti kunt nemen.
Bij een Puch Maxi moet je gewoon een Kreidler cilinder er op gooien, Peugeot 103 SPX voorvork en wielen er in, dan heb je voor teminste een goede schijfrem en goede veerring. :{-):

di mei 22, 2007 3:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
roel88
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
RS_Patrick schreef:
Ik ken een paar jongens die racen en die heben V-force geprobeert en zijden alemaal dat het niks is, eentje had hem zelfs op een Dybo gehad en had een half PK minder er door.
En die 23,4 PK scooter wil ik wel eens zien, want als ik cijfertjes als dat hoor trek ik toch wel heel erg mijn twijfels aan het verhaaltje of aan de manier waarop de rollerbank is ingesteld geweest.

* Scooters zijn gay :XX:

*V-force membranen zijn wel goede membranen, op die race kreidlers gebruiken ze haast niet anders en die lui weten zeker wel waar ze over praten. ;)

di mei 22, 2007 4:38 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
eventueel kun je er goedkoop uit de vs halen @ www.apriliaforum.com en dan shop. Jeroen / bouran rijd met zn zelfbouw sprinter met een echte v-force en die haalt 0,6 pk winst t.o.v. van een vl6 membraan patrick. Kijk maar op derbi club in zijn topic evt. :^^:

di mei 22, 2007 4:38 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Waarom die prijzen zo naar beneden zijn gegaan heb ik wel een antwoord op. Je hebt V-force membranen en stage 6 V-force membranen. Stage 6 levert gewoon imitaties van de echt v- force alleen dan voor minder dan de helft van het geld. Een echte v-force kost nog steeds iets van 150 euro.
Maar een membraan van een scooter nemen heeft geen zin. De doorlaat is veel kleiner dan bij een am6 blok. Je kunt dus beter naar een ander setje kijken, conti levert ook erg mooie setjes.

di mei 22, 2007 4:52 pm
Profiel WWW
ruud
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
.1 op de scooters doen de v-force membranen zeker niet onder voor de malossi membranen oid.

.2 Op een schakelblok moet je sowieso geen scooter v-force doen ivm inbouwmaten

.3 op een am6 voldoet een bewerkt standaart membraan prima imo

di mei 22, 2007 5:39 pm
Profiel
rs-power
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Membraam test V-Force VS Malossi VL14 (@ Scooterblok)

By
Johan van RR-Tuning

Citaat:
Beste Tuners 8)

Op het moment zijn wij hier druk bezig met het testen en tunen van een nieuw speed '06 70 blok:

- Speed 06
- Yasuni C30
- Keihin 28 mm
- Hebo krom
- PVL rotor

We zijn begonnen met het meten van het vermogen van een std. Speed 06, na de basisafstelling van de carburateur en de ontsteking gevonden te hebben zijn we eens wat met membranen gaan testen.

Op de RR Aerox gaf het V-force membraan al 0,4 pk meer, maar wat doet het eigenlijk op een std. Speed blok?

De getunde VL 14 vs. V-force membraan, zie hier het resultaat:

Afbeelding

Lijn 38 is met een RR-getunde vl14 die destijds is gebruikt in mijn aerox.
Lijn 39 is het membraan uit de RR-Sonic 2005, zie hieronder het verhaal
Lijn 42 is het het membraan van lijn 38 maar dan nog met nog een aanpassing
Lijn 43 is het V-force membraan

Alles tests zijn binnen 1 uur uitgevoerd en daarom niet gecorrigeerd, bovendien is elke run gestart bij een watertemp van 35 graden, om zo de betrouwbaarste resultaten te krijgen.

Het is dus weer duidelijk dat op alle fronten het V-Force membraan beter is dan de VL 14, dus zowel bij het lage toerengebied als het hoge toerengebied, wat er ook gebeurt aan het VL 14 membraan.

We hebben ook met een std. VL getest, helaas ben ik vergeten die grafiek erbij te zetten. Het vermogen lag over het gehele gebied ruim 0,5 pk lager.

Over de VL14 uit de sonic waarmee we de helft van het seizoen gesprint hebben, deze is niet aangepast zoals wij dat normaal doen, maar deze hebben de extreem uitgefreesd op de freesbank om eens te testen wat het doet:
Afbeelding
En dat komt er zo uit te zien:
Afbeelding

Hiermee hadden we een vergroting van het doorlaatoppervlak bereikt van ruim 14,5%, wat echt behoorlijk is. Echter hadden we vorig jaar nog geen tandriem en konden we nog niet zien wat het verschil was in andere toerengebieden op de testbank. Ook op het topvermogen gaf het geen verschil toen der tijd.

Nu met tandriem dus duidelijk wel! Het verschil is te zien is de grafieken 038 en 039, hierbij is 038 het membraan met het grotere oppervlak. Het leuke is dat je direct ziet dat je hiermee alleen de powerband verschuift naar een ander toerental, helaas veranderd het topvermogen hier niet mee, alleen het vermogen wordt afgegeven bij een hoger toerental. Je ziet ook dat je onderin veel vermogen verliest. Dit is dus niet echt een aanrader, maar misschien dat het op andere blokken het wel goed doet.

Een tandriem geeft echt een schat van informatie wat bij een normale test, dus met werkende vario, verloren gaat.

Conclusie van vandaag: V-force heeft zich voor ons bewezen!

Wij gaan van het weekend verder testen!

Greetz Johan!

P.s

volgende keer wel even in het membraam topic posten ;)

(op de fotos kan je trouwens klikken en groter/duidelijker maken voor de mensen die het niet doorhaddden)

di mei 22, 2007 7:02 pm
Profiel
ivoturbo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
oke zowiezo bedankt allemaal.
en sory had dat andere topic te laat gezien sorry daar voor.
maar nu een vraagje ...

zou het gunstig zijn voor op een puchje ja of nee graag ook een rede waarom ja of nee.
in ieder geval harstikke bedankt :^^:

di mei 22, 2007 7:23 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]