HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 24, 2025 4:31 pm

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 glijde in snelle bochten 
Auteur Bericht
mblover
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Kijken, kijken, en nog eens kijken.

Als het wegdek goed is, gewoon zorgen dat je de banden verder en beter warm rijd, ook de zijkanten. Dus steeds iets dieper, en niet meteen als je opstapt je broem helemaal plat leggen.

Verder, mocht je gaan glijden, ALTIJD kijken waar je heen wil, en nooit de bocht uit kijken. Dan kan je heel veel redden.

Ik rijd op me tzr met pirelli sport demons, en ik heb ook weleens een iets uitbrekend achterwiel gehad ('s winters, modder, witte blokken die ik net raakte), zolang je kijkt waar je heen wil kan je heel erg veel redden. Kijk je de bocht uit dan ga je er gewoon af...

zo mei 20, 2007 8:57 pm
Profiel
RS50 wayblue
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 11
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb een keer gehad dat er grind lag(echt best veel grind) en ik reed rechts in de binne bocht, toen zag ik het gelukkig optijd, toen reed ik recht door de berm in, kwam gelukkig geen auto aan, want er lag echt véél grind, en in het begin met schakele, dan schakel je terug in een bocht en dan laat je je koppeling los, maar dat was een te lage versnelling en dan slipte mn achterband ook een btje, maarja dat heb ik gelukkig nu nie meer :D

zo mei 20, 2007 10:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
mblover, vind dat wel een leuk verhaaltje van je maar niet all het vuil en grid zie je van te voren he, je moet kijken waar je heen wilt, niet naar wat er 3 meter voor je op de straat ligt, dus als je het ziet is het meestal al te laat, of wou jij zeggen dat je in een bocht kon remmen?

ma mei 21, 2007 12:03 am
mblover
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
RS_Patrick schreef:
mblover, vind dat wel een leuk verhaaltje van je maar niet all het vuil en grid zie je van te voren he, je moet kijken waar je heen wilt, niet naar wat er 3 meter voor je op de straat ligt, dus als je het ziet is het meestal al te laat, of wou jij zeggen dat je in een bocht kon remmen?

Ik bedoel juist dat als je gaat glijden dat je moet kijken waar je heen wilt.

Als er teveel licht of een te groot opstakel, en je gaat niet met een te hoge snelheid, even rechtop gooien, er overheen, en dan weer terug duwen zodat je alsnog de bocht kan halen.

Verder kan je perfect met je voorrem remmen in een bocht, alleen even opletten dat je niet te hard remt want dan blokkeert je wiel en ga je op je smoel. Verder zul je merken dat hij rechtop wil komen, dit moet je compenseren door hem meer in de bocht te duwen. Zo kan je best remmen in een bocht hoor. Alleen je zal wel VOOR het obstakel/de rommel moeten remmen, en niet pas als je er al op zit.

verder, terug schakelen in een bocht is natuurlijk niet slim, zeker als je net begint en te vroeg terug schakelt met een sterk vertragend achterwiel als gevolg.

edit:
Voordat je bij de bocht bent de bocht inspecteren. Als je niet zeker bent van schoon wegdek dan moet je gewoon niet plat erdoor blazen, maar er rekening mee houden dat er iets kan liggen...
En als er echt onverwacht heel veel ligt, of olie oid, dan kan je nog pech hebben en op je plaat gaan. Maar heel veel kan je gewoon hoor.

edit2:
en over die zooi heen zorgen dat je brom licht blijft trekken, dan is ie wat stabieler.

ma mei 21, 2007 12:12 am
Profiel
Leviathan
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
mblover schreef:
RS_Patrick schreef:

Als er teveel licht of een te groot opstakel, en je gaat niet met een te hoge snelheid, even rechtop gooien, er overheen, en dan weer terug duwen zodat je alsnog de bocht kan halen.

Verder kan je perfect met je voorrem remmen in een bocht, alleen even opletten dat je niet te hard remt want dan blokkeert je wiel en ga je op je smoel. Verder zul je merken dat hij rechtop wil komen, dit moet je compenseren door hem meer in de bocht te duwen. Zo kan je best remmen in een bocht hoor. Alleen je zal wel VOOR het obstakel/de rommel moeten remmen, en niet pas als je er al op zit.

verder, terug schakelen in een bocht is natuurlijk niet slim, zeker als je net begint en te vroeg terug schakelt met een sterk vertragend achterwiel als gevolg.

edit:
Voordat je bij de bocht bent de bocht inspecteren. Als je niet zeker bent van schoon wegdek dan moet je gewoon niet plat erdoor blazen, maar er rekening mee houden dat er iets kan liggen...
En als er echt onverwacht heel veel ligt, of olie oid, dan kan je nog pech hebben en op je plaat gaan. Maar heel veel kan je gewoon hoor.

edit2:
en over die zooi heen zorgen dat je brom licht blijft trekken, dan is ie wat stabieler.
Van wie heb jij leren rijden? Remmen VOOR de bocht snelheid verminderen in de bocht is grip verliezen je moet constant bocht in gaan en steeds harder gaan als je de bocht uit gaat

die remmen heb je niet eens nodig ik ree toen mn brommer(RS) gewoon 135km/u liep met een slechte achterrem en geen voorrem een week ofzo en geen ongelukje gehad :P je moet gewoon alles met je motor doen

heb ff stukkie gevonden waar het staat uitgelegd allemaal :P

http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/#gas

ma mei 21, 2007 12:23 am
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
kom je achter als je een nood stop moet maken omdat een of andere automobilist je over het hoofd ziet. alleen het remmen op de motor is dan echt niet genoeg hoor.
3 keer zo een ongeluk gehad in 14 jaar, als ze geen rekening met je houden of je simpel weg over het hoofd zien heb je vaak niet eens meer genoeg aan een stel perfecte remmen, laat staan aan afremmen op de motor, als je denkt dat het net zo hard remt als normaal remmen dan moet je deze oefening maar eens gaan doen om je remtechniek en gevoel voor het remmen te verbeteren:

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _2101.html

Staat trouwens ook een heel mooi stuk over sturen enzo bij. wel allemaal in het engels maar ik mag toch verwachten dat julie dat wel begrijpen :{-):

ma mei 21, 2007 4:26 am
Meonemium
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik ging van de week ook glijend door de olie :}): Gelukkig niet op men plaat.
Maarja je krijgt wel altijd weer zon adrenaline stoot :D:

ma mei 21, 2007 11:16 am
mblover
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Leviathan schreef:
mblover schreef:
RS_Patrick schreef:

edit:

edit2:
Van wie heb jij leren rijden? Remmen VOOR de bocht snelheid verminderen in de bocht is grip verliezen je moet constant bocht in gaan en steeds harder gaan als je de bocht uit gaat

die remmen heb je niet eens nodig ik ree toen mn brommer(RS) gewoon 135km/u liep met een slechte achterrem en geen voorrem een week ofzo en geen ongelukje gehad :P je moet gewoon alles met je motor doen

heb ff stukkie gevonden waar het staat uitgelegd allemaal :P

http://www.luiemotorfiets.nl/tips/bochten/#gas

Dat weet ik wel,
ik doelde er alleen op dat het zeer zeker wel mogelijk is om in een bocht te remmen, mocht je een remactie uit moeten voeren vanwege een obstakel oid.

ma mei 21, 2007 6:39 pm
Profiel
Unknown
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
kom je achter als je een nood stop moet maken omdat een of andere automobilist je over het hoofd ziet. alleen het remmen op de motor is dan echt niet genoeg hoor.
3 keer zo een ongeluk gehad in 14 jaar, als ze geen rekening met je houden of je simpel weg over het hoofd zien heb je vaak niet eens meer genoeg aan een stel perfecte remmen, laat staan aan afremmen op de motor, als je denkt dat het net zo hard remt als normaal remmen dan moet je deze oefening maar eens gaan doen om je remtechniek en gevoel voor het remmen te verbeteren:

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _2101.html

Staat trouwens ook een heel mooi stuk over sturen enzo bij. wel allemaal in het engels maar ik mag toch verwachten dat julie dat wel begrijpen

Hey de uitleg over het remmen vind ik al een beetje vreemd op die website maar hoe ze je uitleggen hoe je een bocht door moet klopt helemaal niet.
Het is een engelse website blijkbaar want ze rijden aan de verkeerde kant van de weg maar dat maakt verder niet uit.

Wanneer je die bocht naar rechts maakt moet je niet zoals ze je daar zeggen de binnenkant van de bocht op zoeken, maar juist iets links van het midden gaan rijden.
Wanneer je rijd zoals op die website zal je met de motor schijn over de verkeerde weghelft gaan hangen en ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom dat niet kan.

di mei 22, 2007 11:14 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2