Auteur |
Bericht |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
RS_Patrick schreef: Je kan beter gewoon de motor op Nitromethanol laten draaien, dan hoef je niet eens echt veel te veranderen. Weet alleen niet of dat mag met sprint races, maar als je lachgas injectie mag gebruiken zou ik niet waten waarom je hem niet gewoon op nitro mag laten lopen.
denk wel dat je heel veel zuigerveertjes dan mag meebrengen..
Mijn 4,5cc cilinder op mijn R/C truck is niet voor niets conisch
Maar dan heb je wel lekker vermogenwinst: met 4.5cc produceert ie al 5pk op 28k... kan je nagaan met 50 of meer
|
wo mei 16, 2007 12:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Haha, moet toch niet gekker worden, omg op een brommer
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
wo mei 16, 2007 12:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
RS--Melandri schreef: RS_Patrick schreef: Je kan beter gewoon de motor op Nitromethanol laten draaien, dan hoef je niet eens echt veel te veranderen. Weet alleen niet of dat mag met sprint races, maar als je lachgas injectie mag gebruiken zou ik niet waten waarom je hem niet gewoon op nitro mag laten lopen. denk wel dat je heel veel zuigerveertjes dan mag meebrengen.. Mijn 4,5cc cilinder op mijn R/C truck is niet voor niets conisch Maar dan heb je wel lekker vermogenwinst: met 4.5cc produceert ie al 5pk op 28k... kan je nagaan met 50 of meer
Mijn AF1 heeft zonder problemen op nitro metanol gelopen hoor, dus zie het probleem niet zo, je moet wel een veel grotere sproeier gebruiken.
En 4.5cc 5pk? mijn 15cc had net ietsje meer als 5pk en dat was een motortje van meer als 1000 euro.
trouwens weet je hoeveel toeren zo een klein motortje draait in vergelijking tot een 50cc? bij een 50cc heb je het echt over ongeveer 12.000 toeren, bij zo een RC motortje over 30.000 toeren, Denk niet dat zuigerveren dat aan kunnen.
Als je gewoon Nitromethanol met 1:50 olie er al door heen gemixt koopt en een veel grotere sproeier monteerd, carb moet helemaal opnieuw afgestelt worden (met Nitromethanol moet hij veel rijker staan) gaat het gewoon goed.
Nitro koelt de motor ook nog eens gigantisch veel meer af als benzine waaneer het de motor binnen komt, ooit een Top Feul Dragster met radiators gezien?
|
wo mei 16, 2007 1:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
werken top feulers nog op bougie's eigenlijk ?
of ook op zelf ontbranding ?
Gr. Steven
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
zo mei 20, 2007 3:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
RS_Patrick schreef: RS--Melandri schreef: RS_Patrick schreef: Je kan beter gewoon de motor op Nitromethanol laten draaien, dan hoef je niet eens echt veel te veranderen. Weet alleen niet of dat mag met sprint races, maar als je lachgas injectie mag gebruiken zou ik niet waten waarom je hem niet gewoon op nitro mag laten lopen. denk wel dat je heel veel zuigerveertjes dan mag meebrengen.. Mijn 4,5cc cilinder op mijn R/C truck is niet voor niets conisch Maar dan heb je wel lekker vermogenwinst: met 4.5cc produceert ie al 5pk op 28k... kan je nagaan met 50 of meer Mijn AF1 heeft zonder problemen op nitro metanol gelopen hoor, dus zie het probleem niet zo, je moet wel een veel grotere sproeier gebruiken. En 4.5cc 5pk? mijn 15cc had net ietsje meer als 5pk en dat was een motortje van meer als 1000 euro. trouwens weet je hoeveel toeren zo een klein motortje draait in vergelijking tot een 50cc? bij een 50cc heb je het echt over ongeveer 12.000 toeren, bij zo een RC motortje over 30.000 toeren, Denk niet dat zuigerveren dat aan kunnen. Als je gewoon Nitromethanol met 1:50 olie er al door heen gemixt koopt en een veel grotere sproeier monteerd, carb moet helemaal opnieuw afgestelt worden (met Nitromethanol moet hij veel rijker staan) gaat het gewoon goed. Nitro koelt de motor ook nog eens gigantisch veel meer af als benzine waaneer het de motor binnen komt, ooit een Top Feul Dragster met radiators gezien?
Sommige 40.000 toeren. Maar idd. Een brommert zal nooit daarbij in de buurt komen. Zuigerveren worden ook niks zoals je al zegt. Daarom loopt de cil. wand ook conisch. Op am6 gebied ben ik nog aardig noob. Maar van RC motortjes kan ik mezelf wel indelen bij gevorderden
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
zo mei 20, 2007 7:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
een klein RC 5cc 2 takt nitro motortje of een 50cc 2 takt van een brommer zijn echt compleet verschilend, heel ander systeem, ik heb er zat van bijde gehad in alle soorten en maten.
|
ma mei 21, 2007 12:20 am |
Persoonlijk album
|
|
Patrick V
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 03, 2006 8:44 pm Berichten: 104 Woonplaats: Zwammerdam
|
even terug komend op het onderwerp"kuch"
Als je nos op je schakel wil maken zal je aan de quickshifter moeten. Dit is een systeem waar bij een sensor aan je schakelpook ziet waarneer je gaat schakelen.
Dan onderbreekt hij de ontsteking voor heel even. Waardoor de kracht die op de versnellingsbak staat voor even weg is waar door je gewoon kunt schakelen zonder je koppeling te gebruiken.
_________________ Gpr
|
ma mei 21, 2007 10:32 am |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
Ron Rolff uit maasdijk heeft een bruute kreidler met flinke setup, en ook nos erop.
Zoek op internet naar emailadres van hem, en moet je hem verder maar even emailen.
|
ma mei 21, 2007 7:12 pm |
|
|
wietse46
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 9:18 pm Berichten: 137 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: wirdum
|
voor goedkoope nos moetje ff op ebay.com zien
wand de dollar is niks waar op het moment
$199 heb je al een compleet systeem voor op de motor
$199=€127.47
en laat er nog eens een beetje verzend kosten over komen
dan is het nog niet duur
_________________ Today Tomorrow Aprilia Forever
|
wo maart 26, 2008 1:28 am |
Persoonlijk album
|
|
Ionbrave
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jul 27, 2007 10:37 pm Berichten: 55
|
NOS gebruik je eigenlijk om sneller door je toeren heen te komen zodat je sneller kunt opschakelen of om in je laatste versnelling een flink aantal toeren erop te gooien waardoor je veel hogere top rijgt, naar mijn mening moet je dan toch ook rekening gaan houden met je cilinderdruk die dan gigantisch toeneemt en natuurlijk de oververhitting van je motorblok. Het kan maar je moet er veel voor aanpassen wil je je blok niet opblazen naar mijn mening
|
wo maart 26, 2008 10:09 am |
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
daarvoor is de N ook van Nitrous.. die is voor de extra koeling. De Oxide (zuurstof) voor het vermogen. Al denk ik dat beide wel voor extra vermogen (indirect desnoods) zorgen.
En lang rijden op nos is sowieso nooit goed. De toepassingen waar het gebruikt wordt zijn ook niet bedoelt om dat langdurig te gebruiken.
Daarbij moet je ook je mengsel iets rijker afstellen icm met nos
|
wo maart 26, 2008 11:47 pm |
|
|
mark RS95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 16, 2007 6:50 pm Berichten: 362 Woonplaats: Ten Boer(groningen)
|
Ik heb het wel eens op een puch gehad, gewoon een verstuiver op het spruitstuk, daarop een elektronisch ventiel met een knopje op het stuur daarna een buisje naar een stuk of 5 aansteker-vul-flesjes. puch liep zonder ongeveer 75/80 en met dik over de 100... hebben er een politie moter uitgetrokken bij optrekken na een tijdje rijden kwamen de tandwielen uit het blok door de uitlaat naar buiten, cilinder was doormidden en zuigerwas... kwijt... verkruimeld... krukas op meerdere plekken gebroken enz enz oftewel zou er geen schakelblok aan verneuken
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 9&start=60
|
wo maart 26, 2008 11:55 pm |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm Berichten: 6557
|
gruwelijk !!!!
kan je er iets meer over vertellen meer info ? aub
hoe werkt t enzo hoe sluit je alles aan
|
wo maart 26, 2008 11:57 pm |
|
|
mark RS95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 16, 2007 6:50 pm Berichten: 362 Woonplaats: Ten Boer(groningen)
|
het is heel simpel maar alles gaat gewoon kapot... dit is het pricipe alleen dan versimpelt
Bijlagen:
NOS.gif [ 100.1 KiB | 2208 keer bekeken ]
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 9&start=60
|
wo maart 26, 2008 11:59 pm |
|
|
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm Berichten: 6557
|
dit ziet er toch wat ingewikkelder uit dan dat jij zei
maar is er geen how to van ofzo wil namelijk ook wel zoiets proberen
|
do maart 27, 2008 12:00 am |
|
|
|