HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 24, 2025 11:44 am

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 glijde in snelle bochten 
Auteur Bericht
RS50 wayblue
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 11
Antwoord met een citaat
Bericht glijde in snelle bochten
ik had een vraag, ik weet niet of het heel normaal is ofzo, maar als mn bande lekker warm zijn, en ik ga lekker scherp door de bochte, dan voel ik mn bande glijde, een heel klein beetje maar je voelt het wel, hoort dat en kan ik verder of is dat echt het uiterste, want mn knie zit nog lang nie aan de grond ofzo(niet dat ik dat probeer) ik heb goede bande; michelin sportys 90/80 en 130/70, kan ik verder of is dit ver genoeg?
en als ik te ver ga, ga je dan in 1 keer op je plaat of gaat eerst je achterband glijde en kan je vallen dan nog voorkomen

vr mei 18, 2007 10:14 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
heb het soms ook, ligt aan het asfalt of aan je rijstijl

zijkanten van je banden mag je gerust ook wat warm rijden eer je lekker gaat doorhangen

vr mei 18, 2007 11:13 pm
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als hij gaat glijden dan is dat wel de limiet, zachtere bandjes kopen als je nog verder wilt gaan.

za mei 19, 2007 2:13 am
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb het met de sportys af en toe, maar meestal ligt dat dan toch aan het wegdek (gladde asfalt of beton)

dus weet niet of dat hier ook zo is

zijn er in die pilots ook verschillende compounds, dacht zelf van niet ...

za mei 19, 2007 8:17 am
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: glijde in snelle bochten
RS50 wayblue schreef:
en als ik te ver ga, ga je dan in 1 keer op je plaat of gaat eerst je achterband glijde en kan je vallen dan nog voorkomen

dat is nou juist het grote misverstand van velen...het is inderdaad vaak zo dat als je achterband zijn grip verliest dat je dan beter de kans hebt om het voertuig nog te redden als dat je voorband zijn grip verliest maar...

als je in een bocht rijd met 50km per uur en je gaat behoorlijk plat komt er gewoon een enorme kracht op een relatief klein oppervlakte van je banden te staan...je geeft dus wat gas en zo zorg je er ook voor dat je brommer als het ware naar de buitenkant van de bocht wil...dit merk je normaal niet zoveel maar als je valt wel...dan komt de kracht namelijk vrij in de vorm van een schuifer...die 9 v/d 10 keer eindigt in of buiten de buitenkant v/d bocht (in de berm dus....)

nou is het inderdaad zo dat als je voorband zijn grip verliest dat je vrijwel kansloos bent om er nog wat aan te doen...maar vergis je er niet in...als jou achterband uitbreekt zal je ook geheid op je plaat gaan...

ik denk zelf dat de kans dat jij met je brommer onderuit gaat nog groter is als dat ze in de gp1 op hun plaat gaan...want jij hebt namelijk geen TOP banden..je zal ze nooit op ideale temperatuur hebben op het moment dat je de bocht in gaat en nog veel belangrijker: de ervaring ontbreekt...en ja als ik zoiets hoorde van familie dacht ik ook van: lul niet ik weet best wat ik doe...

geloof me nou: een brommer heeft grenzen...de grenzen van een rs50 zijn ver te zoeken maar de grenzen van jezelf zal je het eerste overschrijden...en op dat moment leg je net zo snel een halfe meter naast de sloot als dat je nog in de bocht zat...

ik heb het zelf meegemaakt en geloof me...zoiets gaat gewoon veel en veel te snel om te kunnen handelen, je ziet en voelt het niet eens aangekomen :{}: en dan reed ik nog wel in een bocht waar ik elke dag hard en plat doorheen ging...zelfs dat maakt niks uit...

en het ergste was nog dat iedereen gewoon door reed ook...

...it´s not a game , it´s real...

za mei 19, 2007 11:23 am
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Betere banden kopen dus van een zacter rubber, Bridgstone Battlax BT39SS zijn special voor de RS50 gemaakt en zijn de beste banden die je maar kunt krijgen, heelaas slijten ze wel wat sneller dan normale bandjes, eigenlijk zijn ze ook alleen maar voor circuit gebruik ontworpen.

En pokerface zo te horen ging jij niet op je bek door de grenzen van je RS maar gewoon door wat zand of kleine steentjes op de weg of andere troep, je zij zelf al dat je er dagelijks hard door die bocht heen ging zonder problemen.

Heb het zelf ook een paar keer bijna gehad dat ik hier een lange bacht met een flinke snelheid in ging en dat er dan wat zand en stoff lag halverwege, schoot 1 keertje zelfs helemaal de andere rijbaan op met dik 100km/pu op de teller.

za mei 19, 2007 1:51 pm
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hmm ja ik heb ook weleens dat me achterband uitbreekt maar dan ga ik gelukkig niet op me bek. Krijg dan wel even genoeg adreline voor de hele week...

za mei 19, 2007 2:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
peteRS schreef:
Hmm ja ik heb ook weleens dat me achterband uitbreekt maar dan ga ik gelukkig niet op me bek. Krijg dan wel even genoeg adreline voor de hele week...

LOL, ja zelfde hier hier, je hart staat wel even stil dan he Pete :P

za mei 19, 2007 2:25 pm
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja maar daarna meteen een kick omdat het goed is gegaan :P :D

za mei 19, 2007 2:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Nollie
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Antwoord met een citaat
Bericht 
heb een keer gehad op een rotonde dat mijn voor wiel weg gleed.
Ik reed toen zo'n 60km/h over de rotonde heen (3kwart rond) en zat met mn voet aan de grond en toen brak mn voor wiel weg.
Gelukkig pakte hij 10cm verder weer grip dus dat was geluk hebben. Daarna doe je wel even wat rustiger.

maar ik zal zeggen als hij begint te glijden is dat het teken dat je niet verder moet gaan.

za mei 19, 2007 3:00 pm
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik had eerst dag dat ik mn certi had.. was beetje nat.. k ging bocht van 90 graden door met zon 40km.. brak ineens mn achterwiel weg.. scheelde weinig of k lag op mn plaat

za mei 19, 2007 3:04 pm
RS50 wayblue
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 11
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja zo moet je het maar leren denk, vallen en (hopelijk) opstaan, je moet je grenzen opzoeken denk ik om te kijke hoe ver je komt, en als je een keer glijd dan weet je verder moet ik niet :^^: ik ben al een keer gevallen op een natte klinker weg over een brug, ik ging 15 ofzo kwam de bocht uit en gaf gas en woppa daar ging ik, toen reed ik net 2 weke ofzo, schade viel gelukkig mee :D

za mei 19, 2007 10:00 pm
cittaghostracer
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
achjah.. iedereen die z'n grenzen wil opzoeken flikkert vanzelf een keer...

ik heb het een keer zowat gehad dat er een porche vooran stond bij een stop bord, en dat ik er links naast ging staan, en dan beide zo snel mogelijk weg:)

maar heb was net een lange poos drood geweest en had net geredend, dus spekglad op de weg!!!

toen begon zo op het rechte stuk me voorwiel ineens te zwabberen :00/:

dan schrik je je ook naar hoor:P je zwabbert gewoon rechtdoor, maar je stuur gaat alle kanten op :D:

zo mei 20, 2007 5:03 pm
Profiel
aprilia kevin
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 41
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb precies de zelfde achterband als jou RS50 wayblue, maar daar heb ik geen last van.... En wat betreft zachtere banden kopen... Deze zijn al zo zacht als leverpastij dus ja :D ... Maar ben met deze ook wel is bijna onderuit gegaan, wilde bochtje pakken en daar lag grind, ik schoof naar beneden, maar toen pakte men banden het net optijd op, pff dan schrik je wel effe hoor :D:

zo mei 20, 2007 5:36 pm
Leviathan
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Warme banden hebben meer grip dan koude maargoed :D: anders deden ze bij races banden wel in een vriezer ipv warm houden^^ als rubber warm word, word het zachter & dus meer grip mja hoe zachtere banden hoe meer grip op't drooge iig

en je moet er niet teveel over nadenken over die bochten gaat allemaal vanzelf wel hoor :P

zo mei 20, 2007 7:15 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende