HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo feb 02, 2025 12:11 am

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Hoe brand ik de achterste uitlaat pot van een RS50 uit? 
Auteur Bericht
Pinochat42
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Hoe brand ik de achterste uitlaat pot van een RS50 uit?
Is het mogelijk om de achterste uitlaatpot van een RS50 (2002) uit te branden? De druppels ollie hangen er achter aan. Hij is erg vet. De brommer loopt minder hard. Vandaar mijn vraag. Kan ik dat ongestraft doen of verbranden er dan dempings watten? De pot is een dichtgelast geheel.

za mei 19, 2007 12:20 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
gwoon speolen met thinner, een kant een kurk er in stoppen en vol gieten met thinner en dan ff wachten, sschuden en weer ff wachten, nog een keertje schuden en dan giet je hem leeg, als er wat achter blijft dan verdampt dat wel.

Maar slecht nieuws voor je, als de demper zo is dan zit je uitlaat zelf ook dicht.
Die vraag is all meerde keren beantwoord, gewoon een electrische verbrander er in steken en zorgen dat de uitlaat goed ligt en dat de verfstriper goed ondersteund word want hij kan wegvliegen als de ontverbrane gassen in de uitlaat vrijkomen en verbranden.

Gewoon net zo land de verbrander er in houden tot er geen rook meer uit de uitlaat komt.

Niet met benzine of wat voor vloeistof dan ook de uitlaat proberen uit te branden, dit geeft alleen maar weer extra aanslag in de uitlaat.

za mei 19, 2007 1:38 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Pinochat42
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Bedankt
Bedankt voor je tip. Maar nog ff een klein vraagje. Dat eerste stuk dat na de boch komt en voor de demper zit, is dat gewoon een uitlaat of is dat een kathalisator?

za mei 19, 2007 2:21 pm
Profiel
RS_Patrick
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Antwoord met een citaat
Bericht 
zit bij jou een kat in als het goed is bij je standaard pijp. Gewoon de verbrander in het stuk wat je in je cilinder stop steken, uitlaat in elkaar laten zitten en alleen de demper er af halen.

Bij een standaard pijp kan wel de kat stuk gaan maar aangezien die nu toch 100% helemaal dicht zit is het dat of een nieuwe uitlaat.

Denk dat je vaak wat kortere stukjes rijd waardoor je kat niet heet genoeg word om zijn werk te doen.

Bij een uilaat met een kat er in zou er all helemaal geen vettige troep uit de demper mogen komen, dat zou moeten zijn verbrand in de kat, daar is hij namelijk voor om de onverbrande resten te verbranden.

Sucses.

p.s. het zal wel flink gaan roken dus houd een beetje rekening met hoe de wind staat en de buren.

za mei 19, 2007 2:32 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Pinochat42
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Bedankt RS Patrick
Bedankt Patrick voor de tip. Ik ga het proberen. Groetjes

za mei 19, 2007 2:50 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]