Auteur |
Bericht |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Voorrem lekt olie bij reservoir.
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn voorrem en dat is dat hij olie lekt bij het reservoir.
Het komt er uit waar de rem zuiger het reservoir in gaat (dus bij de remhevel).
Ik zelf denk dat de pakkingen kapot zijn, maar ik kan nergens op internet nieuwe pakkingen er voor vinden.
Ik heb toe net even de zuiger er uit gehaald en hem schoon gemaakt. Die pakkingen die op de zuiger zaten zager er nog 100% goed uit.
Weet iemand of er ook nog pakkingen in het reservoir zitten?
Als iemand iets anders weet hoo ik dat natuurlijk ook graag
Ook is de schroef waar de hand rem mee vast zit dol gedraait
Dus die moet ik ook nieuw hebben..
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
do mei 10, 2007 5:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Ja onder je deksel zit nog een afdichting, maar denk toch echt dat de rubbers van de remzuiger gewoon versleten zijn, houft maar een heel klein plekje te zijn en het lekt, kan je zo bij een aprilia dealer bestelen die rubbertjes of eventueel een heel nieuw zuigertje.
|
vr mei 11, 2007 12:27 am |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
Weet iemand of het rode cirkeltje het zelfde onderdeel is als het blauwe cirkeltje? Zo niet dan mis ik er 1
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: rem
rem.JPG [ 16.81 KiB | 2681 keer bekeken ]
|
vr mei 11, 2007 8:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ik dacht het wel maar ben het niet zeker ...
|
vr mei 11, 2007 8:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
dat rode ding zit in je handvat vast en dat blauwe ding is je zuiger
Laatst bijgewerkt door cebess op vr mei 18, 2007 12:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo mei 13, 2007 9:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
|
mm das nie zo mooi...
zal even kijken morgen krijg ik een revisie setje binnen ff kijken wat er bij zit.
Anders maak ik er wel iets van dat het wel werkt...
|
ma mei 14, 2007 9:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Die Blauwe zit normaal in dat rubber hoesje en dat hout het op zijn plek, de ene kant valt in de zuiger en aan de andere kant zit een kommetje waar het rode pennetje invalt.
Dat rode pennetje hoort bij je remgreep te zitten, zit er normaal gesproken in als je hem koopt.
|
di mei 15, 2007 1:43 am |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
|
mja maar ik moet het blauwe hebbe...
kan misschien even iemand dat blauwe pinnetje op meten?
Want op dit moment bouwt hij helemaal geen druk op dus ik denk dat het pinnetje te lang is
Ik heb al gekeken op easyparts etc etc maar nergens kun je dat pinnetje bestelle
|
wo mei 16, 2007 5:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
|
heb zelf een pinnetje gemaakt van 12mm maar ik denk niet dat dat het probleem is. Hij bouwt gewoon geen druk op...
waarom is een hele goede vraag..
Ik heb heel het resoivair schoon gemaakt en rem pomp...
Het enige waar eventueel nog vuil ik kan zitten is de leiding of de klauw. Ik zelf geloof dat niet.
Ik zelf weet het niet meer dus zit er over te denken om hem naar een dealer te brengen
Wordt dan zijn 1ste keer bij de dealer
|
do mei 17, 2007 8:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
dat hij geen druk opbouwt kan ook met lucht in de leiding te maken hebben he
|
do mei 17, 2007 10:56 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
|
ja.. maar ook al heb ik de pakkingen vervangen er blijft rem olie uit het resoivair lopen naar de rem hvel toe (net als in het begin)
Weet iemand hoe het zit, moet die O ring op de zuiger hoe ver moet hij in de cillinder zitten?
En hoe lang is ongeveer met blauw aagegeven ding op de foto?
|
vr mei 18, 2007 1:22 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
|
Ik ben er nog niet uit en heb de moet ook nog niet op gegeven
Ik heb een ding bereikt hij lekt niet meer alleen het 2de probleem is dat hij nu geen druk op bouwt.
Ik heb even in autocad getekend hoe het nu zit.
Het rode zijn pakkingen.
Ik heb een ander tussen stukje gemaakt en nu heb ik dus gezorgt dat het gleufje in de cillinder gelijk zit met het gaatje waar door volgens mij de olie komt. Het andere gaatje wat in het resoivair zit, zit een soort plasticje voor.
Ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen of ik de cillinder nu goed heb zitten. Zo niet zeg dan hoe die wel moet
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: remklauw
Remkauw.JPG [ 25.9 KiB | 2367 keer bekeken ]
|
di mei 22, 2007 7:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
lijkt er wel op. Ik heb nooit van binnen gekeken maar er zijn een paar dingen die ik zeker weet. De holle kant van de zuiger moet richting de remhendel zolang jij hier hebt staan. Als de rem niet ingedrukt is dan moet er een verbinding zijn tussen het reservoir en de leiding naar je klauw.
|
di mei 22, 2007 7:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
|
ja maar als ik dat doe dan zit de O ring aan het begin van de zuiger niet meer in de schagt zeg maar. En als dat is dan lekt hij olie...
De zuiger is trouwens nu in niet ingedrukte positie dus je remt niet.
|
di mei 22, 2007 8:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
|
is dan niet de cilinder beschadigd van binnen? Want anders kan hij toch ook geen olie uit het reservoir pakken.
|
di mei 22, 2007 8:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
|