HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jan 20, 2025 10:59 am

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 derbi gpr(nieuwste model) VS aprilia rs50(2e model) 
Auteur Bericht
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hey, ik heb een gpr gekocht :^^: moet wat aan gebeuren de de lak is inderdaad wel al ver heen maargoed...lang leve de spuiterij :P

tot nu toe is mijn ervaring:
derbi gpr zit een stuk rechterop als een rs50 2003, de gpr is ongelofelijk snel!!!! nu heeft die van mij ook een idiote vertanding(maargoed) voor je het weet wil je weer overschakelen maar merk ja dat je al in z´n 6 zit! met 11k toeren :DD: verder weet ik niet wat er nog meer aan is verandert O:-) prop rammelt nog wel in de uitlaat(stelletje beuners) :X:

oordeel: mooie brommer op het eerste gezicht, maar technisch laat het toch enige puntjes van afwerking te wensen over en tegenover een rs50 2003 vind ik zeker dat de wegligging moet wennen(je durft niet meteen plat door de bocht) omdat het gewoon echt licht aanvoelt en het zwaarte punt toch wat hoger ligt...

hij komt uit 2005 dus hij´s nog netjes( hij´s vandaag voor het eerste schoon gemaakt vanaf 2005 leek hert wel :(( ) boordcomputertje is erg grappig en knipperlichtjes etc....shoke is goed afgewerkt in de recht handgreep geplaatst (plus puntje voor barcelona, want daar is die gemaakt! )

lampjes zijn er een aantal voor doorgebrand...niet duur maar toch vind ik het slordig dat dat gebeurd met een vrijwel jonge brommer...

onderdelen zijn ietsje goedkoper dan die van aprilia ( maar dat verschilt toch wel met wat je nodig hebt)

problemen die de gpr tot nu toe had:
lekke voorvork (keering)
km-teller kapot (tenminste hij doet het maar krijgt geen signaal)
handgreeprubber stuk (kan wat steviger dus(puntje voor aprilia)
schakelpookje van een rs50 2003 is toch wel veel en veel beter af te stellen naar eigen voorkeur...hier vind ik het een beetje alles of niets...en het metalen grip-deeltje dat op de schakelwals moet is ook al lam! slordig!!!want ondanks dat het los aan de schakelpook zit moet ik die wel helemaal erbij bestellen en kost me dus 46 euro :||: maar daar ga ik het nog even over hebben bij de dealer!

ondanks dat kost alleen het km-teller probleem echt geld en is de rest toch vrijwel te verwaarlozen....

verder merkte ik op dat de ketting is geklapt en dus is vevangen...voor mij geen probleem maar stresskip had het ook !!! wat is het probleem toch met de brommers van tegenwoordig??? te duur om een knappe ketting te gebruiken! (verder geen gevolgen gehad)

elektronische bezine kraan is toch wel even kl&te als je aan het sleutelen bent....dan geeft ie namelijk opeens geen bezine meer en moet je vacuum pompen!?

relatief klein tankje moet ik opmerken! maar wel een tankdop die vast zit...dus hij waait niet weg :DD:

aluminium achterbrug is geoxideerd...onderhoud vanaf aanschaf had het misschien tegengehouden maarja.... rot klusje om dit schoon te krijgen want zelf met staalwol moet je toch zeker wel hard poetsen en een dag of 2 reserveren voor dit heerlijke klusje!

stalen remleidinkjes met kunstof eromheen!, plachtig...nu nog goede remblokjes en dan weet ik zeker dat ik stil kom te staan als ik dat wil :P

geluid valt wat tegen maarja...hoog in de toeren word het steeds mooier :^^:

conclusie: er zit wat werk aan, maar dat neemt de pret niet weg...het is een stuk nieuwer als de rs50 2003 en rijdt totaal anders...veel onrustiger was mijn eerst indruk!!! maar dat in wennen, neem ik aan...
gaat sneller op zijn achterwiel als een rs50 en heeft een luchtfilter onder da tank die zo´n 70 cm is :P haha, idioot maar mij hoor je niet klagen...
veel bekijks door mensen, en ik heb er nog steeds geen spijt van dat me rs weg is :^^: hoewel ik hem toch zal missen :((

...it´s not a game , it´s real...

zo mei 06, 2007 9:18 pm
Profiel
Lucas
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
gpr trilt zowieso erg vind ik ivm rsjes

zo mei 06, 2007 9:54 pm
Profiel
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
trillen heb ik nog niet veel van gemerkt maargoed...heb er maar en klein stukje op gereden....

verder heb ik vandaag de verzekering gebeld of ik die kon overzetten van rs50 naar derbi gpr....nou je zou zeggen dat het geen probleem is want de brommer zit gewoon in dezelfde categorie etc....

zeggen ze dus dat ik de verzekering van de rs50 af moet zeggen en een nieuwe verzekering aanvragen voor de gpr...dan krijg ik de resitutie van de oude verzekering door berekend in de nieuwe, maargoed moet ik wel weer €140 dokke ofzo :X:

ma mei 07, 2007 3:17 pm
Profiel
StReS KiP
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Gefeliciteerd met je aankoop? Mag wel wat foto's posten :^^: Ik had alleen het gevoel dat de nieuwe RS wat meer voorover staat, dus een meer buikschuivende ligging... En hij is best zenuwachtig, je kan hem echt van links naar rechts smijten.. Kon bij de RS2003 ook maar was wat zwaarder vond ik.

MasterSword schreef:
gpr trilt zowieso erg vind ik ivm rsjes

Nog nooit last van gehad, hij is alleen erg stijver dan een RS2003 ;)

do mei 10, 2007 12:51 pm
Profiel
thom_
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
verder merkte ik op dat de ketting is geklapt en dus is vevangen...voor mij geen probleem maar stresskip had het ook !!! wat is het probleem toch met de brommers van tegenwoordig??? te duur om een knappe ketting te gebruiken! (verder geen gevolgen gehad)

gewoon je ketting (in het begin) regelmatig spannen :D

do mei 10, 2007 4:05 pm
Profiel
aprilia kevin
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 41
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50, - mooi en modern dashboard

Pwa :XX:

Al die digitale rotzooi, vind die analoge snelheidsmeter + tempratuur meter veel mooier,
btw nieuwe modellen hebben geen tempratuur meter ( voor de beginnende rijders misschien wel makkelijk, maar er zit ook geen neutraal ( in zen vrij ) lampje in het cockpitje ) :S:

do mei 10, 2007 4:19 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik vind zon GPR dashbord echt wel vetter! alleen die van een RS is idd stukken handiger.. vooral de temp meter is super handig vind ik zelf

do mei 10, 2007 4:25 pm
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
temp meter zit er wel op..das dat metertje met een golfje ervoor en zon staafje erin...begitn te branden als die te warm wordt, en ja bij een rs kan je het alle tijden aflezen....en niet alleen als het eigenlijk al te laat is...

neutraallampje zullen alleen de beginners missen...in tegenstelling tot aprilia is derbi ook vanuit stilstand heel makkelijk in zijn vrij te krijgen...(dus geen probleem verder)

dashbord vind ik prachtig! :^^:

je kan ook zien per rit wat je hebt gereden...de tijd, srv(was dat?) en uiteraard de snelheid :^^:

daarbij heb je ook een benzine meter, en dat heeft de rs niet...en het licht staat altijd aan :^^: dus dat kan je ook niet vergeten :P

foto´s komen nog wel...moet het weer ff meewerken :X:

gisteren 199 gereden op de dijk in z´n 3 :DD:

is maar goed dat ik een nieuwe km-sensor heb besteld O:-)

vr mei 11, 2007 7:47 am
Profiel
TwanMass
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 7
Antwoord met een citaat
Bericht 
haha ja 199 in zn 3 is best hard voor een brommer ja :D :D: :{-):

vr mei 11, 2007 8:01 am
Nizzle@RS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Me neef rijdt met zo'n derbi gpr, eum toerentalmeter deed raar, digitale km/u meter gaf 80km/u aan terwijl ie 100ging 'n te diepe rem en nog een paar mankementjes

My white Angel(Aprilia): http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 704#148704

zo mei 13, 2007 1:33 pm
Profiel
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
moet ie ze km-teller is gaan ontgrenzen....draadje door knippen...

kan iemand me eventjes vertellen hoe die foto´s makkelijk op de site kunnen worden geplaatst? O:-) als ik ze als attachement toevoeg moet ik ze van 1,2 mb naar 512 kb veranderen...zit ik met paint te kl&TE...een daar heb ik geen zin in....

ik ben de site ff vergeten waar ik ze kon uploaden namelijk :P

zo mei 13, 2007 2:20 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
www.imageshack.us

zo mei 13, 2007 2:23 pm
Profiel
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
foto's doen et niet meer

Laatst bijgewerkt door THAI-fight op zo jun 03, 2007 11:42 am, in totaal 1 keer bewerkt.

ma mei 14, 2007 6:20 pm
Profiel
WillemB
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 
Voorkant ziet er vele malen mooier uit dan die van RS50. RS50 heeft aparte koplampen. Ook de knippers in zeh spiegels zien er dope uit :D

ma mei 14, 2007 6:56 pm
Profiel WWW
BuxirS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 
WillemB schreef:
Voorkant ziet er vele malen mooier uit dan die van RS50. RS50 heeft aparte koplampen. Ook de knippers in zeh spiegels zien er dope uit :D

Dat is jou mening jah... ;)

ma mei 14, 2007 7:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende