HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo maart 12, 2025 11:37 am




Antwoord op onderwerp  [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende
 Het grote (Binnen)Rotor/Onstekingen Topic 
Auteur Bericht
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja dat denk ik ook.. en zou ook wel te makkelijk zijn but who knows??

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


vr okt 27, 2006 1:19 pm
Profiel
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
MAD L schreef:
ja dat denk ik ook.. en zou ook wel te makkelijk zijn but who knows??


als je de ouwe type italkit rotor hebt kan je bv wel een malossi cdi/bobine (EPROM UNIT) erop zetten maar dat zijn beide selletra type rotors

Heb overigens gehoord dat schaar (die rs om met am5 die nummer 1 staat met de jubbega sprints) een motoplat onsteking heeft met een eigenbouw cdi..

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


wo nov 22, 2006 8:08 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey mensen,

Ik heb weer eens een vaag probleem :^^: . Hpi gister ontvangen van lagel, vanochtend gemonteerd, voorontsteking op 3,5mm gezet, enz. Daarvoor eerst nog met mn originele ontsteking n rondje gereden, die deed het perfect nergens last van. Naja iig dus die hpi geomnteerd, probeerde ik te starten, kreeg ik dit:
http://www.youtube.com/watch?v=vcve6765bHc
De brommer gaat zelf meer en minder toeren draaien alsof er ergens een storing in zit. Kan niet de carb / valse lucht zijn omdat deze nog perfect werkte.
Moet dus een puur 'ontstekings georienteerd' probleem zijn.
Ik zat zelf te denken aan n verrote cdi :((

_________________
Thom'z BeunBaas


za dec 02, 2006 6:25 pm
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
waarom zetje hem zo vroeg? probeer 2.7 a 3mm te doen

mja kan cdi zijn ja.. maar probeer eens op ander tijdstip te zetten..

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


za dec 02, 2006 7:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Alweer gefixt, was me keerring aan de linkerkant die helemaal los lag :||:

_________________
Thom'z BeunBaas


za dec 02, 2006 8:14 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
haha en nou heel gauw vallen met die mooie pro race!! :D:

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


za dec 02, 2006 8:39 pm
Profiel WWW
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
rs-power schreef:
MAD L schreef:
ja dat denk ik ook.. en zou ook wel te makkelijk zijn but who knows??


als je de ouwe type italkit rotor hebt kan je bv wel een malossi cdi/bobine (EPROM UNIT) erop zetten maar dat zijn beide selletra type rotors

Heb overigens gehoord dat schaar (die rs om met am5 die nummer 1 staat met de jubbega sprints) een motoplat onsteking heeft met een eigenbouw cdi..


weet jij ook meer over die motoplat ontstekking , of dat zo op het blok past , of nog veel moet aanpassen ?


za dec 02, 2006 9:50 pm
Profiel
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
in het slechtste geval moet je ff een grondplaatje beunen joost....
is tog niet zo moeilijk......
dus als je een beetje handig bent met boren en tappen en de goeie maten/afstanden meten komt dat wel in orde

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


zo dec 03, 2006 12:37 am
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
rudolf schreef:
haha en nou heel gauw vallen met die mooie pro race!! :D:


Shit ik lees het nou pas. Vallen moet VLAMMEN zijn :((


ma dec 04, 2006 6:40 pm
Profiel WWW
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
hmmm dat moet lukken , op de motorbeurs hardenberg maar us ff zown ding aanschaffen en wat experimenteren


ma dec 04, 2006 7:24 pm
Profiel
AM6 POWER
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 16, 2006 4:57 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Tzummarum
Antwoord met een citaat
Bericht 
Heb overigens gehoord dat schaar (die rs om met am5 die nummer 1 staat met de jubbega sprints) een motoplat onsteking heeft met een eigenbouw cdi..



Dat klopt wij rijden ook met een motoplat binnen rotor ontsteking
wij hebben daar voor een zelfgemaakte unit die je tussen de ontsteking
en de bobine kunt plaatsen
de ontsteking is wel te pas te maken voor am6 blok maar het blok en de ontsteking moet wel worden bewerkt voor honda heb je een grondplaat nodig.



hey

wat ik me wel is af vraag..... bijv bij motoplat staat:
Verder is het een rotor zonder variable curve (is ook oude techniek) maar de rotor is zeer interessants voor schakels

rotor is zeer intressant, curve minder...

zou je dan zonder schade te veroorzaken bijvoorbeeld de bobineen cdi van malossi pakken of van hpi of een andere die beter is zodat je een goeie rotor en curve hebt??

ik heb geen idee of het mogelijk is of dat je hierdoor schade veroorzaakt, of dat je hierdoor wel profijt haalt



het lijkt mij geen goed idee om op deze manier twee ontstekingen te combineren
want de curve wordt niet door de bobine bebaald maar door de ontsteking en de cdi unit van nieuwe ontstekingen werken heel anders dan die van motoplat


ma dec 25, 2006 11:16 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht 
je kunt beter quoten O:-) is wat duidelijker :^^: rechtbovenaan een post staat dat

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


ma dec 25, 2006 11:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ok ff vraagje ik ga dus een hpi monteren op mijn brommer nou had ik de vraag of het veel zin heeft op een dr80 rpm tuned 21mm carb en gia uitlaat ben trouwens nog wel van plan om er wat snellers op te zetten duz zou ik met deze setup iets aan een HPI hebben :Y: ?


do apr 12, 2007 7:24 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RoyalFufu
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za okt 21, 2006 1:36 am
Berichten: 103
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb een vraagje,
ik moet misschien een nieuwe ontsteking hebben voor mijn rsje omdat de lichten niet meer aangaan en er geen stroom bij de schakelaar komt.
Maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen de ontsteking van Speed-Parts.nl (http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=4917)
En de stator AM6 Ducati van EasyParts.nl (http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... ucati.html)

Daarnaast vroeg ik me af of er misschien een andere plek is om een ontsteking voor een goede prijs aan te schaffen..
dank jullie!


ma mei 07, 2007 10:47 pm
Profiel
RoyalFufu
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za okt 21, 2006 1:36 am
Berichten: 103
Woonplaats: Amsterdam
Antwoord met een citaat
Bericht 
Kickje..
Past deze op mijn rs 2003?
http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=2523


di mei 08, 2007 3:49 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 276 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: