hey, ik heb een gpr gekocht
moet wat aan gebeuren de de lak is inderdaad wel al ver heen maargoed...lang leve de spuiterij
tot nu toe is mijn ervaring:
derbi gpr zit een stuk rechterop als een rs50 2003, de gpr is ongelofelijk snel!!!! nu heeft die van mij ook een idiote vertanding(maargoed) voor je het weet wil je weer overschakelen maar merk ja dat je al in z´n 6 zit! met 11k toeren
verder weet ik niet wat er nog meer aan is verandert
prop rammelt nog wel in de uitlaat(stelletje beuners)
oordeel: mooie brommer op het eerste gezicht, maar technisch laat het toch enige puntjes van afwerking te wensen over en tegenover een rs50 2003 vind ik zeker dat de wegligging moet wennen(je durft niet meteen plat door de bocht) omdat het gewoon echt licht aanvoelt en het zwaarte punt toch wat hoger ligt...
hij komt uit 2005 dus hij´s nog netjes( hij´s vandaag voor het eerste schoon gemaakt vanaf 2005 leek hert wel
) boordcomputertje is erg grappig en knipperlichtjes etc....shoke is goed afgewerkt in de recht handgreep geplaatst (plus puntje voor barcelona, want daar is die gemaakt! )
lampjes zijn er een aantal voor doorgebrand...niet duur maar toch vind ik het slordig dat dat gebeurd met een vrijwel jonge brommer...
onderdelen zijn ietsje goedkoper dan die van aprilia ( maar dat verschilt toch wel met wat je nodig hebt)
problemen die de gpr tot nu toe had:
lekke voorvork (keering)
km-teller kapot (tenminste hij doet het maar krijgt geen signaal)
handgreeprubber stuk (kan wat steviger dus(puntje voor aprilia)
schakelpookje van een rs50 2003 is toch wel veel en veel beter af te stellen naar eigen voorkeur...hier vind ik het een beetje alles of niets...en het metalen grip-deeltje dat op de schakelwals moet is ook al lam! slordig!!!want ondanks dat het los aan de schakelpook zit moet ik die wel helemaal erbij bestellen en kost me dus 46 euro
maar daar ga ik het nog even over hebben bij de dealer!
ondanks dat kost alleen het km-teller probleem echt geld en is de rest toch vrijwel te verwaarlozen....
verder merkte ik op dat de ketting is geklapt en dus is vevangen...voor mij geen probleem maar stresskip had het ook !!! wat is het probleem toch met de brommers van tegenwoordig??? te duur om een knappe ketting te gebruiken! (verder geen gevolgen gehad)
elektronische bezine kraan is toch wel even kl&te als je aan het sleutelen bent....dan geeft ie namelijk opeens geen bezine meer en moet je vacuum pompen!?
relatief klein tankje moet ik opmerken! maar wel een tankdop die vast zit...dus hij waait niet weg
aluminium achterbrug is geoxideerd...onderhoud vanaf aanschaf had het misschien tegengehouden maarja.... rot klusje om dit schoon te krijgen want zelf met staalwol moet je toch zeker wel hard poetsen en een dag of 2 reserveren voor dit heerlijke klusje!
stalen remleidinkjes met kunstof eromheen!, plachtig...nu nog goede remblokjes en dan weet ik zeker dat ik stil kom te staan als ik dat wil
geluid valt wat tegen maarja...hoog in de toeren word het steeds mooier
conclusie: er zit wat werk aan, maar dat neemt de pret niet weg...het is een stuk nieuwer als de rs50 2003 en rijdt totaal anders...veel onrustiger was mijn eerst indruk!!! maar dat in wennen, neem ik aan...
gaat sneller op zijn achterwiel als een rs50 en heeft een luchtfilter onder da tank die zo´n 70 cm is
haha, idioot maar mij hoor je niet klagen...
veel bekijks door mensen, en ik heb er nog steeds geen spijt van dat me rs weg is
hoewel ik hem toch zal missen