Auteur |
Bericht |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
airsal, W poorter, zwarte TOP, roze TOP, gilardoni 74 ...
mijn voorkeur zou uitgaan naar de gila en de W poorter
ma apr 23, 2007 6:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
waarom thomas? kun je ook de reden erbij geven waarom jou voorkeur daar naar uitgaat? aangezien ik ook opzoek ben naar een nieuwe leuke straatsetup.. en mij de roze top ook wel wat lijkt!
|
ma apr 23, 2007 11:25 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Hmm de w poorter is een gilardoni maar dan met een leukere uitlaatpoort, als je moet kiezen lijkt het me logisch dat de gilardoni automatisch afvalt.
En zo ook voor de zwarte top, lijkt me ook automatisch afvallen als je de roze top ook kan nemen. Zwarte top is echt een super saaie cilinder en ik vind um niet eens de moeite waard om te monteren want hij presteert niet eens beter dan een 50cctje die op de de nieuwere am6 blokken zit.
Athena (ovaal) is ook een leuke cilinder, betaalbaar en snel. En van aluminium en één zuigerveer. Maar vast wat slijtagegevoeliger. Ik heb er iig een hoop lol mee gehad
|
ma apr 23, 2007 11:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
Voor op straat heb ik een polini 80cc gietijzer overgekocht, die ik vanmiddag even getest heb, maar ik moet hem inrijden dus kon hem nog niet doortrekken. Heeft wel behoorlijk wat koppel onderin, en zou ook vrij snel moeten zijn. op www.mopshop.de had ik hem voor 191 euro oid nieuwprijs gevonden. Misschien is dat ook intressant.
Is kwa prijs vergelijkbaar met roze top, en volgens mij ook sneller, al heb ik geen roze top gehad.
Zwarte top is niet echt bijzonder, wel wat meer koppel als ori 50cc, maar verder niet echt snel ofzo. Wel slijtvast er als airsall.
Airsall kan wel intressant zijn, is redelijk rap voor het geld. Alleen de kwaliteit is niet echt (of echt niet?) geweldig.
gilardoni heb ik geen ervaring mee, is niet heel snel volgens mij maar schijnt wel erg betrouwbaar te zijn.
Als je echt budget wilt:
dr80 is een erg goedkope variant van de zwarte top, dus waar voor het geld, alleen blaast niet echt hard ofzo.
Tot ongeveer 200 euro:
Is persoonlijk, ik heb voor de polini gekozen omdat polini een goede reputatie heeft, hij op me pad kwam, en hij 17,5pk zou moeten kunnen halen (met hpi en 28pwk maar oke).
Verder toch veel koppel, en niet al te hoogtoerig.
Daarboven zijn de aluminium versie van de polini 80cc, en de malossi mhr80cc volgens mij wel intressant. Maar dit is weer een persoonlijke keus.
_________________ BLAAT
|
ma apr 23, 2007 11:54 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Polini is voor 190 te halen bij euroscooters.nl , de gietijzeren. De alluminium is wat duurder. Is wel heerlijke cilinder inderdaad om gewoon mee te kunnen toeren. Voor straat setup ideaal vond ik. Heel rustig onder de 7,5K met yas hmr2, maar daarboven redelijk pittig / geluid
_________________ Thom'z BeunBaas
|
di apr 24, 2007 4:45 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|
petertzr schreef: Polini is voor 190 te halen bij euroscooters.nl , de gietijzeren. De alluminium is wat duurder. Is wel heerlijke cilinder inderdaad om gewoon mee te kunnen toeren. Voor straat setup ideaal vond ik. Heel rustig onder de 7,5K met yas hmr2, maar daarboven redelijk pittig / geluid
mag hem nog niet doortrekken, maar wat ik gereden heb was idd niet verkeerd.
Hoe lang moet ik hem eigenlijk inrijden naar die hoonbeurt?
Inrijden is nog steeds niet mijn sterkste kant
_________________ BLAAT
|
di apr 24, 2007 9:24 pm |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
na honen gewoon weer inrijden alsof het een nieuwe cilinder is... is mij iig verteld
maar wel spoelpoorten en alles schoon maken voor montage ... kan vol zitten met ijzer gruis en dat is wat minder
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
di apr 24, 2007 9:54 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ja klopt... nieuwe zuigertje moet goed ingereden worden
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di apr 24, 2007 9:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
mblover
ApriliaForum Member
|
Weet ik,
maar hoe lang zal ik hem inrijden? hoeveel km's?
zou 250 a 300 genoeg zijn?
ik heb me airsall toen 500 km ingereden toen hij nieuw was maarja dat ding was natuurlijk maar half afgewerkt e.d, polini is veel netter.
me zwarte top performance had ik duidelijk niet goed/te heftig ingereden oid, zaten een aantal plekken in.
_________________ BLAAT
|
di apr 24, 2007 10:55 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ik mijn gila 500km ingereden.. tot 1000 rustig aan gedaan
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di apr 24, 2007 11:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
naja als je weet wat inrijden inhoud...
300km is wel genoeg denk ik is trouwens een how-to over enz
Maar het gaat niet alleen om de afwerking maar ook vuil/stof wat in je cilinder is gekomen tijdens montage of anderre dingen dat je niet in 1x 12k rpm ga rijden en dat er nog iets in je spoelpoort zit ofzo
Je kan heel kort inrijden maar is een beetje op eigen risico denk ik ...
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
di apr 24, 2007 11:02 pm |
|
|
mblover
ApriliaForum Member
|
Nightmare5 schreef: naja als je weet wat inrijden inhoud... 300km is wel genoeg denk ik is trouwens een how-to over enz Maar het gaat niet alleen om de afwerking maar ook vuil/stof wat in je cilinder is gekomen tijdens montage of anderre dingen dat je niet in 1x 12k rpm ga rijden en dat er nog iets in je spoelpoort zit ofzo Je kan heel kort inrijden maar is een beetje op eigen risico denk ik ...
die how-to ken ik ja,
maar zover was ik ook wel.
Ik wil alleen niet al te lang,
want dan is het niet uit te houden en ga ik alweer te lomp doen omdat ik toch ff wil kijken hoe hard ie nou blaast op top.
_________________ BLAAT
|
di apr 24, 2007 11:10 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
ik deed zo'n 200 km onder de 65 en daarna nog zo'n 100 km met varierend doortrekken en allerlei toerentallen. Wie mij hier zegt dat ik gek was en het voor nix deed luister ik geen eens naar want je het dus echt nodig!
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo apr 25, 2007 2:50 am |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Ik kan me niet beheersen, inrijden is niets voor mij. Ik kom gelukkig nog wel zo ver dat ik um eerst ff stationair laat draaien, daarna rustig wegrijden en dan af en toe eens een beetje door gaan trekken. En daarna vlammen natuurlijk
|
wo apr 25, 2007 4:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
ik rij t spulletje warm
en dan t gas open
|