Het grote banden topic (stel hier je vragen over banden)
Auteur |
Bericht |
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
licht aan je eigen rij-stijl en voorkeur (dikke vette).
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
za apr 14, 2007 8:04 pm |
|
|
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
ik heb voor zelfde maat en achter breeder
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
za apr 14, 2007 8:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
aprilia kevin schreef: thomasrs50, ben jij de expert of zo?? thomasrs50 schreef: gelul
zulke brede banden rijden niet beter
koop gewoon normale maten, pilots zijn al lekker bol, je moet niet uberdikke sloffen eronder gaan leggen
denk dat de helft van jullie geeneens defig bochtjes kan nemen met dunne banden, laat staan met zulke brede dingen Ik heb toch zelf die MT75 met 8000km gelopen en nu tot en met de 11.000 met die sporty's, het rijdt gewoon lekkerder, heb jij ze zelf er al onder gehad dan? oordeel dan pas of zo, btw, waarom mikken ze er dan bij die nieuwe RS'en ( model 2006 + ) de zelfde maat onder als die ik nu heb ( 110/80 voor - 130/70 achter ) want die heb precies de zelfde maat met velg, dus lul niet want het rijdt gewoon super, en btw over dat ik geen motor ben die 160 ga, wat dan nog? je rijdt toch een aprilia rs schakelbrommer ook voor de look of niet? hoe breder hoe vetter, als op de brommer en de motor, natuurlijk zijn er grenzen maar je moet niet dom gaan lullen dat het allemaal zo dun mogelijk onderand moet....
Jammer voor jou maar hij lult niet dom dus dat scheelt al de helft aan woorden in je verhaaltje. Je komt niet eens met fatsoenlijke argumenten. Ze gooien tegenwoordig 130 eronder omdat iedereen dat wilt natuurlijk maar dat zegt nog niet dat het zo het beste is. (als je uit gaat van bijv de racerij dan is zo breed mogelijk niet beter). In ieder geval, praat normaal, je komt net kijken
|
za apr 14, 2007 8:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Whah ok, ga hier niet meer op in ook, want dis gewoon triest, zeg toch dat ik met die MT75's 8K heb gereden en nu met die sporty's gewoon lekkerder vindt rijden, ik rij hier over dorp, ik rij naar school en hoef inderdaad niet met 160km/h te gaan rijden, maar het is omdat het er vet uitziet, ik ben niet in de racerij opeens met me brommer, ik rij hier rond dus zoveel zal dat niet uitmaken, en btw waarom op die nieuwe RS'en dan wel? ook allemaal voor de look? of zal dat de rijeigenschappen ten slechte doen, denk het niet, wat voor maat heb de 125cc Aprilia??? zelfde als RS50 standaard? dacht het niet..
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
za apr 14, 2007 8:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
naja niet mee eens als jij niet zo'n bochten persoon ben en er dus ook niet zo erg van hou maar meer lekker een rechte weg dan is 130 perfect voor je ....
Maar als je idd zoals op het circuit rij of gewoon zoals mij de rotonde's fantastisch vind dan moet je er vooral geen 130 onder leggen ....
Citaat: ”Ben jij iemand die kickt op een lekker kneedown, zich lekker sportief door het verkeer weet te bewegen, vermogen weet te gebruiken"
als je daar van hou dan is 120 wel dik zat voor je
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
za apr 14, 2007 8:18 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
jo, die 1 of 2 centimeter maakt daar ook niet ontzettend veel in uit hoor, voor brommers die met het verkeer mee gaan... want nogmaals, we zitten niet op een circuit...
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
za apr 14, 2007 8:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
aprilia kevin schreef: Whah ok, ga hier niet meer op in ook, want dis gewoon triest, zeg toch dat ik met die MT75's 8K heb gereden en nu met die sporty's gewoon lekkerder vindt rijden, ik rij hier over dorp, ik rij naar school en hoef inderdaad niet met 160km/h te gaan rijden, maar het is omdat het er vet uitziet, ik ben niet in de racerij opeens met me brommer, ik rij hier rond dus zoveel zal dat niet uitmaken, en btw waarom op die nieuwe RS'en dan wel? ook allemaal voor de look? of zal dat de rijeigenschappen ten slechte doen, denk het niet, wat voor maat heb de 125cc Aprilia??? zelfde als RS50 standaard? dacht het niet.. Niet op in gaan maar toch wel? Citaat: en btw waarom op die nieuwe RS'en dan wel? ook allemaal voor de look?
Waarom niet, het maakt toch niets uit volgens jou? Maar ik heb die vraag net beantwoord. Iedereen wil 130 dus krijgen ze 130.
En 125cc heeft toch meer vermogen, bredere velgen etc. Ik bedoel maar, je komt net kijken en dat bedoel ik niet eens lullig.
|
za apr 14, 2007 8:25 pm |
Persoonlijk album
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
|
nee, dat snap ik ook wel
maar heb inmiddels wel 11.000 km ervaring ( vanaf dec 16 ) dus ben ik al wel even weggeweest ( kijk even wanneer ik 16 ben geworden )
snap je? en dat is wat ik bedoel, iedereen zal daar dan wel zijn eigen gevoel over hebben, wat je persoonlijk het lekkerst vindt....
en wat ook wel lekker is, is dat de band wat over de rand van de velg hangt, dus als je perongelijk een stukje stoep bij uitwijken pakt of zo, is niet gelijk je velg beschadigd
|
za apr 14, 2007 8:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
ik wil niet lullig zijn maar dat heb ik ook niet met me 120
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
za apr 14, 2007 8:47 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
Oke genoeg!
|
za apr 14, 2007 8:48 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
aprilia kevin schreef: Whah ok, ga hier niet meer op in ook, want dis gewoon triest, zeg toch dat ik met die MT75's 8K heb gereden en nu met die sporty's gewoon lekkerder vindt rijden, ik rij hier over dorp, ik rij naar school en hoef inderdaad niet met 160km/h te gaan rijden, maar het is omdat het er vet uitziet, ik ben niet in de racerij opeens met me brommer, ik rij hier rond dus zoveel zal dat niet uitmaken, en btw waarom op die nieuwe RS'en dan wel? ook allemaal voor de look? of zal dat de rijeigenschappen ten slechte doen, denk het niet, wat voor maat heb de 125cc Aprilia??? zelfde als RS50 standaard? dacht het niet..
A: Welke MT75 banden heb je het over? als je het over MT75-P hebt dan ben ik het met je eens want dat is gewoon een mindere band, maar de MT75-S vind ik beter als de Sporty voor al als de weg nat is.
B: hoe smaller de band hoe beter hij zal stuuren, tuurlijk kan je niet te small gaan want dan zou je gewoon ook grip verlies hebben en de band veel eerder gaan spinnen als je volgas geeft, daarom zit er op een 125cc een bredere band.
btw, 125cc racers hebben banden die net zo breed zijn als van het nieuwe type RS. De nieuwe RS staat inderdaad op bredere bandjes puur voor de looks. Racemotoren rijden op zo small mogelijke banden voor zo min mogelijk rolweerstand en beter stuurgedrag.
De RS50 1999 / 2005 is een heuse GP replica, de nieuwe RS50 is gewoon een brommer voor de looks, in de VS word veel meer geraced met 50cc en 80cc als hier, voor een RS50 1999 betaal je daar net zo veel of meer als voor een nieuwe RS50 opuur omdat de nieuwe RS slecht presteerd en de oude niet meer gemaakt word maar nog zeer gewild is schoten de 2de hands prijzen voor de 1999 - 2005 modelen als een gek omhoog.
|
di apr 17, 2007 11:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
|
Mooi gesproken
Leuk dat je ook weer eens online bent!
|
di apr 17, 2007 11:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
peteRS schreef: Mooi gesproken Leuk dat je ook weer eens online bent! Tja, beetje druk met werk, meestal als ik thuis kom ben ik dan te moe om nog een boel te lezen of me in techniek te verdiepen. p.s. zag not wat... aprilia kevin schreef: je rijdt toch een aprilia rs schakelbrommer ook voor de look of niet?
Nee dus, dan had ik wel een motor gekocht en zat ik nu niet te overwegen om een motor kenteken te nemen op mijn RS50.
Ken zat gasten die een Ducati of een andere zware motorfiets hebben en dan ook nog een RS50 99/05 gewoon puur om het weg gedrag, deze mensen stoppen dan ook meestal meer geld in hun RS50 aan onderdelen dan in bvb hun Ducati.
Goede banden keuze is heel erg belangrijk voor een RS50, orginele breedte is het beste met het lieft een zacht compound band voor veel grip, de eene band presteerd heel goed met droog weer en weer heel slecht met nat weer, terwijl je bij een andere band weer ietsje minder grip hebt met droog weer maar juist wat grip meer met nat weer.
|
wo apr 18, 2007 1:08 am |
Persoonlijk album
|
|
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
Citaat: RS50 99/05 gewoon puur om het weg gedrag
en de 98?
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
wo apr 18, 2007 5:16 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
98 heeft zelfde bandenmaat achter volgens mij
vooraan een iets hogere band omdat de velg 1 inch kleiner is
maar aprilia raad zelf zowel voor de futura, de extrema, de rs OM met vlinderlamp en het model 1999 - 2005 dezelfde breedte van bandjes aan omdat een lichte motor niet bedoeld is om constant snel te rijden op lange rechte stukken
aan een lichte raver beleef je het meeste plezier door hem langsheen rotondes, snelle bochten ed. te halen
of op een bochtig circuit, daar zijn ze voor gemaakt
de nieuwe rs is gewoon een brommer met lekkere dikke bandjes voor
...
de looks
ik zou er meteen dunne banden opzetten, kan me namelijk niet inbeelden dat een 130 lekker gaat rijden
een 115/120 oké, maar geen 130, dat is overkill
gebruik een rs waarvoor ze gemaakt is
trouwens, die veerubbers zijn ook geen echte plakkers, dus debanden op de nieuwe rs zijn idd niet bedoeld voor het snellere bochtenwerk
do apr 19, 2007 1:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
|