Auteur |
Bericht |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Ik moet je toch tegen spreken joey. De verhoudingen van een am5 blok zijn precies gelijk aan de eerst 5 versnelling van een am6 blok. Ik heb dit laatst is uitgezocht en het verbaasde mij ook een beetje.
Omdat ik al moeite heb om in zijn 5 over de streep te komen met tandwielverhouding 12-43 zou het niet echt veel nut hebben om met een am6 blok te gaan rijden. Ook is het zo dat toen ik begon met sprinten er (eigenlijk ) niet met een andere bak gereden mocht worden. En aangezien er onder mijn rs een am5 blok hoort heb ik maar geen risico gelopen.
En zolang de assen van mijn am5 blok niet doormidden breken is een dikkere as ook nog niet echt nodig .
|
wo apr 04, 2007 5:47 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
maar waarom wordt er dan niet met een am3 of 4 gesprint, zit je sneller op top en is de top die je haalt tijdens eens sprint dan niet hoger
sorry als ik dat hier allemaal vraag, als het stoort zeg het even
ben vrij noob in dat soort dingen
_________________
|
wo apr 04, 2007 7:32 pm |
Persoonlijk album
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
omdat je met een korte bak met een kleiner vermogensgebied kan werken, dus piekiger vermogen, en dus meer vermogen.
|
wo apr 04, 2007 8:00 pm |
|
|
schakelfreak
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm Berichten: 375 Woonplaats: Leimuiden
|
rudolf schreef: Ik moet je toch tegen spreken joey. De verhoudingen van een am5 blok zijn precies gelijk aan de eerst 5 versnelling van een am6 blok. Ik heb dit laatst is uitgezocht en het verbaasde mij ook een beetje. Omdat ik al moeite heb om in zijn 5 over de streep te komen met tandwielverhouding 12-43 zou het niet echt veel nut hebben om met een am6 blok te gaan rijden. Ook is het zo dat toen ik begon met sprinten er (eigenlijk ) niet met een andere bak gereden mocht worden. En aangezien er onder mijn rs een am5 blok hoort heb ik maar geen risico gelopen. En zolang de assen van mijn am5 blok niet doormidden breken is een dikkere as ook nog niet echt nodig .
dus gewoon een versnelling erachter geplakt
Naja weer wat geleerd.
Tijd voor een groter achtertandwieltje he
edit
zit te denken zijn die wel te krijgen voor oud model
edit2
ach anders maak je die gewoon zelf je ben toch zon handige jongen
_________________ Kawasaki ZX-10 R '04 Honda CBR 900 RR '97 2009 -[ Zandvoort 2:12,5 2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500 2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330 2012 -[ Assen 1:57,035
|
wo apr 04, 2007 9:44 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
voor OM is grootste OFFICIELE ACHTERTANDWIEL (dus geen imi) 43
hier bij de dealer heb je ze tot 44, beetje verder 45
kennis heeft er zelf een gemaakt (hart van OM tandwiel en krans van NM tandwiel) heb dus een 47 achter
_________________
|
wo apr 04, 2007 9:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
rain man
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm Berichten: 1747
|
en voor heb je ook nog tandwiel 11 dus scheelt ook aardig
|
wo apr 04, 2007 11:44 pm |
|
|
MiKeY©
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 01, 2006 9:05 pm Berichten: 711 Woonplaats: Amsterdam
|
te licht is ook weer niet goed, dan kost t juist weer vermogen he....
_________________ -=Derbi powered=- _________________
|
do apr 05, 2007 9:28 am |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
schakelfreak schreef: edit2 ach anders maak je die gewoon zelf je ben toch zon handige jongen
Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook het plan was . Ik wou eerst een OM achtertandwiel aan gaan passen zodat er grotere aluminium tandwielen op kunnen. Maar dankzij rain man heb ik nu een voortandwiel 11 dus ik moet het eerst daar maar is mee gaan proberen .
Ik denk eigenlijk dat de mooiste verhouding een lange 1 is en dan de rest van de versnelling heel dicht op elkaar. Volgens mij rijd Luc Foekema ook met een bak met heel erg lange 1 en dan alles dicht op elkaar.
Nu er toch met een andere bak gereden mag worden moet er eigenlijk maar is een andere bak gefreesd worden
|
do apr 05, 2007 6:14 pm |
|
|
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
Ik zie nog niks van honda kappen of iets?
_________________ Proud owner of an Aprilia RS50.
|
za apr 14, 2007 11:15 am |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
WillemB schreef: Ik zie nog niks van honda kappen of iets?
Dat klopt. Blok gaat even voor want Jubbega begint toch snel te naderen. Maar ik ben bezig om wat materiaal bij elkaar te zoeken voor een nieuw sub-frame dus ik denk dat ik na jubbega maar is met de kappen moet beginnen.
Blok is gisteren in elkaar geschroefd. Alleen de koppelingskant moet nog opgebouwd worden en cilinder erop maar dat is niet zoveel werk. Blok is helemaal opnieuw uitgevult en ik heb het idee dat die zelfs nu al beter schakeld . Ik zal vanavond even foto's posten.
|
za apr 14, 2007 1:57 pm |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Hier is dan eindelijk de foto. Het waren een beetje slechte foto's dus ik heb er maar 1. Hier is die dan.
Blok lijkt bijna klaar maar koppelingsdeksel zit er nu even met 2 boutjes op om de waterpomp af te kunnen maken. Maar het hele koppelings gebeuren moet er nog in gezet worden. Waterpomp is nu klaar met een koelslang van een derbi erop (met dank aan mikey!).
Ik moet nog een pakkingsetje hebben voor de speed en dan heb ik alles om te starten dus het zal niet lang meer duren .
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
zo apr 15, 2007 1:00 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
goed werk dit belooft inderdaad veel Foto's van de kappen op de brommer komen die nog? Maar heel vakkundig werk. kan niet wachten op het eind resultaat.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
zo apr 15, 2007 5:21 pm |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Er komen uiteraard nog foto's van de kappen op de brommer maar dat word nog even wachten. Ik heb wel ergens een vage foto van de kuip op de rs maar daar hangt die met allemaal touwtjes en knijpers aan elkaar.
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
zo apr 15, 2007 8:02 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ziet er cker nice uit! dikke em ha er
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
zo apr 15, 2007 8:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
razor
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm Berichten: 378
|
denk je dat de speed niet te piekerig is?
of heb je een aantal dingen aangepast zodat hij niet meer te piekerig is en je iets bredere powerband hebt?
verder vind ik het echt een top project
|
zo apr 15, 2007 11:35 pm |
|
|
|