HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do dec 26, 2024 8:36 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 624 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 42  Volgende
 Rudolf zijn Speed sprinter (over en uit...) 
Auteur Bericht
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
Ik moet je toch tegen spreken joey. De verhoudingen van een am5 blok zijn precies gelijk aan de eerst 5 versnelling van een am6 blok. Ik heb dit laatst is uitgezocht en het verbaasde mij ook een beetje.
Omdat ik al moeite heb om in zijn 5 over de streep te komen met tandwielverhouding 12-43 zou het niet echt veel nut hebben om met een am6 blok te gaan rijden. Ook is het zo dat toen ik begon met sprinten er (eigenlijk :P ) niet met een andere bak gereden mocht worden. En aangezien er onder mijn rs een am5 blok hoort heb ik maar geen risico gelopen.

En zolang de assen van mijn am5 blok niet doormidden breken is een dikkere as ook nog niet echt nodig :^^: .


wo apr 04, 2007 5:47 pm
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Bericht 
maar waarom wordt er dan niet met een am3 of 4 gesprint, zit je sneller op top en is de top die je haalt tijdens eens sprint dan niet hoger

sorry als ik dat hier allemaal vraag, als het stoort zeg het even

ben vrij noob in dat soort dingen

_________________
Afbeelding


wo apr 04, 2007 7:32 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Bericht 
omdat je met een korte bak met een kleiner vermogensgebied kan werken, dus piekiger vermogen, en dus meer vermogen.


wo apr 04, 2007 8:00 pm
Profiel
schakelfreak
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm
Berichten: 375
Woonplaats: Leimuiden
Bericht 
rudolf schreef:
Ik moet je toch tegen spreken joey. De verhoudingen van een am5 blok zijn precies gelijk aan de eerst 5 versnelling van een am6 blok. Ik heb dit laatst is uitgezocht en het verbaasde mij ook een beetje.
Omdat ik al moeite heb om in zijn 5 over de streep te komen met tandwielverhouding 12-43 zou het niet echt veel nut hebben om met een am6 blok te gaan rijden. Ook is het zo dat toen ik begon met sprinten er (eigenlijk :P ) niet met een andere bak gereden mocht worden. En aangezien er onder mijn rs een am5 blok hoort heb ik maar geen risico gelopen.

En zolang de assen van mijn am5 blok niet doormidden breken is een dikkere as ook nog niet echt nodig :^^: .


dus gewoon een versnelling erachter geplakt :00/:
Naja weer wat geleerd.
Tijd voor een groter achtertandwieltje he ;)

edit
zit te denken zijn die wel te krijgen voor oud model :00/:

edit2
ach anders maak je die gewoon zelf je ben toch zon handige jongen :P

_________________
Kawasaki ZX-10 R '04
Honda CBR 900 RR '97
2009 -[ Zandvoort 2:12,5
2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500
2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330
2012 -[ Assen 1:57,035


wo apr 04, 2007 9:44 pm
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Bericht 
voor OM is grootste OFFICIELE ACHTERTANDWIEL (dus geen imi) 43

hier bij de dealer heb je ze tot 44, beetje verder 45

kennis heeft er zelf een gemaakt (hart van OM tandwiel en krans van NM tandwiel) heb dus een 47 achter

_________________
Afbeelding


wo apr 04, 2007 9:49 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rain man
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm
Berichten: 1747
Bericht 
en voor heb je ook nog tandwiel 11 dus scheelt ook aardig


wo apr 04, 2007 11:44 pm
Profiel
MiKeY©
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 01, 2006 9:05 pm
Berichten: 711
Woonplaats: Amsterdam
Bericht 
te licht is ook weer niet goed, dan kost t juist weer vermogen he....;)

_________________
-=Derbi powered=-
_________________
Afbeelding


do apr 05, 2007 9:28 am
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
schakelfreak schreef:

edit2
ach anders maak je die gewoon zelf je ben toch zon handige jongen :P


Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook het plan was :D: . Ik wou eerst een OM achtertandwiel aan gaan passen zodat er grotere aluminium tandwielen op kunnen. Maar dankzij rain man heb ik nu een voortandwiel 11 dus ik moet het eerst daar maar is mee gaan proberen :^^: .

Ik denk eigenlijk dat de mooiste verhouding een lange 1 is en dan de rest van de versnelling heel dicht op elkaar. Volgens mij rijd Luc Foekema ook met een bak met heel erg lange 1 en dan alles dicht op elkaar.
Nu er toch met een andere bak gereden mag worden moet er eigenlijk maar is een andere bak gefreesd worden :OO:


do apr 05, 2007 6:14 pm
Profiel WWW
WillemB
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm
Berichten: 465
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Oosterhout
Bericht 
Ik zie nog niks van honda kappen of iets?

_________________
Proud owner of an Aprilia RS50.


za apr 14, 2007 11:15 am
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
WillemB schreef:
Ik zie nog niks van honda kappen of iets?


Dat klopt. Blok gaat even voor want Jubbega begint toch snel te naderen. Maar ik ben bezig om wat materiaal bij elkaar te zoeken voor een nieuw sub-frame dus ik denk dat ik na jubbega maar is met de kappen moet beginnen.

Blok is gisteren in elkaar geschroefd. Alleen de koppelingskant moet nog opgebouwd worden en cilinder erop maar dat is niet zoveel werk. Blok is helemaal opnieuw uitgevult en ik heb het idee dat die zelfs nu al beter schakeld :^^: . Ik zal vanavond even foto's posten.


za apr 14, 2007 1:57 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
Hier is dan eindelijk de foto. Het waren een beetje slechte foto's dus ik heb er maar 1. Hier is die dan.

Afbeelding

Blok lijkt bijna klaar maar koppelingsdeksel zit er nu even met 2 boutjes op om de waterpomp af te kunnen maken. Maar het hele koppelings gebeuren moet er nog in gezet worden. Waterpomp is nu klaar met een koelslang van een derbi erop (met dank aan mikey!).

Ik moet nog een pakkingsetje hebben voor de speed en dan heb ik alles om te starten dus het zal niet lang meer duren :OO: .

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


zo apr 15, 2007 1:00 pm
Profiel WWW
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am
Berichten: 1094
Woonplaats: veldhoven
Bericht 
goed werk dit belooft inderdaad veel :thumleft: Foto's van de kappen op de brommer komen die nog? Maar heel vakkundig werk. kan niet wachten op het eind resultaat. :OO:

_________________
Wat zet jouw brommer apart?
Beunhaas Brouwer


zo apr 15, 2007 5:21 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
Er komen uiteraard nog foto's van de kappen op de brommer maar dat word nog even wachten. Ik heb wel ergens een vage foto van de kuip op de rs maar daar hangt die met allemaal touwtjes en knijpers aan elkaar. :^^:

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


zo apr 15, 2007 8:02 pm
Profiel WWW
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Bericht 
ziet er cker nice uit! :^^: dikke em ha er :{-):

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


zo apr 15, 2007 8:04 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Bericht 
denk je dat de speed niet te piekerig is?

of heb je een aantal dingen aangepast zodat hij niet meer te piekerig is en je iets bredere powerband hebt?

verder vind ik het echt een top project ;)


zo apr 15, 2007 11:35 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 624 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 42  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron