Auteur |
Bericht |
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
Super netjes alemaal, ben benieuwd naar het resultaat
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
za maart 31, 2007 9:15 pm |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
Hey mikey, ik heb nog niks gehoord van Cees. Volgende week maandag word er weer geracet, dus als het klaar is neem ik het meteen mee. Vergeet je foto toestel niet als je gaat klussen .
Ik ben bezig met het blok. Ben nu de bak aan het uitvullen alleen ben ik het niet helemaal eens met de toleranties die minarelli op geeft voor de bak (0,5mm). Dus ik wil eerst is rond vragen of de toleranties niet wat krapper kan. Mijn pro race blok zit op 0,2mm en daar heb ik geen problemen mee. Als er verder nog ervaring mee heeft laat het even weten.
Ik heb gisteren ook maar is de rs een flink stuk verlaagd .
De poten zijn eruit zodat er nieuwe keerringen in kunnen want die zijn heel hard nodig. Dus ik hoop volgende week met Pasen toch wat vordering te maken want Jubbega begint toch dicht bij te komen .
|
zo apr 01, 2007 12:19 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
lekker bezig ruud! wanneer gaan de nieuwe kapjes erop? ik kom weer even kijken op jubbega!
|
zo apr 01, 2007 6:30 pm |
|
|
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 13, 2005 8:24 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Kesteren!!
|
Gefeliciteerd met je PROJECT VAN DE MAAND!
Hoop namens alle mensen van het apriliaforum.nl management team dat er nog veel updates komen!
_________________ RPP Appie Manston Sprinter...
en inmiddels lid van de RPP-knockploeg
|
zo apr 01, 2007 9:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
Gefeliciteerd idd mooi project, mss een idee om dat andere topic open te houden voor felicitaties e.d. dan blijft dit topic nog een beetje overzichtelijk ?
_________________ De NnisRs
|
zo apr 01, 2007 9:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 13, 2005 8:24 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Kesteren!!
|
Doe ik!
aangezien ik toch voor elk project van de maand een nieuw topic maak!
thnx voor de tip Dennis!
_________________ RPP Appie Manston Sprinter...
en inmiddels lid van de RPP-knockploeg
|
zo apr 01, 2007 10:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
|
Vet!! ik had nog helemaal niet gezien dat mijn rs project van de maand geworden was Iedereen bedankt . Ik heb alleen een opmerking over het stukje dat op de hoofdpagina staat want dat klopt niet helemaal .
Citaat: Rudolf is al een tijdje bezig met zijn RS en de RS heeft ook al veel verschillende set ups,blokken en kappen gezien. Eigenlijk zit er altijd een stijgende lijn in zijn project. Elke setup werd telkens sneller tot hij nu een minarelli horizontaal scootercilinder pas heeft gemaakt op het AM5 blok! Hij is hier nog druk mee bezig en probeert dit voor Jubbega rijdend te hebben!
setup: - Malossi MHR Speed 6t (voor mina hori) - 28mm keihin carb - Hpi 2004 etc., etc.
andere speciale dingen:
- de oude kappenset speciaal gespoten - inmiddels een honda RS 125 kappenset - waterpomp en rest van het blok aangepast voor scootercilinder
Leuk stukje verder. Ik hoop dat ik deze maand nog wat spannende updates kan doen.
Er zijn ook plannen voor ombouwen naar een instelbare voorvork maar dat is nog in ontwerp fase .
|
ma apr 02, 2007 4:26 pm |
|
|
MiKeY©
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 01, 2006 9:05 pm Berichten: 711 Woonplaats: Amsterdam
|
is goed...
klinkt iig goed....ben erg benieuwd naar de nieuwe voorvork...
_________________ -=Derbi powered=- _________________
|
ma apr 02, 2007 9:28 pm |
|
|
rudolf
ApriliaForum Member
|
Het blijft wel de zelfde voorvork als er nu in zit maar dan wel met de nodige aanpassingen .
Hopelijk vandaag keerringen halen voor de voorvork.
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
di apr 03, 2007 11:55 am |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
net wekr zo ver ga zo door
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
di apr 03, 2007 3:52 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
feli met project van de maand
ff een algemeen vraagje, waarom rij je met een 5 bak (niet als kritiek bedoeld), maar de meesten rijden toch met am6 (?)
en als ik me niet vergis zijn de assen van de bak van am6 dikker en dus steviger (of lul ik nu maar wat)
iig, ziet er erg goed uit allemaal, succes met je voorvork
wo apr 04, 2007 9:34 am |
Persoonlijk album
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Omdat een 5-bak voor de sprint genoeg is volgens hem, de 6e is tijdens sprints toch zo kort dat je er bijna geen winst mee haalt. Verder zijn de assen gelijk volgens mij..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
wo apr 04, 2007 10:56 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
net gekeken, assen van 6bak zijn 2mm (ongeveer hé) dikker
maar 6de is dus meer soort van overdrive?
wo apr 04, 2007 10:58 am |
Persoonlijk album
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
thomasrs50 schreef: net gekeken, assen van 6bak zijn 2mm (ongeveer hé) dikker maar 6de is dus meer soort van overdrive?
ja is idd een overdrive , vind ik zelf , ik ga dr niet veel harder in
|
wo apr 04, 2007 12:01 pm |
|
|
schakelfreak
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 13, 2005 4:05 pm Berichten: 375 Woonplaats: Leimuiden
|
Bullet schreef: je kan het ala dijkman stylo doen, waterpomp gaatje dichtmaken en aan het voorkant van je blok ff een gaatje boren en daarin een busje persen en klaar is kees Hebben eef en ik toen ook gedaan en jullie maar zeuren dat we met electrsiche pomp moesten rijden En ja ben altijd snel van begrip. gezeur met een externe waterpomp en accu enz blijft kut. dus is wel een mooie oplossing zie jullie wel op jubbega proberen dit jaar nog meer beunhaas overte komen rs joost schreef: thomasrs50 schreef: net gekeken, assen van 6bak zijn 2mm (ongeveer hé) dikker maar 6de is dus meer soort van overdrive? ja is idd een overdrive , vind ik zelf , ik ga dr niet veel harder in
ben ik het niet helemaal mee eens.
de laatste versnelling van zowel am5 als am6 zijn gelijkwaardig qua verhouding.
am5 had een groot verschil van 3 naar 4 naar 5
met am6 is dat wat dichter op elkaar gekomen
zoals jullie het zeggen zou de 5de versnelling bij am5 dan ook overdrive wezen
maarja tijdens de sprints heb je toch niet al die versnellingen nodig kost alleen maar tijd
_________________ Kawasaki ZX-10 R '04 Honda CBR 900 RR '97 2009 -[ Zandvoort 2:12,5 2010 -[ Zandvoort 2:05,4 - Assen 2:05,500 2011 -[ Zandvoort 2:01,9 - Assen 2:00,330 2012 -[ Assen 1:57,035
|
wo apr 04, 2007 1:11 pm |
|
|
|