Auteur |
Bericht |
Robb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 10, 2006 9:27 pm Berichten: 779 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Spijkenisse
|
Als ik een nieuwe 8erband nodig heb doe ik er ook een 130 op, dat had m'n broer ook en vind ik er 1000x beter uitzien
_________________ Mijn 'Motogp' rs ->
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
|
ma apr 02, 2007 9:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
thomasrs50 schreef: 110 rijdt lekkerder dan 130
ik rij btw met 100 achter, lekker snel door de bochten
euh thomas?..snel? ..
grapje
maar ben wel metje eens datje met dundere banden wat wendbaarder bent ..maar vin zown dikke slof achter natuurlijk ook vet
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
ma apr 02, 2007 9:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
ik rij 60 nu das al beter dan 45@teller
_________________
|
ma apr 02, 2007 9:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
Met 130 achter kan je ook gewoon goed en scherp in de bochten or, zelfde als 110
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
ma apr 02, 2007 10:46 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Taferel schreef: Met 130 achter kan je ook gewoon goed en scherp in de bochten or, zelfde als 110
nee, spreek uit ervaring
dunne band voordelen:
- sneller door de bochten
- minder weerstand
- beter benutten van de volledige band, dus minder snel een vierkant gedraaid ding
dunne band nadelen:
- stabiliteit bij hoge snelheden
waarom denk je dat ze in de 50 en 125cc gp met dunna banden rijden
om je ideetje te geven
rs 250 (ding gaat 210) zit er voor een 110 en achter een 150/160 en jij wil (zoals zovelen) op een 50 met een 130 gaan rijden, hilarisch
_________________
|
ma apr 02, 2007 11:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
G-Force
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 18, 2005 10:06 pm Berichten: 284 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Baarn
|
Ik zit er gewoon tussenin, 120 met medium compound is perfect
110 staat zo dun, 130 staat dik maar is duidelijk minder in de bochten.
_________________
|
ma apr 02, 2007 11:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
probeer gewoon allemaal de michelin pilot sporty 110 eens, zul je nooit meer wat anders willen
_________________
|
ma apr 02, 2007 11:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
G-Force
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di okt 18, 2005 10:06 pm Berichten: 284 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Baarn
|
neehee de 120 rijdt even lekker en is breder
Enige nadeel van de pilot sporty's is dat het zachte compound is, rijdt uberlekker maar slijt als de malle
_________________
|
di apr 03, 2007 12:07 am |
Persoonlijk album
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
thomasrs50 schreef: Taferel schreef: Met 130 achter kan je ook gewoon goed en scherp in de bochten or, zelfde als 110 nee, spreek uit ervaring dunne band voordelen: - sneller door de bochten - minder weerstand - beter benutten van de volledige band, dus minder snel een vierkant gedraaid ding dunne band nadelen: - stabiliteit bij hoge snelheden waarom denk je dat ze in de 50 en 125cc gp met dunna banden rijden om je ideetje te geven rs 250 (ding gaat 210) zit er voor een 110 en achter een 150/160 en jij wil (zoals zovelen) op een 50 met een 130 gaan rijden, hilarisch
Ja oke, maar ik rijdt nu met 130 achter, had eerst 110 maar rijdt voor mijn gevoel wel hetzelfde or
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
di apr 03, 2007 1:21 pm |
|
|
barry
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 22, 2006 10:33 pm Berichten: 131
|
tzr heeft standaard 130 achter...
en ik kan met me 130 platter door de bocht dan met me 110. alleen een 130 is veel stabieler en wil minder snel schuin gaan liggen.
|
di apr 03, 2007 2:26 pm |
|
|
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|
alsof er hier ook maar iemand is die het duidelijk merkt dat een bredere band meer weerstand heeft...ja oke, hij voelt wat lomper aan en de wrijving is ietsje groter in de bochten etc....maar alsof ''wij recreatie rijders'' dat merken...dan moet je toch wel serieus op het circuit bezig gaan hoor...
als er hier iemand op ze bek gaat in de bocht is dat niet om ze banden maar omdat er een steentje in de bocht lag....
iedere band heeft ze eigen karakter...zo heeft de een sava bandjes (die zijn veel ronder als dunlop o.i.d. )
thomasrs50 , heeft gewoon helemaal gelijk....aprilia heeft niet voor niks gekozen om dit type band op een brommertje te zetten...dat hebben ze echt niet gedaan omdat die toevallig nog met 3000 setjes in een schuurtje lagen hoor...
en als het je alleen om het uiterlijk gaat moet je een scooter kopen...
(hoewel die er nog veel lelijker uitzien)
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
|
di apr 03, 2007 3:10 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
ik zelf heb een 120 achter band in compinatie met een 100 voor band.
Als je een 90 achterband hebt moet je al nooit voor een 130 gaan want is het helemaal uit balans. een 120 zou net gaan maar ik raad het dus af.
Dus kijk ook naar je voor band welke maat die heeft en als je een 90 hebt zou ik voor maximaal 120 gaan.
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
di apr 03, 2007 3:19 pm |
Persoonlijk album
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
kuchbandentopic
_________________ De NnisRs
|
di apr 03, 2007 3:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
justus_RS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 18, 2007 5:25 pm Berichten: 64 Woonplaats: Oenkerk
|
eey,
m'n brommer rookt (stinkende ,witte rook) al een tijd flink, na +- 7 km rijden.
hij rookt nog een tijdje na en knettert zacht als ik em uit heb gezet.
als ik em een tijdje uit hou en dan weer wegrijd is er niets meer aan de hand.
ik ben naar een paar dealers geweest en ook zij weten niet pcies wat er aan de hand is.
wat kan ik het beste eerst proberen te doen:
koppakking vervangen,
nieuwe demper kopen,
of keerringen vervangen.
of is er een manier hoe je hier psies achter kan komen?
alvast bedankt
_________________ zomer???
|
di apr 03, 2007 5:37 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
Hoi Justus,
Kijk even na hoe het met je koelvloeistof zit, of dat ook langzaam minder wordt.
Als dat het geval is even je koppaking vervangen.
Je kunt natuurlijk ook een keer zonder demper gaan rijden ( beetje buiten uit ) kijken of hij dan ook rookt.
Dit zou ik als ik jou was eerst doen, dan pas verder kijken.
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
di apr 03, 2007 5:47 pm |
|
|
|