Auteur |
Bericht |
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
BKD honda ns1 tuning
Ik begin samen met een kamaraad een sprint project met een honda ns1.
We konden goedkoop aan de ns1 komen via iemand die wij kenden.
Hier een paar foto's van onze werkplaats en van de brommers die wij er hebben staan.
Hier dan de brommers die er staan:
Hier de aerox van mijn neef, word helemaal opgeknapt
Dan de project brommer de NS1:
De setup waarmee we beginnen is als volgt:
Cilinder: speedline 50cc die zat er op toen we hem kochten
Cab: Dellorto 21mm
Ontsteking: ori
Uitlaat: proma
We beginnen met deze setup omdat we alles zelf willen gaan tunen en daarom mooi met de 50 een paar dingen gaan proberen.
De setup wat we later willen hebben is als volgt:
Cilinder: 70 malossi (BKD tuned)
Cab: OKO 28 vlakschuif
Ontsteking: HPI 06
Uitlaat: zelfmaak of pro race of R3
|
ma feb 12, 2007 1:42 pm |
|
|
risart
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 2:44 pm Berichten: 148 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: heerle
|
wordt een mooi projectje
_________________ recht is iets kroms dat verbogen is...
|
ma feb 12, 2007 2:29 pm |
Persoonlijk album
|
|
theo_tamada
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 06, 2006 4:56 pm Berichten: 213 Woonplaats: Beemster
|
ns1=geil
ns1=snel
suc6
|
ma feb 12, 2007 4:09 pm |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
NS1 vind ik echt 1 van de meest mooie brommers!
Ben erg benieuwd!!
_________________ De NnisRs
|
ma feb 12, 2007 4:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
succes
ik zou toch eens gaan nadenken over een gescikte uitlaat .
een pro-race / R3 is voor een cartergestuurd blok ontworpen en voor een cilinder met fluiters of een vlinder poort .
Laat luc Foekema een uitlaat ontwerpen voor je , zal veel beter lopen
_________________ www.club-racing.nl
|
ma feb 12, 2007 5:00 pm |
|
|
parra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 12, 2006 1:18 pm Berichten: 171 Woonplaats: ijmuiden
|
zullen we is racen tegen mij ns1
zit nou 110cc onder
_________________ Ride to live & live to ride
|
ma feb 12, 2007 6:34 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
We zitten er wel aan te denken om zelf fluiters te maken, we zulle dan eerst veel oefenen op onze oude cilinders, ik denk owk da we voor de zelfmaak uitlaat gaan.
als jullie nog tips hebben hoe je het makkelijkst zelf fluiters kunt make hoor ik het graag
|
ma feb 12, 2007 6:38 pm |
|
|
StReS KiP
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm Berichten: 1532 Woonplaats: Spijkenisse
|
Leuk project, wil ik wel volgen! Ben benieuwd als je plannen uit gekomen zijn hoe dat gaat 'blazen'
|
wo feb 14, 2007 11:09 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
we hebben een pro race voor een mooie prijs gekocht, hij is voor een derbi dus we moete kijken of hij er een beetje onder past en anders verkopen wij hem weer.
Zal binnenkort foto's erop zetten.
|
ma feb 19, 2007 11:34 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
Goeiendag, is al weer tijdje geleden dat ik hier heb geupdate.
Er zijn wat dingentjes veranderd.
we gaan niet meer rijden met het honda blok, die knappen we op( reviseren enz.) en verkopen we dan weer.
we gaan nu met een am6 blok rijden, die hebbe we voor 100 kunnen kopen.
wa we nu al hebben is:
Am6 blok(zonder cilinder en cab.)
mikuni 28 mm
Hpi 06
Metrakit pro race uitlaat.
Over de cilinder zijn we nog nie uit, zal miss de polini evo of de malossi speed worden van min hori.
en miss owk wel gewoon een am6 cilinder
|
ma apr 02, 2007 6:00 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
weer ffe een kleine update, we beginnen als eerst met een airsal cilinder, waarom: we willen eerst wat ervaren opdoen met een goedkope (maar toch met vlinder) cilinder.
hier een groepsfoto( de airsal die daar op zit is niet die we gaan gebruiken want die is kapot gelopen).
Bijlagen:
Afb001.jpg [ 142.47 KiB | 3532 keer bekeken ]
|
ma mei 21, 2007 10:17 pm |
|
|
No fear
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm Berichten: 2269 Woonplaats: China
|
Succes ziet er netjes uit
_________________ Power is useless without control!
|
ma mei 21, 2007 10:41 pm |
|
|
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
OOk van plan te sprinten?
_________________ Proud owner of an Aprilia RS50.
|
di mei 22, 2007 6:06 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
dat is wel de bedoeling ja, als het een beetje wil gaan lukken
_________________ BKD 70cc sprinter
|
di mei 22, 2007 7:08 pm |
|
|
BKD
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm Berichten: 783
|
zo even met de kapotte airsal bezig geweest, omdat we tog eerst met een goedkope airsal beginnen kunnen mooi op de kapotte oefenen met tunen, ik hep even een poortmap gemaakt en de timingen even uitgerekend van de uitlaatpoort die standaart 181 graden was, ik hep de uitlaatpoort op 199 graden en de breedte op 85% van de boring, dit hep ik even in de cilinder afgetekend, dan ziet de airsal er al een heel stuk beter uit
Bijlagen:
Afb010.jpg [ 42.11 KiB | 3395 keer bekeken ]
|
wo mei 23, 2007 3:52 pm |
|
|
|