Auteur |
Bericht |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Is niet moeilijk, je haalt in principe alleen de as eruit waardoor alles los komt. Je moet even letten op de volgorde van alle onderdelen. Leg ze dus op volgorde ergens neer zodat je het makkelijk terug kan monteren.
|
di maart 13, 2007 3:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
ok...dan heb ik nog een laatste vraagje....wat is het beste alternatief voor het omhoog houden van je achterbrug als je geen hefboom/achterstandaard hebt en als je hem niet kan ophangen?
|
di maart 13, 2007 4:28 pm |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
aan allebei de kanten van je achterbrug een stapel stenen of een krat ofzoiets , iig iets wat stevig is
_________________ De NnisRs
|
di maart 13, 2007 4:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
ophangen aan een balk
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
di maart 13, 2007 4:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS driver
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 06, 2005 10:17 pm Berichten: 176 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Putten
|
op een bierkratje
_________________ Er zijn veel koeien en dus ook veel waarheden.
|
di maart 13, 2007 5:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
ok...is het trouwens net zo handig om de prop er zelf in te doen of is dat echt vakmanswerk? khoorde namelijk dat je die dingen gewoon zelf kan kopen...vriend van mij zei namelijk dat hij het al eerder had gedaan en het ook bij mij kon doen maar ik vroeg me af je daar echt skilled voor moet zijn
|
di maart 13, 2007 8:14 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Nee is opzich wel makkelijk als je het maar even weet hoe het moet. Maarja 10 euro is verder ook geen geld om even te laten doen. Maar als die vriend het wilt doen hoef je je wiel er ook niet onderuit te halen als ie naar jou toe komt tenminste
|
wo maart 14, 2007 1:16 am |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
hum...schijnt dat er eerder al een binnenband in was geplaatst dus de dealer had er een nieuwe binneband in gezet...hij adviseerde me wel om voor een nieuwe achterband te gaan sparen aangezien die bijna op is. toch maar beter dat ik die prop er niet zelf in heb gezet . Ik heb dus binnekort zowieso een nieuwe achterband nodig. Ik had de dealer gebeld en die zei dat de hutchinson ofzoiets het snelst leverbaar is en dat andere merken een langere levertijd hebben. Dit is natuurlijk niet waarvoor je een band koopt. Ik hoor dus dat de michelin pilot sprty als beste uit dit forum komt maar ik vroeg me af hoe het met de slijtage zit. Ik ben namelijk niet van plan om er na een half jaar weer nieuwe banden op te zetten. Vind ik zonde van mn geld.
Iemand ook enige ervaring met een hutchinson band? Zo ja, is die band dan de moeite waard?
|
di maart 20, 2007 3:17 pm |
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 04, 2006 11:57 pm Berichten: 705 Woonplaats: hoeksche waard
|
even een vraagje
zijn er meer mensen die met michelin pilot sporty rijden 130/80/17!!! die wegglijden als je plat gaat ik kan het laatste stuk van mn band niet rijden omdat het daar te glad word zou het kunnen omdat ik een iets te bolle band heb?het loopt bijna recht af aan de zijkant
|
za maart 24, 2007 12:35 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Ehm je kan je band opruwen met wat schuurpapier, dat die beschermlaag eraf is langs de zijkant. Daarna kun je zover gaan als je wilt (met een warme band enz), je kappen ligge dan namelijk eerder aan de grond dan die band . Wat ook kan is dat je band te leeg is, kijk ff op hoeveel bar datie staat.
_________________ Thom'z BeunBaas
|
za maart 24, 2007 1:03 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
WaPs schreef: hum...schijnt dat er eerder al een binnenband in was geplaatst dus de dealer had er een nieuwe binneband in gezet...hij adviseerde me wel om voor een nieuwe achterband te gaan sparen aangezien die bijna op is. toch maar beter dat ik die prop er niet zelf in heb gezet . Ik heb dus binnekort zowieso een nieuwe achterband nodig. Ik had de dealer gebeld en die zei dat de hutchinson ofzoiets het snelst leverbaar is en dat andere merken een langere levertijd hebben. Dit is natuurlijk niet waarvoor je een band koopt. Ik hoor dus dat de michelin pilot sprty als beste uit dit forum komt maar ik vroeg me af hoe het met de slijtage zit. Ik ben namelijk niet van plan om er na een half jaar weer nieuwe banden op te zetten. Vind ik zonde van mn geld. Iemand ook enige ervaring met een hutchinson band? Zo ja, is die band dan de moeite waard?
die pilot sporty's slijten vrij snel (7000 a 10000 km), maar is dat erg zonde van je geld? denk dat het meer zonde is als je der een steenharde band op laat leggen en je daardoor op je bek gaat en je veel onkosten aan je rs hebt, of erger nog, je zelf wat ergs voor hebt
ga gewoon voor die achterband, zeker een goede koop (kost @ easyparts btw 80€ ofzo), dus echt niet duur voor wat het is
za maart 24, 2007 1:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
apriliars2004sbk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 04, 2006 11:57 pm Berichten: 705 Woonplaats: hoeksche waard
|
petertzr schreef: Ehm je kan je band opruwen met wat schuurpapier, dat die beschermlaag eraf is langs de zijkant. Daarna kun je zover gaan als je wilt (met een warme band enz), je kappen ligge dan namelijk eerder aan de grond dan die band . Wat ook kan is dat je band te leeg is, kijk ff op hoeveel bar datie staat.
lucht is altijd wel goed bij mij maar ik rij ook al vanaf augustus met de banden(8000km ongeveer) dan is dat laagje er toch al wel vanaf?
|
za maart 24, 2007 5:17 pm |
|
|
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
ik weet niet of het al ergens staat, maar wat is de max
bandenmaat van mn rs50 2003,
er zit nu 110/80/r17 achter, en 90/80/r17 voor
en ik wil breedere banden,
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
zo maart 25, 2007 9:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
achter is iig 130 de breedste, voor weet ik niet , maar meestal heeft iedereen rond de 90. 100 breed
_________________ De NnisRs
|
zo maart 25, 2007 9:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
Achter 130/../17 voor 110/../17
|