t begon vroegah , ik kocht een aprilia rs50 bla bla bla leuk en aardig
na een tijdje ging ik opvoeren enz , veel setups gehad , maarja hoe sneller t spul loopt meestal , hoe onbetrouwbaarder t word , en t was dus gewoon me school brommer , dus alles weer origineel gemaakt , met het idee om een zelfbouw sprinter te gaan bouwen.
naja heel lang met dat idee rond gelopen , en toen liep ik tegen wat moois aan , een rieju rs1 , van een maat van me al 2 jaar lang stil gestaan , maar hij was lopend weg gezet .
zijn ook nog achterkappen bij
dus ik op een vrijdag avond met maat van me die kant op , wel 8 hele kmers verderop . en ding maar in de auto gegooid , en de volgende dag aan t kloten geweest , en jahoor ding reed na een half uurtje kutten. belabberd maar dat maakt niks uit , blok was dus nog goed
, naja ding was dus echt gaar enz dus ik maar begonnen met uit elkaar aan het halen.
haal cilinder er af , en tot mijn grote verbazing zat er een dure doppler as in , ala 120 euro. zonder speling , dus mijn dag kon niet meer kapot
van het weekend me subframe maar gaan verslijpen , alle onnodige ophangpunten er af enz
heb er gister een zwaardere koppeling in gepleurt , barnet veren met ori platen + extra stalen plaat .
gister ook nog maar even met me kappen bezig geweest zie hier t resultaat.
setup word : hebo manston goot getuned
pr pijp
28 mm keihin
hpi
de rest ben ik nog niet helemaal over uit ,
updateje:
gister me 28 mm binnen gekregen , gloedje nieuw voor 30 euro
gisteravond direct ff een andere gasnaald+ sproeier buis besteld , zodat de 6 kans sproeiers er in kunnen
me hpi gaat morgen op de post
en ik heb net nog een kart filter aan geschaft
* update 19 maart *
heb ff wat fototjes gemaakt , van hoe het er nu bij staat , en van de cilinder , en de carb
28 mm keihin
nog keer
stage 6 temp teller , maar die gaat dr weer af , heb nu toeren en temp teller in 1 gekocht , komt van de week binnen
de cilinder
cil + kop + zuiger
onderkant cilinder
de cil kop
hpitje
luchtfilter binnen
update 22 maart
kreeg vandaag weer pakketje
* me stage 6 toeren teller en temp meter
* sproeierbuis
* gasnaald
* 6kant keihin sproeiers
* kelk
dus me carb ff dik vet getjoend zodat dr 6 kant sproeiers in kunnen
foto van de kelk
zo spruit binnen , ding gaat morgen rijden hoop ik
update 30 maart
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1996504764
hij rijd , afstelling wel redelijk
zoals velen weten is die manston hem genaaid op een redelijke snelheid , en het was dus niet de goede dag om naar de hemel te gaan :lol:
heb toen een bidalot 70cc rep aangeschaft ,
en hebben daarmee op jubbega gereden ,
reden toen met de volgende setup
bida rep squish van 1,2
28 keihin
mallosie vl6
hpi 03
en een 50cc opmaat pijpje van vrien van me
hebben heir 16,4 pk mee gehaald wat ik dus vrij netjes vond
maja dat is dus lang niet genoeg , na jubbega gewacht tot damwouden , helaas geen vervoer dus niet heen geweest , en het spul direct die dag nog uit elkaar gehaald.
frame , a brug , subframe , en de velgen liggen nu bij de poeder coater . zou 3 weken duren , ligt er inmiddels al 11 weken ofzo
voor de rest blok uit elkaar gepakt , en carters + cilinder opgestuurd naar maarten goot , en die heeft er even leker in zitten frezen .
depoortjes
had het spul weer terug gehad van maarten , en zag er echt top uit , dus ik blij , spul op me am6 blok gezet , maja zat zonder frame enz , en genemuiden kwam wel heel dicht bij .
dus maar bedacht om alles op me am5 blok over te bouwen , en dan daar mee te sprinten
dag voor genemuiden hoe het er bijstond
heb dus op genemuiden gereden met me rs met de volgende setup
bidalot maarten goot tunend en afgedraait
mk pr pijp
28 keihin
en hpi 05
maarja totaal geen tijd gehad om aftestellen , dus liep allemaal mooi ruk .
na een tijdje afstellen liep het otch wel redelijk , dus hup de testbank op .
tot mijn grote verbazing gaf het stomme ding maar 15,9 pk , en liep het totaal niet lekker boven in , en constant ploffen
naja eenmaal thuis , pak de cilinder er af , zie ik dat me halve wand er uit ligt , :cry:
tja wie ik nou de schult moet geven weet ik niet , of maarten , of speed parts , of bidalot , of gewoon mezelf
het is en blijft zonde , maar we gaan gewoon door , en gaan er dus een nieuwe wand in laten zetten , en dan maar eens zien wat er uit te halen is , moet toch zeker rond de 20 pk in zitten
als het goed is kan ik aankomende vrijdag me frame ophalen , dus dan weer een updateje
morgen nog paar foto's van hoe alles er nu bij ligt
*update 23-12-07*
jeuj weer een update van mijn kant , lang stil geweest , maar heb niet stil gezeten.
heb inmiddels al weer een tijdje me frame enzo terug , dus rustig aan met opbouwen, staat sinds gister weer op ze pootjes hier een foto
zoals je kan zien op de foto heb ik ook een honda rs125 mono gekocht , moet er nog een framepje voor maken , maar dat komt ook wel goed.
heb verder nog een conti membraan van derbi gekocht , er werd gezegd dat deze met wat kleine aanpasingen zo in am6 moest passen , maar je raad het al.... past van geen kant. heb hem vergeleken met een am6 conti , en vind deze toch wel veel mooier , dus word nog pas gemaakt , wanneer is nog de vraag.
heb nu eerst een ander membraan er in pas gemaakt , zodat de vl6 er uit kon ....zooi
ook heb ik me cilinder nog opgestuurd naar airsal in barcelona, zo wat een top service zeg , binnen een week had ik me cilinder terug , met een giga geile wand
hier foto
heb ook nog een opmaat kop , maar dat was hier al bekend volgens mij
zo dat was het dan weer , en heb nu eigenlijk alleen nog een pakking nodig , en dan kan die gestart worden , hoop dit binnen nu en 2 weken toch wel te doen
tot zover me project :)
binnenkort wel weer een update