Auteur |
Bericht |
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
AF1 Sintesi - Wutske
Wel, 'k ben nu al zo lang bezig met het in orde brengen (maar vooral, wachten ) van m'n AF1, dus maak ik er maar ineens een (eerste- projectje van. 't Is er misschien geen groot, maar dan heb ik ook ineens een topic om al m'n stomme kleine vragen in te stellen .
Zo is ie nu:
Malossi 50cc cilinder
Dellorto SHA14 12B (op een ietwat te klein spruitstuk; 13,9mm)
Sproeier: 68 (mot 'k nog es checke)
Polini demper
twv: 14/40
En voor de rest niet veel speciaals
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
Laatst bijgewerkt door wutske op di jun 28, 2005 9:20 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
|
za feb 26, 2005 8:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Welke probs ben ik al tegengekomen (hou u vast, 't zijn er nogal wat).
-borgring van de rempen ontbrak -> remschoenen vielen eruit -> pistons beschadigt
-ketting was niet genoeg gespannen -> ketting heeft 2 keer kennis gemaakt met de asfalt en 1 keer met het gras
-uitlaat zat niet vast -> vingers verbrand (mja, wie wil er nu een hete uitlaat terug in de cil duwen met z'n vingers )
-zware schade onderaan de kappen
-lekke voorvork + goede voorrem = platte ballen
-rotte draadboom
...
Plannen:
-Volledig glanzend zwart spuiten
-kroonplaat polijsten (als 'k tenminste zo'n grote imbus kan vinden)
-achterkant dichtplamuren
-w88 op een stom, onozel k*ttandwiel (da's wijt 3 maand al !!! )
-nieuwe olie inkappen (moet ook es gebeuren hé )
-demper polijsten
-als het niet te moeilijk zou zijn, tellers een beetje bijwerken (en krachtigere, blauwe en UV leds in steken)
-m'n poot een stukje laten lassen wat er zit een barstje in
- contactslot fixen
misschien
-gaas achter de openingen steken
-(zachte)rode ledjes in m'n brom steken (voor 't effect 's avonds)
Plannen voor in de grote vakantie:
-alles erafsmijten en frame polijsten
-misschien blok uit elkaar smijten
-nieuwe pakkingen steken van de voorvork
-draadboom volledig vernieuwen
- -stom neutraallampje terug in orde krijgen (waarschijnlijk is het contactje afgebroken en moet 'k dus m'n blok daar voor opensmijten)
Dat zou het zowat moeten zijn
Laatst bijgewerkt door wutske op wo maart 02, 2005 8:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za feb 26, 2005 9:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
En dan beginnen we ineens met wat stomme vraagjes
-Met wat voor olie kan 'k m'n ketting allemaal smeren, want 'k moet nu al 3 soorten (2 takt, carter en luchtfilter) olie kopen, en zo'n groot budget heb 'k nu ook weer niet.
-> en hier heb 'k ook nog een vraagje
|
za feb 26, 2005 9:10 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Kettingsmeer, zit gewoon in van die spuitbussen en is eigenlijk het enige goede.
Verder heb je nog genoeg werk te doen zie ik wel
|
za feb 26, 2005 9:23 pm |
Persoonlijk album
|
|
sintesi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 1:48 pm Berichten: 69 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Berlicum
|
Waarom haal je je achterkap er niet af als je gaat plamuren?
Wat voor blok heb je eronder? Wel leuk ding voor de rest! Was hij duur?
_________________ AF1 sintesi in opbouw!
|
zo feb 27, 2005 2:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
ik ben zelf ook bezig met project (toevallig ook metallic zwart en veel polijstwerk ), maar ik zal je waarschuwen voor het frame polijsten.....dit gaat er echt niet zo uitzien als je denkt, het word een heel stuk doffer, hoeveel je ook schuurt!!!! ben ik gister zelf achter gekomen , het is ijzer, geen alu.
succes verder!
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
zo feb 27, 2005 4:37 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Goh, dat valt denk toch redelijk mee hoor.
'k Heb eens een klein stukje geprobeerd (60grit -> 150grit -> 600grit).
Je kan er misschien geen mirrorfinish mee krijgen, maar 't is toch schoner dan de verf
Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: onderste foto is een beetje wazig, maar 't blinkt toch wel een beejte
blingbling.jpg [ 51.3 KiB | 9223 keer bekeken ]
|
zo feb 27, 2005 4:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
Nog een vraagie. Luchtfilterolie, is dat nodig, want volgens mijn vader is dat pure zever (alé, het gebruiken, niet die olie ).
Ondertussen ligt de (hopelijk) laatste laag plamuur erop, alleen jammer dat ons klein schuurmachien niet meer werkt, is best wel vermoeiend zo met de hand .
M'n ketting is ook al bijna proper, alleen nog wat oppervlakkige roestplekjes wegwerken (iemand die daar een goed product voor kent, buiten carburateurreiniger ?)
Ow, en tip voor iedereen, benzine irriteerd ferm (aargh, da jeukt en pikt tegelijk )
|
zo feb 27, 2005 8:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
miprilia
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 20, 2004 3:32 pm Berichten: 63 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: oosthuizen
|
als je goed kijkt zie ik toch nog krassies
_________________ als een AF1 door ut dorp rijd dansen de mensen
|
zo feb 27, 2005 9:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
miprilia schreef: :<>: als je goed kijkt zie ik toch nog krassies
't is ook nog niet 100% afgewerkt
|
zo feb 27, 2005 10:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Citaat: Nog een vraagie. Luchtfilterolie, is dat nodig, want volgens mijn vader is dat pure zever (alé, het gebruiken, niet die olie ). luchtfilterolie is om ervoor te zorgen dat stof en zand beter blijft zitten in je filter en niet je carburateur in gaat. Op crossmotoren wordt dat daarom ook altijd gebruikt. Het nut van luchtfilterolie op een brommer zie ik niet en is ook niet echt nodig.Ondertussen ligt de (hopelijk) laatste laag plamuur erop, alleen jammer dat ons klein schuurmachien niet meer werkt, is best wel vermoeiend zo met de hand . M'n ketting is ook al bijna proper, alleen nog wat oppervlakkige roestplekjes wegwerken (iemand die daar een goed product voor kent, buiten carburateurreiniger ?) Inspuiten met wd40 of andere roestverwijderaar/kruipolie. Daarna gewoon goed invetten met kettingsmeer.Ow, en tip voor iedereen, benzine irriteerd ferm (aargh, da jeukt en pikt tegelijk )
|
ma feb 28, 2005 1:12 am |
Persoonlijk album
|
|
wutske
ApriliaForum Member
|
thanks
|
ma feb 28, 2005 8:32 am |
Persoonlijk album
|
|
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
je zult zien dat als je je hele frame doet strax, dat je zwarte vlekjes van het staal blijft zien, deze zijn echt gewoon niet weg te schuren, ben er zelf ook Al uren mee bezig geweest :s
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
ma feb 28, 2005 8:55 am |
|
|
rs-power
ApriliaForum Member
|
cebess schreef: Citaat: Nog een vraagie. Luchtfilterolie, is dat nodig, want volgens mijn vader is dat pure zever (alé, het gebruiken, niet die olie ). luchtfilterolie is om ervoor te zorgen dat stof en zand beter blijft zitten in je filter en niet je carburateur in gaat. Op crossmotoren wordt dat daarom ook altijd gebruikt. Het nut van luchtfilterolie op een brommer zie ik niet en is ook niet echt nodig.Ondertussen ligt de (hopelijk) laatste laag plamuur erop, alleen jammer dat ons klein schuurmachien niet meer werkt, is best wel vermoeiend zo met de hand . M'n ketting is ook al bijna proper, alleen nog wat oppervlakkige roestplekjes wegwerken (iemand die daar een goed product voor kent, buiten carburateurreiniger ?) Inspuiten met wd40 of andere roestverwijderaar/kruipolie. Daarna gewoon goed invetten met kettingsmeer.Ow, en tip voor iedereen, benzine irriteerd ferm (aargh, da jeukt en pikt tegelijk )
Ben het niet helemaal met je eens Cebess
als jij emt een Twin Air filter rijdt zoals ik als je die in de lucht houd zie je dat hij super veel licht doorlaat nou denk dat je dan al kan bedenken wat er met vliegende deeltjes door de lucht gebeurt
Dus daarom gebruik ik toch luchtfilter olie (Twin air olie) voor me Broem
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
ma feb 28, 2005 1:49 pm |
|
|
ClassicPielk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2004 1:52 pm Berichten: 350 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Benthuizen
|
als je mirroreffect wil moet je verder met P1200 en evt. zelfs P2400. Dan wordt het echt mooi
_________________ 25kW Suzuki GS500E te koop, bel 0616495467.
|
ma feb 28, 2005 4:14 pm |
|
|
|