HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za maart 01, 2025 6:24 am




Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Seatpipe onder RS NM 
Auteur Bericht
RS-Jurrien
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm
Berichten: 490
Afbeeldingen: 13
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht Seatpipe onder RS NM
Ik ben aan het kijken om een seatpipe te maken onder mijn rs..

(tevens zijn hetalleen nog plannen!!)
Toen ben ik gaan kijken hoe..
Eerst dacht ik de makkelijkste manier (ja lach maar hoor :D: ) gewoon de uitlaat andersom doen dat hij dus niet onderdoor loopt maar gewoon onder de tank, maar natuurlijk dat kan niet, zou wel kunnen maar dan moet er veel verlast worden.. Toen dacht ik een cross uitlaat gewoon ene bovenlangse uitlaat, maar daar geld eigenlijk hetzelfde verhaal voor..

toen kwam ik dit tegen: (het is een voorbeeld hoor)
Afbeelding

je ziet al gelijk het begin stuk niet past bij de cylinder maar dat is een kwestie van lassen.. als die dan past kan ik het middelste ophanpunt natuurlijk verlassen, waarschijnlijk krijg ik dit weekend een orginele gpr uitlaat te leen en ga ik kijken of dit allemaal mogelijk is!
Ik laat jullie het weten!

Gr Jurrien

_________________
RS50 - Melandri 2001 - # 33

___________________
Golf III GTI 8V


___________________


vr maart 09, 2007 2:40 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
je kan gewoon een opmaat bovenlangste cross-style uitlaat laten maken

is veel beter en handiger lijkt me

_________________
Afbeelding


vr maart 09, 2007 2:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zo'n Gpr/Rs50anm pijp lijkt me de beste optie, maar weet niet hoe dat bij je achterveer komt...
Mss zou je ook een pijp kunnen buigen die je op een normale rs50 expantie kunt lassen... (waar je mss weer een gpr demper+eindpijp op kunt zetten...)

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


vr maart 09, 2007 3:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
deze uitlaat is totaal anders dan die van NM, de expansie hé

beter laat je een uitlaat maken vop basis van cross, kost mss 150€, maar dan heb je een opmaatje

_________________
Afbeelding


vr maart 09, 2007 3:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
BuxirS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm
Berichten: 3214
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Noordelijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
deze uitlaat is totaal anders dan die van NM, de expansie hé

Jah, die turbokit heeft dezelfde vorm als de standaard expantie volgensmij, maar je zou ook nog een andere gpr pijp als basis kunnen nemen.

Bij de 2e optie bedoelde ik dus een gewone am6 uitlaat, stinger er af een andere maken en er op lassen, is wel vaker gedaan geloof ik...

_________________
Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.


vr maart 09, 2007 3:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja, maar dat lijkt nergens naar, tenzij je de expansie gaat inkorten en de stinger dan in allerlei bochten gaat wringen dat hij niet naast je brommer loopt

best gewoon cross

_________________
Afbeelding


vr maart 09, 2007 3:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS-Jurrien
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm
Berichten: 490
Afbeeldingen: 13
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
daar heb ik ook aan gedacht, maar dan loopt het dus meer zo in een keer omhoog en deze gpr uitlaten die lopen al meer in een bochtje omhoog, maar daarom ga ik ook eerst kijken of de gpr uitlaat eventueel pas kan maken, als dat allemaal kan ga ik eventueel naar een turbokit of gia.. maar als je een cross uitlaat neemt dan moet je hem over je blok laten lopen en ik heb hem liever onderlangs zodat ik niet veel hoe te veranderen, heb al een beetje gekeken en komt denk ik wel uit bij de veer daar kan je hem langs halen.. want als je met de gewone expantie bijvoorbeeld gaat werken.. de stinger begint zeg maar onderaan de veer bij een gewone uitlaat, dan kan je hem nauwlijks mooi langs de veer krijgen.. of je zou hem dus nadat hij bij je kap komt naar boven laten komen maar dat vind ik weer zo lelijk want dan zie je die hele stinger naar boven lopen en dan naar achteren.. en als het met een GPR/aprilia uitlaat kan dan zou hij langs de veer lopen (achter de kappen) en dan mooi onder de underseat.. en qua prestaties blijft het ook gewoon goed.. aangezien je niks veranderd aan de expantie..

_________________
RS50 - Melandri 2001 - # 33

___________________
Golf III GTI 8V


___________________


vr maart 09, 2007 7:14 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Extremâh StraatVechtâh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 19, 2007 1:13 am
Berichten: 421
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Scheveningen
Antwoord met een citaat
Bericht 
is ut juh al gelukt dan, zo jah post ff een fototjuh dan

_________________
D.I.Y. ALL THE WAY


do mei 03, 2007 12:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: