HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za feb 01, 2025 11:44 am




Antwoord op onderwerp  [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 252  Volgende
 Het grote cilinder topic(stel hier je vragen over cilinders) 
Auteur Bericht
stefkuh
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr jun 23, 2006 3:53 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Kaatsheuvel
Antwoord met een citaat
Bericht 
eej ik heb een aprillia red rose 50 cc, met een gianelli flame uitlaatje, en een 15 14 mm carberateur....

ik wil hem sneller hebben en omdat er geen snellere uitlaten voor de red rose te vinden zijn ...zat ik dus te denken aan een andere cilinder....70 of 80 cc...maar welke is echt lekker snel??? en welke raden jullie me aan

mjaa hoor ut wel :P ;)

_________________
aprillia red rose rider


zo feb 25, 2007 10:24 pm
Profiel
stefkuh
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr jun 23, 2006 3:53 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Kaatsheuvel
Antwoord met een citaat
Bericht 
hooo ik bedoelde een 14 mm srry :Y:
Citaat:
eej ik heb een aprillia red rose 50 cc, met een gianelli flame uitlaatje, en een 15 14 mm carberateur....

ik wil hem sneller hebben en omdat er geen snellere uitlaten voor de red rose te vinden zijn ...zat ik dus te denken aan een andere cilinder....70 of 80 cc...maar welke is echt lekker snel??? en welke raden jullie me aan

mjaa hoor ut wel

_________________
aprillia red rose rider


zo feb 25, 2007 10:25 pm
Profiel
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Antwoord met een citaat
Bericht 
ok , je hebt een Red Rose , dus met een RV4 blok , dan heb je niet veel keuze volgens mij , een Mallosi of een Polini .

Ik denk dat de Polini de beste keuze is van die twee , dan zet je er een 21 / 24 mm op , en probeer je het met je giannelli flame , want er zijn niet veel meer uitlaten voor jouw brommert.

_________________
www.club-racing.nl


zo feb 25, 2007 11:03 pm
Profiel YIM WWW
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
als je een scootcil op am6 wil maken, maakt het nog uit welke je neemt? ( minarelli lc, ac of piagio)

of welke is het beste om te nemen, beide zal wel kunnen denkik.....
ik denk minarelli omdat am6 ook van mina is maarja :) je weet het nooit natuurlijk :D

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


ma feb 26, 2007 11:12 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja natuurlijk maakt dat uit, sowieso je tapeinden, hoe je koeling uitkomt etc. Snap echt niet waarom iedereen daar zo geil van is als er prima spul op de markt is. Mja zal wel aan mij liggen :^^:


ma feb 26, 2007 11:34 pm
Profiel
ApriliaDiablo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma feb 26, 2007 11:58 pm
Berichten: 39
Woonplaats: Echt
Antwoord met een citaat
Bericht 70cc cilinder ?
Ik zoek een 70cc cilinder wat wel een leuk vermogen heeft en ook wel een redelijke top mee ta halen is maar ik wil geen nieuwe krukas erin leggen en ook niet bove de 200 euro betalen voor zo'n cilinder en nu vroeg ik me af wat jullie me aan zouden raden.

Ik was zelf aan het twijfele tussen 70cc en 80cc (roze top) maar aangezien ik die krukas dan sowieso moet veranderen zie ik dat niet zo zitten.

_________________
Aprilia Rs owner and proud of it !


wo feb 28, 2007 5:55 pm
Profiel
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
een airsal 70cc dan.. niet duur en wel redelijk snel :^^: kan ook wel met std krukkas

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


wo feb 28, 2007 6:50 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nollie
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm
Berichten: 944
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Sprang-Capelle
Antwoord met een citaat
Bericht 
1. een roze top (is net een twijfel geval voor de kruk as)
2. Gilladoni 74cc (heb ik ben er tevreden over en kan op orri krukas)

_________________
Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!


wo feb 28, 2007 9:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
ruud schreef:
ja natuurlijk maakt dat uit, sowieso je tapeinden, hoe je koeling uitkomt etc. Snap echt niet waarom iedereen daar zo geil van is als er prima spul op de markt is. Mja zal wel aan mij liggen :^^:



er zijn ook genoeg goeie voor am6 maar er zijn nog betere voor scoots zoals om maar ff denkik de beste te noemen 2f4r ;)

en tapeindes wist ik wel en de koeling ook, dat is zo "logies"

mn broer had een scoot dus weet wel hoe zown knake ding in elkaar zit :P

maar ik bedoelde met de voet, maakt dat nog erg veel uit, pia of mina?
verders komt het wel goed.....

kan zown beetje alles op mn stageplek doen/laten doen, die lui daar hebbe laatst nog een carter voor me gelast :D iedereen zegt bijna niet te doen, ik vraag het, ow jah joh dat lukt wel, trekt het niet krom? nah minimaal hoor... 15 minuten later perfect gelast, nog beetje aan lopen slijpen en vijlen en doen en je kan aan de binnenkant niet meer zien dattie gelast is of gebarsten of iets :D en de binnenkant telt ;)

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


wo feb 28, 2007 11:08 pm
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Opmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
Waarom dan niet gewoon een tekening maken van je spoel + uitlaat poorten en gewoon kijken welke AM6 cilinder daar het dichts bij komt en die gewoon nemen ? :_: :X:
Of laten bewerken tot dat .. wil vast wel iemand voor je doen :00/:

_________________
- HPC - Parts and Customising -

- Team H-p-c.nl -


wo feb 28, 2007 11:11 pm
Profiel WWW
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
MAD L schreef:
ruud schreef:
ja natuurlijk maakt dat uit, sowieso je tapeinden, hoe je koeling uitkomt etc. Snap echt niet waarom iedereen daar zo geil van is als er prima spul op de markt is. Mja zal wel aan mij liggen :^^:



er zijn ook genoeg goeie voor am6 maar er zijn nog betere voor scoots zoals om maar ff denkik de beste te noemen 2f4r ;)

mooi, leg me eens uit wat er zo goed is aan die cilinder, en waarom je dan geen echte crossercilinder pak, die zijn beter door ontwikkeld en zitten er geen lelijke tapeinden in de kanalen :(( . Als je eerst eens t volle potentie van een am6 cilinder gebruik van 70 cc oid en daar minimaal 24 pk + powerband uit haalt kan je eens verder gaan kijken.

en tapeindes wist ik wel en de koeling ook, dat is zo "logies"

mn broer had een scoot dus weet wel hoe zown knake ding in elkaar zit :P

maar ik bedoelde met de voet, maakt dat nog erg veel uit, pia of mina?
verders komt het wel goed.....

tof dat je alles weet van die knakedingen, als je een beetje op de hoogte bent weet je dat bij een piaggio cilinder de koeling door de cilinder voet loopt, en bij een minarelli niet.

kan zown beetje alles op mn stageplek doen/laten doen, die lui daar hebbe laatst nog een carter voor me gelast :D iedereen zegt bijna niet te doen, ik vraag het, ow jah joh dat lukt wel, trekt het niet krom? nah minimaal hoor... 15 minuten later perfect gelast, nog beetje aan lopen slijpen en vijlen en doen en je kan aan de binnenkant niet meer zien dattie gelast is of gebarsten of iets :D en de binnenkant telt ;)


nah trekt minimaal krom, wat is minimaal? weetje hoeveel een las trekt? Een paar hondertste is ie zo om, als dat in de verkeerde richting gebeurt kan je zwaaie naar je pk's voor zover als die al aanwezig zijn


do maart 01, 2007 12:51 am
Profiel
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat is ook niet voor het sprintblokkie maar gewoon voor straatblok ;) en er werd door mensen van het forum gezegt dat het niet zou lukken door de warmte die er vrij komt en omdat het alu is het heel krom zou worden vandaar dat ik dat zei.....

en ik noem 2f4r omdat dat 1 van de beste scootcils is op het moment.... en cross cilinders heb ik het helemaal niet over gehad he dus waarom haal je dat er nou bij?

ik heb gewoon een vraag welke je beter kan nemen, pia of mina, verders niks....
en ik weet niet waar die koeling van de pia in de voet loopt vandaar :) of dat een beetje overeen komt met am6

en hoezo voor zover die pk's aanwezig zijn? voor ik op de testbank ging met mn rs met setup zo uit de doos, vroeg ik aan bullet hoeveel vermogen ik er zo uit zou kunnen halen, en gaf hij als antwoord 15 tot 18 pk als hij goed is afgesteld, en ik ging met een resultaat van 17,7 naar huis of is dat soms niks ?

voeg me anders ff toe op msn ;) hoeven we niet deze topic mee te vernaaien toch :) lvz1989@hotmail.com

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


do maart 01, 2007 1:20 pm
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Opmeer
Antwoord met een citaat
Bericht 
hint:
crossercilinder is beter door ontwikkeld (dus beter door ontwikkeld dan de meeste scoot cilinders ;) )

Het hoeft niet tijdens het lassen krom te trekken ook al is dat wel goed mogelijk .. hoeft niet eens optisch zichtbaar te zijn maar verschillen van tiendes in je blok kunnen al flinke gevolgen hebben op je eind prestaties... :0o:

"ik heb gewoon een vraag welke je beter kan nemen, pia of mina, verders niks.... "

Geen van de twee... kijk gewoon of je een poort map kan krijgen van zo'n 2f4r cilinder en kijk of je iemand zo gek kan krijgen om het na te maken op een AM6 cilinder.

Ik ben het wel volkomen eens met Ruud over scoot cilinders op schakels.. Het is er niet voor gemaakt dus waarom aanpassen?
Mja neem aan dat jullie gewoon "iets" zoeken om mee bezig te zijn dus beun ze maar .. :00/:

_________________
- HPC - Parts and Customising -

- Team H-p-c.nl -


do maart 01, 2007 5:14 pm
Profiel WWW
ruud
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm
Berichten: 492
Woonplaats: hoogwoud
Antwoord met een citaat
Bericht 
een 2fast porting maak je niet ff in een cilinder, sowieso zit je met spoelkanalen die anders vormen en ws heb je al snel te kort vlees. Dat t niet voor een am6 gemaakt is maakt geen donder uit, tis meer dat je zoekt naar iets beters in een veel te moeilijke richting, waar je vervolgens nog lang niet t volle potentie uit haal.

trouwens toegevoegt @ msn om het eventueel verder toe te lichten.


do maart 01, 2007 6:57 pm
Profiel
BKD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 4:42 pm
Berichten: 783
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik had owk nog ffe een vraagje,
welke cilinder zou sneller zijn:
de malossi 50 replica fluiters
of de bidalot 50 replica vlinder
en dan gekeken dat de rest van de setup het zelfde is.
dan kijk ik dus egt na de prestaties van de cilinder zelf

_________________
BKD 70cc sprinter


ma maart 05, 2007 8:42 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3772 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 252  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron