Auteur |
Bericht |
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
Tussen het linker stuurhandvat (met koppeling en alles) en de kroonplaat zit een lichtmetalen pin. Deze is bij mij gebroken.. doordat ik 'm nogal losjes had en vol remde (hierna volgde 'n crash..)... nu is de schroefdraad dus waarschijnlijk ook verneukt. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Aprilia zal ze vast niet zonder opzet NIEt gelast hebben maar met 'n schroefdraad hebben verbonden..
_________________ Proud owner of an Aprilia RS50.
|
wo feb 28, 2007 10:27 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
zon bout die de clip-on aan de kroonplaat houd bedoel je? kan die er niet meer uitgedraait worden met een imbus?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
wo feb 28, 2007 10:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
dat deel is er al uit (gevallen), hij zit nog wel in m'n handvat.. dus geen imbus zooi meer... Ik denk dat ik hem er wel uit kan tikken maar door het buigen en breken van de pin.. is de schroefdraad verneukt enz al een nieuwe pin niet passen.
|
wo feb 28, 2007 10:31 pm |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
erhm toch proberen eruit te krijgen op een of anderre manier ...
Reden om ze niet vast te lassen zijn er zat
Ik bedoel wil jij dat je stuur stang dubbel klapt door midden?
Wil jij met elke klap die je heb je halve stuur + kroonplaat etc vervangen ?
Gewoon op een manier eruit halen .. en dan moet je gewoon een nieuwe kunnen halen bij een bouwmarkt .. (ik vond ze bij brommer winkel in het dorp te duur maar zelfde waren bij de bouwmarkt hier €1,50) Dus tja
Altijd die dingen strak trekken heh ... en als je een knal heb gehad meteen vervangen .. want de politie is er dol op ik ben ook 1x'tje ervoor gewaarschuwd
edit: kan je dan niet beter kijken of iemand een rs in onderdelen verkoopt en gewoon om dat stuurdeel over te kopen ? Scheelt helehoop geklooi ...
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
wo feb 28, 2007 10:33 pm |
|
|
WillemB
ApriliaForum Member
|
Hele kroonplaat + handvaten? Duur grapje.. maar zal eens rondkijken :)
|
wo feb 28, 2007 10:38 pm |
|
|
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
Nightmare5 schreef: erhm toch proberen eruit te krijgen op een of anderre manier ... Reden om ze niet vast te lassen zijn er zat Ik bedoel wil jij dat je stuur stang dubbel klapt door midden? Wil jij met elke klap die je heb je halve stuur + kroonplaat etc vervangen ?Gewoon op een manier eruit halen .. en dan moet je gewoon een nieuwe kunnen halen bij een bouwmarkt .. (ik vond ze bij brommer winkel in het dorp te duur maar zelfde waren bij de bouwmarkt hier €1,50) Dus tja Altijd die dingen strak trekken heh ... en als je een knal heb gehad meteen vervangen .. want de politie is er dol op ik ben ook 1x'tje ervoor gewaarschuwd edit: kan je dan niet beter kijken of iemand een rs in onderdelen verkoopt en gewoon om dat stuurdeel over te kopen ? Scheelt helehoop geklooi ...
gelukkig zijn de meeste aprilia rijders redelijk positief ingesteld, en gaan ze er niet van uit dat ze (door eigen schuld) om de haverklap onderuit gaan
wo feb 28, 2007 10:55 pm |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
Hahah dat vat ik wel Maar je heb van die pech vogels
Ben zelf nog maar 1x gegaan vond ik ook al erg zat
Maar euhm zou even goed duur geintje worden ... Kroonplaat+handvaten vervangen ... of laten richten
edit: @WillemB; nee, natuurlijk alleen kijken naar die kant heh zonder kroon plaat.. kroon plaat is nog goed neem ik aan ?
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
wo feb 28, 2007 11:00 pm |
|
|
WillemB
ApriliaForum Member
|
Ja ik ben nu paar keer onderuit gegaan.. van de zomer groot project houden.. Maar eerst moet ie weer dienen om te rijden voor school. En ja, schroefdraad in kroonplaat (kijk maar is goed naar je RS) is ook kapot... Dus.. ik denk dat ik er 'n bus ga in slaan en kleinere (sterkere) schroefdraad instop.. ik weet nog niet.. kut kut kut..
|
wo feb 28, 2007 11:17 pm |
|
|
Blaator
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 16, 2006 2:48 pm Berichten: 86 Woonplaats: Nuland
|
WillemB schreef: Tussen het linker stuurhandvat (met koppeling en alles) en de kroonplaat zit een lichtmetalen pin. Deze is bij mij gebroken.. doordat ik 'm nogal losjes had en vol remde (hierna volgde 'n crash..)... nu is de schroefdraad dus waarschijnlijk ook verneukt. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Aprilia zal ze vast niet zonder opzet NIEt gelast hebben maar met 'n schroefdraad hebben verbonden..
Ik had dat ook na me ongeluk, dat die bout van binnen in was afgebroken. Heb toen gewoon me stuurhelft eraf gezaagd en nieuwe clipon gehaald.
|
do maart 01, 2007 8:09 am |
|
|
WillemB
ApriliaForum Member
|
Wat bedoel je met stuurhelft? Want mijn handvat hangt aan zijn koppeldraad enzo nog erbij.. die zit dus niet meer aan de bout. In het schoefdraad van de kroonplaat zit gelukkig nix meer... maar die zal vast wel onbruikbaar zijn.
|
do maart 01, 2007 10:11 am |
|
|
Neles
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 11:13 pm Berichten: 257 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Den Burg, Texel
|
Ziet het er ongeveer zo uit? Mijn bout is ook afgebroken en er zit nog een deel in die stang en is vast geroest heb nu nieuwe Handle bar links en rechts besteld plus 2 van die bouten.
Bijlagen:
SP_A0958.jpg [ 66.17 KiB | 1364 keer bekeken ]
|
do maart 01, 2007 10:25 am |
Persoonlijk album
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
Bij mij was dus precies hetzelfde, maar ik heb de bout eruit gehaald, dmv een scherp ijzeren slagpinnetje, een gaatje in de bovenkant van die bout gemaakt, zodat die pin erin kan blijven, en dan steeds die schroef rond proberen te tikken net zolang totdat hij eruit is... Weet niet of het hetzelfde is , maar lijkt er iig op
_________________ De NnisRs
|
do maart 01, 2007 1:23 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
ik had ook het zelfde... heb op de lop van de bouwt een andere bouwt vast gelast zodat je daar een steek sleutel op kan zetten.
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
do maart 01, 2007 1:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
TwanMass
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 11, 2007 10:55 pm Berichten: 2097 Afbeeldingen: 7
|
Heey, als ik mijn bromfiets examen doe vanaf 9 uur, ben ik dan voor half 1 klaar?
_________________ NIEUWE HARDCORE MIX (Feb. 2012): http://youtu.be/3Yi_J2z10wM
|
do maart 01, 2007 8:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
ja dat dacht ik wel.
alleen theorie in ieder geval makkelijk
met praktijk weet ik niet, maar moet ook wel.
MIJN VRAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
als ik met paypal geld ontvang voor een pakketje dat ik naar zweden stuur, krijg ik dan kronen verstuurd? of krijg ik gewoon euro's??
do maart 01, 2007 8:21 pm |
|
|
|