HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 10, 2025 1:52 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 197  Volgende
 ''kleine vragen " topic 
Auteur Bericht
GiGi
ApriliaForum Member

Bericht 
Broezz schreef:
GiGi schreef:
MarcelFDS schreef:
Citaat:
Ik heb ff een vraagje..

Ik ben gister ff naar de dealer terug gegaan met me brommertje. Hij viel terug in zun toere. Ik had al begrepe da die te weinig bezine kreeg, maar wis nie waar het aan lag. Nu zei die vent da de cabruteur vies was(of vuil erin voor de egte NL-ers hier happy ) Ik kon hem dan laten staan en dan zou die hem zuiver maken of hij kon er een pil ingooien en dan zou het ook wel opgelost zijn. Mijn vraag is nu: Werkt zo'n pil? heeft er iemand ervaring mee?

Mijn carbu was ook erg vies.. Heb alle Plastic onderdelen erafgehaald zoals vlotter en nog paar dingetjes en toen heb ik heb uitgekookt. Geen problemen mee gehad.

Ow dankje voor de reactie :^^: Mare ik ben daar nie zo'n held in( het sleutele van mun EIGE brommer :P ) Maar had jij dan ook da die terug viel in zun toeren enzo? Jij hebt ook geen ervaring met zo'n pil?

zal je verkeerd verstaan hebben want zo'n pil bestaat niet..

WTF! Dus die vent heeft me gewoon belazert? :devil: Daluk heeft die der gewoon een XTC of Parecetemol ingegooit :D Whaahaha, egt vet :^^: Maar dan ga ik hem nog wel opzoeke :}):

ma feb 26, 2007 7:17 pm
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Bericht 
Mja heb er ook nog nooit van gehoord ... Gewoon je carburateur eraf schroeven en uit elkaar halen ff met benzine schoon maken en alles weer in elkaar schroeven ...
Vraag maar eens aan die gozer of je zo'n pilletje mag zien mischien staat er wel een vlindertje op ofzo :P

- Team H-p-c.nl -

ma feb 26, 2007 7:22 pm
Profiel WWW
beos
ApriliaForum Member

Bericht 
ik heb weer een probleempje met mijn brommer
mijn koppelingskabel is namelijk afgebroken bij mijn hendel
maar als ik nu aan het ijzerdraad trek (met veel kracht) dan ontkoppelt hij als nog niet.
het lijkt mij dat hij dan alsnog gewoon zou moeten ontkoppelen (of is dit niet zo).
alvast bedankt

ma feb 26, 2007 8:31 pm
Profiel
*Aprilia Power*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Bericht 
beos schreef:
ik heb weer een probleempje met mijn brommer
mijn koppelingskabel is namelijk afgebroken bij mijn hendel
maar als ik nu aan het ijzerdraad trek (met veel kracht) dan ontkoppelt hij als nog niet.
het lijkt mij dat hij dan alsnog gewoon zou moeten ontkoppelen (of is dit niet zo).
alvast bedankt

Dat gaat heel zwaar dat komt door die veer die erop zit, bij mij is die ook een keer gebroken midden in de stad.

Maar toen heb ik maar geschakeld zonder koppeling :D.
Aan die kabel trekken is niet te doen gewoon een nieuwe kabel kopen, ik had gewoon een remkabel gekocht met dezelfde maat busje en de zelfde dikte en ik rij er nu nog mee (1,5 jaar later ;) ).

ma feb 26, 2007 8:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
GiGi
ApriliaForum Member

Bericht 
Nightmare5 schreef:
Mja heb er ook nog nooit van gehoord ... Gewoon je carburateur eraf schroeven en uit elkaar halen ff met benzine schoon maken en alles weer in elkaar schroeven ...
Vraag maar eens aan die gozer of je zo'n pilletje mag zien mischien staat er wel een vlindertje op ofzo :P

Hehe, Lol :D: Nee ik stond er zelf bij toen hij er da ding inflikerde :P Was gewoon een wa dikkere pil :^^: Hoop nie da die weet ik veel wa derin heeft gegooit :D: Maja, we zulle wel zien hoelang ie nog rijd :!:
Toch bedankt voor je reactie :D:

ma feb 26, 2007 9:57 pm
Profiel
GiGi
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik heb er net nog een goed over na gedacht wat ik met de cab. ga doen. Ik wil hem er morgen af gaan halen. Kan iemand mij heel goed (het liefst met fotos) uitleggen hoe ik dat doe? Vooral het gedeelte met de gaskabel. De rest zal wel voor zichzelf spreken niet? Ik sleutel normaal alleen aan scootertjes, maar ga er vanuit dat dit ongeveer hetzelfde is..

ma feb 26, 2007 10:29 pm
Profiel
ludo
ApriliaForum Member

Bericht 
GiGi schreef:
Ik heb er net nog een goed over na gedacht wat ik met de cab. ga doen. Ik wil hem er morgen af gaan halen. Kan iemand mij heel goed (het liefst met fotos) uitleggen hoe ik dat doe? Vooral het gedeelte met de gaskabel. De rest zal wel voor zichzelf spreken niet? Ik sleutel normaal alleen aan scootertjes, maar ga er vanuit dat dit ongeveer hetzelfde is..

nou het werkt na mij idee gewoon het zelfde als een scooter dus dat moet wel goed komen ;)

ma feb 26, 2007 10:31 pm
Profiel
MarcelFDS
ApriliaForum Member

Bericht 
Komt erop neer dat je hem gewoon eraf moet halen, open schroeven, alle onderdelen eruit (Blijft er vanzelf geen plastic deel over) WEL GOED ONTHOUDEN WAAR ALLES MOET!! En dan in een pan met water flikkeren en de boel aan de kook brengen (Lijkt wel een recept... :X: ). Dan alles weer terug zetten misschien onderdeeltjes beetje schoonmaken en weer dichtschroeven.
Als je al ervaring heb met scooters moet het niet echt een probleem zijn.

Met benzine hoef je je carb niet uit elkaar te halen maar moet je wel poetsen en kom je dus niet in kleine hoekjes waar het vuil zich meestal juist het meest ophoopt. :0o:

Van gekke pillen die je in je carb stopt heb ik nog nooit gehoord en ben wel benieuwd wat voor verklaring die man daarvoor gaat geven.. Hoeveel heeft het je gekost?

Ooh ja, Kokend water is heet ;)

Succes :thumleft:

di feb 27, 2007 12:52 am
Profiel YIM
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
dat is nog gekker dan die pil, een carb koken :@:

neem gewoon een bakje met benzine (zonder olie) en spoel hem goed door

dan neem je, als je dat hebt, een compressor, en spuit je hem eens goed door

trouwens, veel moet je niet uit elkaar halen, enkel:

- zwarte deksel bovenaan met 2 schroefjes (of 3), hier zit je kabel dus in en die gaat dan naar de schuif (enkel de volgorde onthouden)
-zwarte deksel onderaan (de vlotterbak) en dan zie je een geel of wit ding, net een soort licht plastic, die zit vast met een pinnetje, ook gewoon eruit halen
- in het midden zit een koperen schroef met soms een getal op, dat is de sproeier, haal die er ook uit en goed schoonmaken

suc6

niets koken aub, dat help niet

di feb 27, 2007 10:47 am
Midi RS
ApriliaForum Member

Bericht 
kijk eens even naar de tandwielen, mischien is het zooitje versleten! dat kun je zien aan de tandjes ( als deze niet meer recht omhoog staan, maar opzij ) :^^:

di feb 27, 2007 11:31 am
Profiel
Midi RS
ApriliaForum Member

Bericht 
loopt er niks aan , zit er niks in de weg van de ketting dat tijdens het rijden mischien in aanraking met de ketting kan komen?

di feb 27, 2007 11:41 am
Profiel
Midi RS
ApriliaForum Member

Bericht 
je ketting moet in het midden , onder en boven ongeveer 1 a 2 cm omhoog en naar beneden kunnen dan staat hij wel goed :^^:

di feb 27, 2007 12:25 pm
Profiel
parra
ApriliaForum Member

Bericht 
nee wat hij bedoelyt is als je het gas los laat dat je een tik van de ketting hoor
omdat die ineens mider hargd hoeft te draaien gewoon rustiger je gas los laten niet ineen keer bam los

di feb 27, 2007 3:13 pm
Profiel
MarcelFDS
ApriliaForum Member

Bericht 
thomasrs50 schreef:
dat is nog gekker dan die pil, een carb koken :@:

neem gewoon een bakje met benzine (zonder olie) en spoel hem goed door

dan neem je, als je dat hebt, een compressor, en spuit je hem eens goed door

trouwens, veel moet je niet uit elkaar halen, enkel:

- zwarte deksel bovenaan met 2 schroefjes (of 3), hier zit je kabel dus in en die gaat dan naar de schuif (enkel de volgorde onthouden)
-zwarte deksel onderaan (de vlotterbak) en dan zie je een geel of wit ding, net een soort licht plastic, die zit vast met een pinnetje, ook gewoon eruit halen
- in het midden zit een koperen schroef met soms een getal op, dat is de sproeier, haal die er ook uit en goed schoonmaken

suc6

niets koken aub, dat help niet

Als je alles eraf haalt is het volgens mij niet schadelijk. Water is ook niet erg als je hem even laat drogen. het werkt ook voor vuil van buitenaf want dit weekt er ook gewoon vanaf. je moet hem alleen even afspoelen als ie een beetje afgekoeld is. Maargoed Benzine kan ook als je het niet vertrouwt. Heb er zelf iig geen problemen mee gehad O:-) Koken is nog goedkoper ook :thumleft:

di feb 27, 2007 5:12 pm
Profiel YIM
P!n0
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
nieuwe rollers afgekeurd?
las ik ergens bij de 10 dorpen meeting...

kan iemand dit nader verklaren?

di feb 27, 2007 5:37 pm
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 197  Volgende