HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 31, 2025 1:55 pm

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 brommer doet nogal vreemd 
Auteur Bericht
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht brommer doet nogal vreemd
hallo, ik heb een rs50 (2003) en heb het volgende probleem:

hij gaat harstikke goed, maar zodra ik hem naar ze 4 schakel begint de toerenteller opeens heel langzaam te zakken ( en dit blijft ie doen! ) terwijl ik dan toch wel echt aan het racen was :X: dan ga ik naar ze 5 en dan heeft ie het nog erger, en als ik naar ze 4 schakel trekt ie weer als een beest.....

dit heb ik nog nooit gehad met deze afstelling, en toch denk ik dat het hieraan legt....zou mijn oliepompje misschien stuk zijn dat ie gewoon vastnaait? o.i.d.?

alvast bedankt :^^:

...it´s not a game , it´s real...

zo feb 25, 2007 11:46 am
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 12
Antwoord met een citaat
Bericht 
maar in ze 4 heb je er geen last van dus lijkt me niks met oliepomp te maken te hebben! verder, misschien iets in je schakelwals vies? olie op viezigheid tis een lastige..

zo feb 25, 2007 11:54 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja, tis inderdaad niet makkelijk...ik zal zometeen even kijken of het achterwiel misschien aanloopt o.i.d. misschien is dat het....dat ie in z'n 5 geen kracht genoeg meer heeft ofzo?! :00/:

zo feb 25, 2007 11:57 am
Profiel
Nightmare5
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Blijft hij echt dalen als tot 2000rpm ofzo ?
Of zakt hij gewoon onder je powerband ?
Klinkt als of een behoorlijk verstopte uitlaat of een prop ...
ik heb het op mijn rs boven de 4e versnelling valt ie gewoon onder de powerband doordat de prop hem teveel afknijpt...

- Team H-p-c.nl -

zo feb 25, 2007 12:16 pm
Profiel WWW
Neles
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Miss is nog wat handige info? vertanding? cilinder? rooktie of niks geen problemen prop in de uitlaat? snelle uitlaat. dan kome we al wat verder :^^:

zo feb 25, 2007 12:32 pm
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
@Nightmare5:

ja een prop, dat zal het niet wezen want het is vrij plotseling dat me brommer zich zo begint te gedragen...

@Neles:
ik heb er nog nooit problemen mee gehad...i.i.g. niet op dit gebied...

setup:
top cilinder (gietijzer)
15mm dell ortho
ontgrensde uitlaat
carbon membraan
vertanding: v/d week vervangen maar wel zelfde verhouding 12-47

brommer begint te trekken bij de 7000 -->
als ik dan bij 8500 schakel (ik trek hem meestal niet veel verder..hoewel dat wel schijnt te kunnen maargoed ben te zuinig) als ik dan schakel komt ie weer net op 7000 terug en dat doet ie allemaal geweldig naar ze 2, 3, en 4, maar als ie dan in ze 4 zit en ik schakel weer over komt ie ook op ongeveer 7000 en dan zit ik gewoon volgas en toch bouwt ie toeren af(in z´n 5 dus)...en dat blijft ie dan ook doen(tot hoever ongeveer kan ik zo niet vertellen) dus hij komt niet meer in z´n powerband in z´n 5...en hij mindert ook echt snelheid

maargoed,ik denk zelf dat als het de uitlaat was geweest dat ik het ook wel in lagere versnellingen had gemerkt....ik rij wel elke dag vrij korte stukjes misschien dat er vocht in de uitlaat blijft...maar juist dat ik v/d echt me brommer ff warm reed, kreeg hij deze symptonen...

zo feb 25, 2007 1:11 pm
Profiel
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
oke, ik heb net even gekeken, nouja het was dus me achteras op het eerst zicht...hoorde een schurend geluid dat dus zei dat er iets niet helemaal soepel liep...dus ik ff kijken want ik had me ketting gespant v/d week...remblokje was er dus half uitgeschoten en hield de boel behoorlijk op...ik heb nog niet gekeken hoe die nu rijdt maar dat zal ongetwijfeld beter zijn :^^:

alemaal bedankt voor de tips en reacties :thumright: ...morgen ga ik er een stukkie mee rijden mocht het niet goed zijn dan horen jullie het! :^^:

zo feb 25, 2007 3:25 pm
Profiel
Nollie
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Antwoord met een citaat
Bericht 
als dat is gebeurd.. dat betekent dat meestal je remblokjes ver versleten zijn...

Dus het is slim om deze zo snel mogelijk te vervangen...

Ik heb het ook gehad en als je het een maal 1x hebt gehad blijven ze er uit komen.

ma feb 26, 2007 6:16 pm
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hallo, ik heb nieuwe blokjes gekocht dus dat probleem is over maarja,....zoals aprilia altijd is: het ene probleem is opgelost of er komt wel weer een andere bij...en inderdaad dat is nu dus het geval :^^:

als me brommer stationair draait gaat het allemaal prima...draait lekker rustig maar als die wat op temp komt met stationair draaien (minuutje of 1,5 ? zo'n beetje ) dan gaat ie helemaal in toeren zakken heel langzaam tot 1000 toeren en dan blijft ie ff hangen en dan valt ie opeens uit.....

dus ik me stationair schroef gedraait maar me brommer doet net alsof ie niet reageerd op de stationair schroef...helemaal uitgedraait terwijl die aanstond en toen helemaal weer terug en er veranderde niks....

verder gat het optrekken niet echt naar me zin...te langzaam, ik zit de fietsers nog in de weg!!!!

hoe komt dat ingodsnaam? :_:

za maart 03, 2007 2:24 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 
Te weinig compressie?

za maart 03, 2007 2:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
THAI-fight
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ik heb al eens gehad dat er maar 1 zuigerveer in zat...maar als je minder compressie hebt moet je ook veel meer toeren maken om hem te kunnen starten, gevolg: startmotor houd het niet bij en moet je hem aanrennen (daar heb ik geen last van)

verder: dat ik 1 zuigerveer had trok hij juist sneller op omdat ie veel sneller door ze toeren jaagt...

dus ik denk niet dat dat het is... :00/:

za maart 03, 2007 4:12 pm
Profiel
PR!NS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Uitlaat dicht?? Lijkt simpel, maar was uiteindelijk bij mij ook het probleem!

za maart 31, 2007 10:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]