em nee
Tzit zo ik doe dan mee met sbo maar het seizoen valt gewoon onwijs vies tegen. Ik rij dan aanstaande zondag op de senda van erik (drd erik) met die pro race cilinder en die tmx.
Ik wil gewoon nu lekker die gpr goed en netjes op bouwen. En die cilinder ben ik ook onwijs benieuwd naar
De cilinderkop wordt dus zo, dat je echt voelt dat het vermogen af neemt als je over zijn piek heen bent. Dus bijvoorbeeld ik heb 20 pk bij 12 duizend toeren. als ik dan 13 duizend draai heb ik bijvoorbeeld maar 10/15 pk. Dus dan voel je heel erg goed waarneer je moet schakelen. Wat je dus minder snel voelt bij een hoogtoerig piekerige manston/pro race
@ tuinkabouter
kan je voortaan niet al je vragen in 1 post zetten want het is vrij irritant alles verspreidt.
Je moet de brug er bij hebben voor deze velgen, er is best wel wat werk in gegaan om alles goed werkend te krijgen.
Ik heb eerst een andere schijfgezocht voor op de voorvelg en dat was dus toevallig een voorremschijf van een rieju rs2,
daarna heb ik de achterbrug wat minder breed gemaakt door er wat van af te slijpen, dus nu past de brug in het frame.
Dan ga je je achterwiel monteren, en tandwiel om te kijken of de ketting wel lijnrecht loopt anders heb je te maken dat je ketting er af loopt of hard slijt.
Vervolgens heb ik de voorvelg er ingezet ingeklemt zo dat de voorvelg en achtervelg op 1 lijn zitten,anders krijg je te maken met krabben van de brommer wat echt niet tof is al je een bocht wil maken. Dan meet je de afstand van de velg tot de linker en de rechterpoot van de voorvork. En omdat je een 12mm as gebruikt in plaats van een 14 mm moest ik dus aan de afstandsbusjes. Die heeft Goot voor mij gedraaid.
Dan staan je wielen in lijn en de ketting in lijn, alleen zit je dan nog met je remklauw ophanging. Omdat ik een grotere schijf gemonteerd heb 280 ipv 260(derbi) moet je de klauw dus meer naar buiten plaatsen. en omdat de velg meer naar het midden zit moet de remklauw dat dus ook. Dus dan moet je een bracket maken om je ramklauw op de juiste plek te krijgen.
dus al met al is het veel werk, en ik heb nu nog geen eens vering achter als je dat nog wilt maken ben je ook nog ff bezig