Zie hier, de eerste foto's van de nieuwe KR212V 800cc MotoGP machine! De machine is in minder dan 90 dagen ontworpen en in elkaar geschroefd om klaar te zijn voor het nieuwe 2007 MotoGP seizoen. De KR212V wordt wederom aangedreven door een, uiteraard nieuw 800cc, Honda motorblok en is momenteel in Japan om daar de laatste controles uit te voeren voordat hij zal worden verscheept naar Sepang, Maleisië, om door Kenny Roberts jr. aan de tand te worden gevoeld tijdens de MotoGP test van 22 tot en met 24 januari.
Doordat de technici vanuit Japan computertekeningen opstuurden kon het team Roberts met man en macht aan de slag om de machine op tijd, 10 januari, klaar te hebben voor het verschepen naar Japan. Kenny Roberts sr., die dus voor het tweede achtereenvolgende jaar op de steun van Honda kan rekenen, zei:
Kenny Roberts schreef:
Vorig jaar waren er zoveel onzekerheden voordat de machine uiteindelijk liep. Maar ik heb het gevoel dat, nu we een jaar ervaring hebben, KR. jr. in staat zal zijn om sneller en langer het tempo van de andere nieuwe 800cc machines te kunnen rijden. Ik denk dat we direct vanaf de start competitief zullen zijn.
Dat is een krasse uitspraak van de oud 3-voudig 500cc wereldkampioen, maar als zijn woorden bewaarheid worden zullen wij de laatste zijn die dat betreuren.
In Madonna di Campiglio werd een andere 800cc MotoGP machine onthuld, één die we al op het circuit gezien hebben, maar dan in carbonzwart. Op dinsdag sprak Federico Minoli wat lovende woorden over de magische combinatie van genialiteit, technologie en Italiaanse passie waardoor men op hetzelfde niveau als 2006 kan blijven. Mooi, maar eerst zien. Tevens bedankte hij de sponsoren voor hun fundamentele steun en wilde hij graag onderstrepen dat het uitzonderlijke verkoop succes van de nieuwe Ducati 1098 voor een deel verantwoordelijk was voor het bekostigen van hun sportieve activiteiten; kopers, bedankt!
Federico Minoli schreef:
We zijn erg blij met dit team. Loris is deel van de machine geworden, een middelstuk en niet alleen voor het racen maar ook voor het imago van Ducati, terwijl Casey Stoner de toekomst vertegenwoordigd. Hij komt uit een plaatsje dat Kurri Kurri heet en daardoor is het onmogelijk voor hem om langzaam te gaan! Het is een jonge coureur en heeft tijd om te groeien en constanter te worden. Hiervoor heeft hij een expert in het team waaraan hij zijn verhaal kwijt kan. Aan het eind van de dag zijn we het allemaal eens met Wayne Rainey zei, "Het is makkelijker voor een snelle coureur om te leren niet te crashen, dan voor een langzame coureur om snel te zijn". Het ziet ernaar uit dat er al een goede band met het team is en dat is de best denkbare start. We wensen Casey en Loris het beste en voor het team om het beter te doen dan alle andere.
Ook Casey Stoner, de nieuwe aanwinst van het Ducati team, mocht op deze mooie dag in de Italiaanse bergen zijn zegje doen:
Casey Stoner schreef:
Er is niets dat me gelukkiger maakt dan een Ducati coureur te zijn.
Hierbij vergat hij waarschijnlijk even dat hij een week daarvoor in het huwelijksbootje was gestapt met zijn vriendin, nu mevrouw Stoner, Dianna.
Verder zei hij:
Casey Stoner schreef:
De machine is verbeterd en wordt steeds competitiever sinds zijn intrede in de MotoGP, en ook de Bridgestone's, iets dat ik kon merken in de eerste tests. Ik denk dat ik een uitstekend pakket heb en ik ben er ook zeker van dat Ducati één grote familie is waarvan ik trots een deel ben. Vorig jaar was mijn eerste jaar in de MotoGP en ik was de enige rijder in het team, maar ik denk dat een teamgenoot waar je je aan kunt meten beter is. Ik weet zeker dat ik veel zal leren van Loris, ik denk niet dat ik een betere teammaat zou kunnen wensen dan hem op dit moment en waarschijnlijk wel nooit. In 2006 maakte ik wat fouten. Te veel valpartijen door te weinig gevoel in de voorkant, iets dat ik bij de Bridgestone's niet gemerkt heb. Ik wil hier vanuit starten, leren en vooruitgang boeken en proberen de best mogelijke resultaten te boeken. Wat de motor betreft, ik ben tevreden met de kracht. In de tests tot zover heb ik niet veel verschil gemerkt met de 990cc machines. Ik ben erg tevreden met hoe alles verloopt en hoop dat we door kunnen gaan met het verbeteren.
Op donderdag werd de nieuwe 800cc Ducati Desmosedici GP7 in Marlboro rood voor de pers in het zonnetje gezet. Tijdens Wrooom 2007, het traditionele ski uitje voor de internationale pers, waar de media en journalisten vanuit de hele wereld de kans krijgen het Ducati Marlboro team en het management te ontmoeten, trokken Loris Capirossi en Casey Stoner het doek van de nieuwe Italiaanse machine.
Over de machine:
Natuurlijk gaan Loris Capirossi en Casey Stoner voor de #1! De Desmosedici GP7 wordt gekarakteriseerd door een nieuw, exclusief kleurenschema dat 'Red Racing Chrome' wordt genoemd. Dat wordt bereikt door een speciale verf te gebruiken die de lijnen en het ontwerp van de nieuwe machine er uit moet doen springen alsmede een extreem technologisch en innovatief chroom effect moet garanderen. Dat zul je waarschijnlijk in het echt moeten zien.
Natuurlijk is dat niet het enige innovatieve aan de 2007 MotoGP machine. De 800cc motor is eveneens compleet nieuw. Kleiner en smaller dan de 990cc uitvoering, wordt de nieuwe motor gekenmerkt door een conventionele ontstekingsvolgorde die het maximum vermogen ten goede komt en helpt voor een gunstig brandstofverbruik.
Het concept van de machine als een dragend geheel, met een korter frame en het subframe direct gemonteerd op het blok en niet langer aan het frame, is eveneens geoptimaliseerd, waardoor het hele gebied rond de voetsteunen sterker geworden is. Grote zorg is er ook besteed aan het lichter en sterker maken van alle componenten.
Natuurlijk was er, tussen de verplichtingen door, tijd voor ontspanning. Daarna was het de beurt aan Claudio Domenicali en Loris Capirossi om hun zegje te doen.
Claudio Domenicali schreef:
Ik ben er trots op de nieuwe Desmosedici GP7 te presenteren, een project dat tegenwoordig de hoogte van Ducati know-how vertegenwoordigt. De machine herbergt een mix van technologie en evolutie en heeft ons in de eerste testen al uitstekende resultaten bezorgd. In het bijzonder zijn we trots op de mogelijkheid die het project ons bied om ervaringen opgedaan in het racen naar onze straat producten te vertalen. Ik ben écht blij hier met Loris te zijn. We zijn deze uitdaging samen aangegaan en nu, vijf jaar later, zijn we er nog steeds, klaar om een nieuw seizoen aan te gaan in de MotoGP met ons project dat gegroeid, volwassen geworden is en door de jaren heen verbeterd en wat bestemd is om ons groot genoegen te schenken. Ik ben nét zo blij Casey te verwelkomen; samen met Loris vormen ze een schitterend team.
En natuurlijk werden de sponsoren niet vergeten met als nieuwkomer SanDisk, een wereldleider op het gebied van de productie van flash memory cards en draagbare multimedia accessoires.
Nog steeds wordt gezegd, "save the best for last", dus mocht Loris Capirossi als laatste zijn woorden in de vallei laten klinken. Loris Capirossi:
Loris Capirossi schreef:
Ze zeggen dat ik een MotoGP dinosaurus ben en daarom heb ik besloten op die beschrijving in te spelen door mijn klassieke 'Capirex' logo te veranderen in 'Capi-T-rex'. Dit is mijn achttiende seizoen in het wereldkampioenschap maar ik kan je één ding verzekeren; het gevoel met de machine is hetzelfde als altijd en ik geniet nog steeds van het racen, dus, nu ik in vorm ben, opgeladen en klaar om weer alles te geven in dit nieuwe seizoen. Dit is mijn vijfde jaar met Ducati, wat ook een grote prestatie is; het is niet de eerste keer dat ik het zeg maar ik wil maar weer eens onderstrepen dat ik een familie gevonden heb bij dit bedrijf, iets wat me zeer trots en blij maakt. We zijn klaar voor het seizoen op de beste manier, tot zover hebben we goed werk geleverd met de nieuwe machine en zijn ontwikkeling. Filippo Preziosi en zijn team, samen met Vitto, zijn zoals altijd goed bezig geweest. Ik kan niet wachten om weer op de motor te stappen op Sepang om de voorbereidingen op het nieuwe seizoen te starten en goed resultaten te boeken die ik al jaren najaag en waarvan ik vind dat ik de juiste kaarten er voor heb.
Het Ducati Marlboro Team zal morgenochtend, vrijdag 19 januari, vanuit Madonna di Campiglio naar Maleisië vertrekken waar het deel zal nemen, van 22 tot en met 24 januari, aan de eerste test in 2007 als voorbereiding op het nieuwe seizoen.
bron: www.motorfreaks.nl
foto's: mcn/ducaticorse
Wegens tijdgebrek is alles afkomstig van de website van motorfreaks, alle faam omtrend dit prachtige stuk tekst gaan dan ook naar de schrijvers van motorfreaks toe.