HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 8:34 am

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Nieuwe MotoGP machines 
Auteur Bericht
Filipino
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Nieuwe MotoGP machines
Zie hier, de eerste foto's van de nieuwe KR212V 800cc MotoGP machine! De machine is in minder dan 90 dagen ontworpen en in elkaar geschroefd om klaar te zijn voor het nieuwe 2007 MotoGP seizoen. De KR212V wordt wederom aangedreven door een, uiteraard nieuw 800cc, Honda motorblok en is momenteel in Japan om daar de laatste controles uit te voeren voordat hij zal worden verscheept naar Sepang, Maleisië, om door Kenny Roberts jr. aan de tand te worden gevoeld tijdens de MotoGP test van 22 tot en met 24 januari.

Afbeelding

Afbeelding

Doordat de technici vanuit Japan computertekeningen opstuurden kon het team Roberts met man en macht aan de slag om de machine op tijd, 10 januari, klaar te hebben voor het verschepen naar Japan. Kenny Roberts sr., die dus voor het tweede achtereenvolgende jaar op de steun van Honda kan rekenen, zei:

Kenny Roberts schreef:
Vorig jaar waren er zoveel onzekerheden voordat de machine uiteindelijk liep. Maar ik heb het gevoel dat, nu we een jaar ervaring hebben, KR. jr. in staat zal zijn om sneller en langer het tempo van de andere nieuwe 800cc machines te kunnen rijden. Ik denk dat we direct vanaf de start competitief zullen zijn.

Dat is een krasse uitspraak van de oud 3-voudig 500cc wereldkampioen, maar als zijn woorden bewaarheid worden zullen wij de laatste zijn die dat betreuren.

In Madonna di Campiglio werd een andere 800cc MotoGP machine onthuld, één die we al op het circuit gezien hebben, maar dan in carbonzwart. Op dinsdag sprak Federico Minoli wat lovende woorden over de magische combinatie van genialiteit, technologie en Italiaanse passie waardoor men op hetzelfde niveau als 2006 kan blijven. Mooi, maar eerst zien. Tevens bedankte hij de sponsoren voor hun fundamentele steun en wilde hij graag onderstrepen dat het uitzonderlijke verkoop succes van de nieuwe Ducati 1098 voor een deel verantwoordelijk was voor het bekostigen van hun sportieve activiteiten; kopers, bedankt!

Afbeelding

Federico Minoli schreef:
We zijn erg blij met dit team. Loris is deel van de machine geworden, een middelstuk en niet alleen voor het racen maar ook voor het imago van Ducati, terwijl Casey Stoner de toekomst vertegenwoordigd. Hij komt uit een plaatsje dat Kurri Kurri heet en daardoor is het onmogelijk voor hem om langzaam te gaan! Het is een jonge coureur en heeft tijd om te groeien en constanter te worden. Hiervoor heeft hij een expert in het team waaraan hij zijn verhaal kwijt kan. Aan het eind van de dag zijn we het allemaal eens met Wayne Rainey zei, "Het is makkelijker voor een snelle coureur om te leren niet te crashen, dan voor een langzame coureur om snel te zijn". Het ziet ernaar uit dat er al een goede band met het team is en dat is de best denkbare start. We wensen Casey en Loris het beste en voor het team om het beter te doen dan alle andere.

Ook Casey Stoner, de nieuwe aanwinst van het Ducati team, mocht op deze mooie dag in de Italiaanse bergen zijn zegje doen:

Casey Stoner schreef:
Er is niets dat me gelukkiger maakt dan een Ducati coureur te zijn.

Hierbij vergat hij waarschijnlijk even dat hij een week daarvoor in het huwelijksbootje was gestapt met zijn vriendin, nu mevrouw Stoner, Dianna.
Verder zei hij:

Casey Stoner schreef:
De machine is verbeterd en wordt steeds competitiever sinds zijn intrede in de MotoGP, en ook de Bridgestone's, iets dat ik kon merken in de eerste tests. Ik denk dat ik een uitstekend pakket heb en ik ben er ook zeker van dat Ducati één grote familie is waarvan ik trots een deel ben. Vorig jaar was mijn eerste jaar in de MotoGP en ik was de enige rijder in het team, maar ik denk dat een teamgenoot waar je je aan kunt meten beter is. Ik weet zeker dat ik veel zal leren van Loris, ik denk niet dat ik een betere teammaat zou kunnen wensen dan hem op dit moment en waarschijnlijk wel nooit. In 2006 maakte ik wat fouten. Te veel valpartijen door te weinig gevoel in de voorkant, iets dat ik bij de Bridgestone's niet gemerkt heb. Ik wil hier vanuit starten, leren en vooruitgang boeken en proberen de best mogelijke resultaten te boeken. Wat de motor betreft, ik ben tevreden met de kracht. In de tests tot zover heb ik niet veel verschil gemerkt met de 990cc machines. Ik ben erg tevreden met hoe alles verloopt en hoop dat we door kunnen gaan met het verbeteren.

Op donderdag werd de nieuwe 800cc Ducati Desmosedici GP7 in Marlboro rood voor de pers in het zonnetje gezet. Tijdens Wrooom 2007, het traditionele ski uitje voor de internationale pers, waar de media en journalisten vanuit de hele wereld de kans krijgen het Ducati Marlboro team en het management te ontmoeten, trokken Loris Capirossi en Casey Stoner het doek van de nieuwe Italiaanse machine.

Over de machine:

Afbeelding
Natuurlijk gaan Loris Capirossi en Casey Stoner voor de #1!

De Desmosedici GP7 wordt gekarakteriseerd door een nieuw, exclusief kleurenschema dat 'Red Racing Chrome' wordt genoemd. Dat wordt bereikt door een speciale verf te gebruiken die de lijnen en het ontwerp van de nieuwe machine er uit moet doen springen alsmede een extreem technologisch en innovatief chroom effect moet garanderen. Dat zul je waarschijnlijk in het echt moeten zien.

Natuurlijk is dat niet het enige innovatieve aan de 2007 MotoGP machine. De 800cc motor is eveneens compleet nieuw. Kleiner en smaller dan de 990cc uitvoering, wordt de nieuwe motor gekenmerkt door een conventionele ontstekingsvolgorde die het maximum vermogen ten goede komt en helpt voor een gunstig brandstofverbruik.

Het concept van de machine als een dragend geheel, met een korter frame en het subframe direct gemonteerd op het blok en niet langer aan het frame, is eveneens geoptimaliseerd, waardoor het hele gebied rond de voetsteunen sterker geworden is. Grote zorg is er ook besteed aan het lichter en sterker maken van alle componenten.

Afbeelding
Natuurlijk was er, tussen de verplichtingen door, tijd voor ontspanning.

Daarna was het de beurt aan Claudio Domenicali en Loris Capirossi om hun zegje te doen.

Claudio Domenicali schreef:
Ik ben er trots op de nieuwe Desmosedici GP7 te presenteren, een project dat tegenwoordig de hoogte van Ducati know-how vertegenwoordigt. De machine herbergt een mix van technologie en evolutie en heeft ons in de eerste testen al uitstekende resultaten bezorgd. In het bijzonder zijn we trots op de mogelijkheid die het project ons bied om ervaringen opgedaan in het racen naar onze straat producten te vertalen. Ik ben écht blij hier met Loris te zijn. We zijn deze uitdaging samen aangegaan en nu, vijf jaar later, zijn we er nog steeds, klaar om een nieuw seizoen aan te gaan in de MotoGP met ons project dat gegroeid, volwassen geworden is en door de jaren heen verbeterd en wat bestemd is om ons groot genoegen te schenken. Ik ben nét zo blij Casey te verwelkomen; samen met Loris vormen ze een schitterend team.

En natuurlijk werden de sponsoren niet vergeten met als nieuwkomer SanDisk, een wereldleider op het gebied van de productie van flash memory cards en draagbare multimedia accessoires.

Nog steeds wordt gezegd, "save the best for last", dus mocht Loris Capirossi als laatste zijn woorden in de vallei laten klinken. Loris Capirossi:

Loris Capirossi schreef:
Ze zeggen dat ik een MotoGP dinosaurus ben en daarom heb ik besloten op die beschrijving in te spelen door mijn klassieke 'Capirex' logo te veranderen in 'Capi-T-rex'. Dit is mijn achttiende seizoen in het wereldkampioenschap maar ik kan je één ding verzekeren; het gevoel met de machine is hetzelfde als altijd en ik geniet nog steeds van het racen, dus, nu ik in vorm ben, opgeladen en klaar om weer alles te geven in dit nieuwe seizoen. Dit is mijn vijfde jaar met Ducati, wat ook een grote prestatie is; het is niet de eerste keer dat ik het zeg maar ik wil maar weer eens onderstrepen dat ik een familie gevonden heb bij dit bedrijf, iets wat me zeer trots en blij maakt. We zijn klaar voor het seizoen op de beste manier, tot zover hebben we goed werk geleverd met de nieuwe machine en zijn ontwikkeling. Filippo Preziosi en zijn team, samen met Vitto, zijn zoals altijd goed bezig geweest. Ik kan niet wachten om weer op de motor te stappen op Sepang om de voorbereidingen op het nieuwe seizoen te starten en goed resultaten te boeken die ik al jaren najaag en waarvan ik vind dat ik de juiste kaarten er voor heb.

Het Ducati Marlboro Team zal morgenochtend, vrijdag 19 januari, vanuit Madonna di Campiglio naar Maleisië vertrekken waar het deel zal nemen, van 22 tot en met 24 januari, aan de eerste test in 2007 als voorbereiding op het nieuwe seizoen.

bron: www.motorfreaks.nl
foto's: mcn/ducaticorse

Wegens tijdgebrek is alles afkomstig van de website van motorfreaks, alle faam omtrend dit prachtige stuk tekst gaan dan ook naar de schrijvers van motorfreaks toe.

do jan 18, 2007 11:35 am
Profiel WWW
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hehe ik wilde ook net foto's gaan posten van het ducati team :P Nee maar mooie presentatie hebben hun ervan gemaakt. Op motogp.com kan je ook nog een filmpje bekijken.

Trouwens, nakano is ook gepresenteerd!

Afbeelding

Afbeelding

do jan 18, 2007 12:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat gaat aprilia nu eigenlijk doen? volg al dat nieuws niet zo, maar wat aprilia uitsteekt wil ik wel graag weten :P

of moet ik zelf googlen :Y:

do jan 18, 2007 12:26 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Voor zover ik weet gaat die meedoen aan de superbike. Motogp iig niet.

do jan 18, 2007 12:41 pm
Filipino
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
peteRS schreef:
Hehe ik wilde ook net foto's gaan posten van het ducati team :P Nee maar mooie presentatie hebben hun ervan gemaakt. Op motogp.com kan je ook nog een filmpje bekijken.

Trouwens, nakano is ook gepresenteerd!

Afbeelding

Afbeelding

Mooi!

Vind dit echt super mooie kleurstelling. En ben benieuwd van deze ex-kawasaki rijder er van gaat bakken op deze honda...
Ik denk dat we hem nu veel meer in het kop van het veld gaan zien rijden!

thomasrs50 schreef:
wat gaat aprilia nu eigenlijk doen? volg al dat nieuws niet zo, maar wat aprilia uitsteekt wil ik wel graag weten :P

of moet ik zelf googlen :Y:

Aprilia had onderhandelingen met Ilmore maar daar is tot heden niks uit gekomen...

En zoals iedereen weet richt aprilia zich op het SBK.

peteRS schreef:
Voor zover ik weet gaat die meedoen aan de superbike. Motogp iig niet.

peteRS weet dat dus ook! :D ;)

do jan 18, 2007 12:59 pm
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
hoe mooi deze machines ook zijn, de laatste generatie 500cc 2takt vind ik nog steeds het vetst :P

do jan 18, 2007 1:01 pm
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou kvind die honda van nakano echt super bruut eruit zien, vooral de achterkant, dat spatbord en dat korte kontje!! Heel anders dan bijv de ducati.

Maar idd, denk dat nakano nu wel wat verder komt, alhoewel hij best goed heeft gereden met de kawasaki hoor alleen best vaak pech had! Dit is een duidelijk voorbeeld :P : http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2&q=nakano

do jan 18, 2007 1:22 pm
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Hier twee mooie plaatjes van afgelopen test. Suzuki was trouwens het best met een eerste en tweede plaats.

Afbeelding

Afbeelding

di jan 23, 2007 11:03 am
Sees RS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
DIC DIC die yamaha. :L:

di jan 23, 2007 11:24 am
Profiel
P!n0
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Antwoord met een citaat
Bericht 
hijs wel fluorgeil heh ;) euh geel bedoel ik :P

di jan 23, 2007 3:50 pm
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat is niet het definitieve ontwerp hoor. Rossi heeft nog geen sponsor.

Hij heeft een excaliber zwaard voorop (Zie helm en voorkap) om de wraak instelling te tonen :P

Afbeelding

di jan 23, 2007 6:35 pm
DennisRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Kvind die Yamaha echt wel heel mooi zow!

di jan 23, 2007 6:41 pm
P!n0
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
zo dat van dat zwaard is echt wreed o.O ik moest wel ff 2 keer kijken want ik dacht dat het een weerspiegeling was.. maar ik denk dat dees erin blijft ;)

do jan 25, 2007 7:40 pm
ray_rs
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
nieuwe yamaha is zeker mooi

op een motor in het blauw ga maar gauw geen gezeur het enigste wat jij zal zien is die gekleurde spons op m'n 28mm carburateur

do jan 25, 2007 8:26 pm
Gilles_rs50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ik hoop dat rossi ze allemaal afmaakt want die laatste GP was om te huilen :||:

do feb 22, 2007 1:25 am
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende