HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 7:17 am




Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Kleurencode RS50 SBK Black '03 
Auteur Bericht
WaPs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 1:10 pm
Berichten: 44
Antwoord met een citaat
Bericht 
kheb afgelopen week alle reparaties uitgevoerd als het gaat om het motorische gedeelte. dat is nu allemaal in orde. Nu moet ik alleen mn kap nog maken. Ik heb hier nog een paar vragen over:

- Moet je over de glasvezelmatten heen plamuren?
- Hoeveel glasvezelmatten moet ik erop leggen?
- Hoe werken die glasvezelmatten?

In de Howto staat dit niet echt duidelijk vermeld. Bovendien zijn die plaatje minder bruikbaar voor het herstellen van scheuren in kappen.


wo jan 03, 2007 9:08 pm
Profiel
ProRaceRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 01, 2007 8:49 pm
Berichten: 100
Woonplaats: Flevoland
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat ik altijd doe is..

Eerst schuren(bijde kanten)
daarna een matje achter de scheur, dan wat hard erop zodat het matje "doorzichtig" word. daarna anderhalf uur wachten tot het droog is.
vervolg plamuur op de buitenkant.. weer wachten tot het droog is..
schuren..
plamuur... schuren enz tot het mooi strak is..
daarna doe ik de hele kap in de spuitplamuur en dan nog een keer schuren tot alles mooi strak is.

_________________
Monoseat's te koop! pb voor meer info
70 in ze 3?


wo jan 03, 2007 11:20 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
glasvezel hecht niet op ABS ! je zal het dus moeten lassen anders komt het binnen notime weer eraf zetten


wo jan 03, 2007 11:39 pm
Profiel WWW
WaPs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 1:10 pm
Berichten: 44
Antwoord met een citaat
Bericht 
voor de duidelijkheid. Ik ga niets aan de buitenkant van mn kap doen aangezien de schade niet zo groot is dat daar iets aan moet gebeuren. Ik heb alleen de beste methode (met de benodigheden) nodig om een scheur in de kap te herstellen door mideel van iets aan de binnenkant van de kap te doen. Ik heb hiervoor dus een methode en benoigheden nodig. En eventueel ook een gebruiksaanwijzing.

thnx


wo jan 03, 2007 11:50 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht 
lijkt mij wel slim als je van de buitenkant ook plamuurt...

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


wo jan 03, 2007 11:51 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
DennisRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm
Berichten: 1466
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Alem
Antwoord met een citaat
Bericht 
jah ik weet niet of ik je goed begrijp, maar als je toch aan de binnenkant van de kap even een polyestermatje plakt, dan zit de kap weer aan elkaar, alleen is het nog niet gelijk, dat kun je dus aan de buitenkant bijplamuren..
benodigdheden zijn dus:

- schuurpapier
- polyestermatje
- verharder
- kwastje
- polyesterplamuur

Dan ben je er al een heel eind

_________________
De NnisRs


do jan 04, 2007 12:17 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
[YRT]
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am
Berichten: 2242
Woonplaats: ZH
Antwoord met een citaat
Bericht 
ABS kappen kun je dus niet maken met poly :S:


do jan 04, 2007 12:21 am
Profiel WWW
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Matthijn, jij begrijpt het niet he :P

Maar zit wat in dat matjes niet goed hechten, als je het goed dat blijft het wel lang zitten maar moet je maar net geluk hebben met de verhouding etc.

Ja ik zou dan de soldeerbout erbij pakken en het aan de achterkant netjes aan elkaar smelten, dat kan je ook wel lassen noemen. Dan zit het weer mooi aan elkaar en is de beste oplossing voor hoe jij het wilt :D En kost je niets.

Ook kan je je kappen met een aluminium plaatje aan de achterkant aan elkaar popnagellen, je ziet er dan wel iets van maar het is gegarandeert vast!


do jan 04, 2007 12:36 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
WaPs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 1:10 pm
Berichten: 44
Antwoord met een citaat
Bericht 
voor de mensen die me nog niet helemaal begrijpen!

Zoals je op de fotos in dit topic kan zien heb ik twee scheuren in mn kap. Die twee scheuren sluiten naadloos op elkaar aan en als je de scheur dus bij elkaar houd dan zie je er aan de buitenkant van de kap niet zoveel van. Wat er dus moet gebeuren is dat ik aan de binnenkant van mn kap (waar niemand er iets van ziet) die scheur bij elkaar houd zodat mn kap weer stevig is en zodat je er automatisch aan de buitenkant niet veel van ziet. Hier heb ik dus de beste methode voor nodig.

* Ik hoef daarom dus ook niet aan de buitenkant te plamuren of iets dergelijks.

* Popnagelen is ook geen optie aangezien je het dan alles maar meer aan de buitenkant ziet.

* Glasvezelmatjes met polyesterhars aan de binnenkant van mn kap lijkt mij de beste optie. Maar [YRT] zei dat deze matjes niet goed hechten op ABS.
- Is het dan niet mogelijk om zonder glasvezelmatje te polyesteren aan de binnenkant?
- Hoezo is er dan wel een HowTo waarin ze zeggen dat je deze matjes nodig hebt?

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is!


do jan 04, 2007 12:40 pm
Profiel
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 13, 2005 8:24 pm
Berichten: 673
Afbeeldingen: 8
Woonplaats: Kesteren!!
Antwoord met een citaat
Bericht 
de matjes hechten moeilijker op ABS, maar als je het gedeelte wat je aan de binnenkant gaan polyesteren gewoon goed even opschuurt, dan zal het echt wel moeten hechten!

ik zou zeggen: give it a try! want mocht het weer loslaten dan ben je niet veel verder van huis dan nu! en het is de beste oplossing! :thumleft:

_________________
RPP Appie Manston Sprinter...

en inmiddels lid van de RPP-knockploeg


do jan 04, 2007 2:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
cebess
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm
Berichten: 3209
Afbeeldingen: 33
Woonplaats: Uden
Antwoord met een citaat
Bericht 
mja en die scheur aan de binnekant lassen met een oude soldeerbout is ook een optie. Je moet dan alsnog wel met glasvezelmatjes erop maar dan zit het zeker goed.


do jan 04, 2007 3:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
WaPs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 04, 2006 1:10 pm
Berichten: 44
Antwoord met een citaat
Bericht 
ok...het beste is dus om het gedeelte van de scheur eerst goed op te schuren en te ontvetten...daarna de scheur aan mekaar te solderen..en vervolgens een glasvezelmatje erop te doen...

- Is het dan de bedoeling dat ik met polyesterhars nog eens een keer over het matje ga of niet?


do jan 04, 2007 3:47 pm
Profiel
D-RS
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za okt 29, 2005 12:28 am
Berichten: 19
Woonplaats: Erremuu
Antwoord met een citaat
Bericht 


die namen kloppen volges mij nie helemaal :{}:

1999
-bleck red
-RossiFumi

2000
-tetsuya harada
-melandri

2001
-troy Corser

2002
-SBK Diablo
-Grey Dust

2003
-Fonsi Nieto
-SBK Troy Corser
-Gp1

2004
-pogialli white
-pogialli black

2005
-rosso fluo black
-rosso fluo

2006
-
-

dat is zover ik et weet

(correct me if i'm wrong ;) )

[ojah nog iets.. er staan 2 modellen niet bij, de '99 Rossi Replica 1 van de mooiste in mijn ogen, en de 2002 tetsuya harada identikit(ook een van de mooiste in mijn ogen:p)]

_________________
RS80 SBK '02
TP80 Roze Top Losse Binnenkop
MK sp
24mm Mikuni D-slide bewerkt


vr jan 05, 2007 11:11 am
Profiel
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm
Berichten: 673
Afbeeldingen: 8
Woonplaats: Nijkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
grey dust is ook een GP-1 net als die 2003 SBK d8 ik

_________________
Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!


vr jan 05, 2007 11:27 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hoe bedoel je offtopic gaan, lekker boeiend :P

WaPs schreef:
ok...het beste is dus om het gedeelte van de scheur eerst goed op te schuren en te ontvetten...daarna de scheur aan mekaar te solderen..en vervolgens een glasvezelmatje erop te doen...

- Is het dan de bedoeling dat ik met polyesterhars nog eens een keer over het matje ga of niet?


Denk dat je niet helemaal begrijpt wat polyesteren is. Je hebt glasvezelmatjes en die "plak" je vast aan de kap dmv polyesterhars, dus je moet altijd met polyesterhars over het matjes gaan want dat matje plakt natuurlijk niet vanzelf :P Zie dat matje als een lapje stof.

Maargoed, ga dus solderen en polyesteren want dat is de beste oplossing.


vr jan 05, 2007 11:51 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron