Auteur |
Bericht |
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 15, 2003 1:52 pm Berichten: 45 Woonplaats: Rijswijk
|
De voorloper van m'n Appie, de Dapp.
Tis wel geen Appie, maar hier is het bij mij mee begonnen.
Heeeeel lang geleden werd ik eens 16 en kreeg toen de brommer van m'n pa. Het is een Zundapp CS50 uit 1973, in 1976 door m'n pa gekocht en ergens in 1983 aan mij gegeven op voorwaarde dat ik er niet aan zou "rommelen". Hij is nog steeds voorzien van de standaard-cylinder, er zit wel een andere uitlaat op (de originele heb ik ook nog) en een grotere carb (17mm) met verstelbare sproeier (ik heb hier de originele 10mm nog van liggen. Verder is de kop iets gevlakt en zit er een dikkere voetpakking onder, alles bij elkaar goed voor een schokkende 55 to 60 kmh :lol: . De achterveren zijn helaas niet origneel, deze wil ik nog een keer vervangen door originele met van die kappen of geheel verchroomde, die zijn wat gemakkelijker te verkrijgen.
Hier een paar plaatjes
|
zo feb 15, 2004 5:19 pm |
|
|
GMP 407
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2003 2:43 pm Berichten: 81 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Fluitenberg (Hoogeveen)
|
Vin t erg mooi ding en bewondering dat je hem nog hebt.
En... je ziet er erg jong uit voor je leeftijd!
_________________ Mijn overal is mijn uniform, die ik met trots draag.
|
zo feb 15, 2004 5:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
erik
ApriliaForum Member
|
Jah het zijn mooie en robuste dingen!!!
Wou dat ik er een had!
_________________ Aprilia AF1 Sintesi
Aprilia RS50 SBK Black Diablo
|
zo feb 15, 2004 7:07 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Echt een mooi ding in wel zeer goede staat.
Ik heb zelf een ks50 gehad voor de cross (toen ik 12 jr was) en echt goed spul ook met verstelbare sproeier. Ik snap niet waarom je dat nu niet meer ziet.
|
zo feb 15, 2004 7:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member
|
Aan het apparaat missen nog wat stukjes, merkjes op de tank en nog wat dingetjes, die zijn nog "under construction". In de tussentijd heb ik een verloopje gefreesd voor het inlaatspruitstuk waarin een AF-1 membraan past. Ik wil even uitproberen of dit werkt, moet alleen nog even tijd hebben om het te testen.
Enne, kzie er jong uit voor m'n leeftijd ? Tja, die smeermiddelen van de TV om er jong uit te bljven zien met polygone aqua-actieve liposomen met posi-quetiene werken echt en met een paar blokjes op de pedalen kan ik nog op het Dappje rijden ook, en dat nog wel zonder m'n rollator.
Geintje, is m'n jongste zoon Storm, wordt waarschijnlijk de vierde eigenaar van de Dapp, over een jaar of tien.
|
zo feb 15, 2004 8:39 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
ziet der goed uit joh :shock: orgn. lak nog ? echt mijn complumenten :wink:
|
zo feb 15, 2004 9:10 pm |
|
|
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member
|
Dankjewel voor de complimenten allemaal.
De lak is inderdaad nog origineel, wel wat beschadigingen hoor, vooral op de tank en de koplamp, maar dat is op de foto niet goed te zien. Ik denk dat ik nog eens wat bijwerk met een lakstift ofzo, eerst maar kijken of dat er dan nog een beetje uitziet.
|
zo feb 15, 2004 9:24 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
|
hoe duur koste nou zoiets in die tijd nieuw dan zeg maar ?
|
ma feb 16, 2004 1:01 am |
|
|
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member
|
De exacte nieuwprijs weet ik niet precies, ik weet wel dat m'n pa er destijds in 1976 600 gulden voor betaald heeft, toen nog erg veel geld. Het apparaat was toen 3 jaar oud en had nog erg weinig gelopen. Als extra's was hij voorzien van een beenscherm en een groen/grijze zadelhoes die ik helaas eens weggegooid heb.
In 1984 betaalde je voor een nieuwe Dapp nog 3500 gulden, 500 gulden meer dan een toen zeer moderne Honda MB.
Wel grappig dat een Dapp nu meer dan de nieuwprijs waard is.
|
ma feb 16, 2004 8:52 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
|
waar woon jij ongv. in rijswijk kom ik wel een keer langs rijden met zeer hoge uitzondering op me puch ! (weer dat ding naar beneden tillen :( zucht) dus zeg maar waneer je tijd hebt heb je toevallig msn ? 8)
|
di feb 17, 2004 1:04 am |
|
|
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member
|
Da's wel een goed idee, maar op korte termijn zal daar niet veel van komen, dat werken is heel leuk, maar kost wel erg veel tijd :(
Ik heb even een maatje gemaild of we niet eens met twee Dappies naar Ypenburg kunnen rijden, zie je een 200 kg aan Echte Oude Orginele Duitse Kwaliteit. Wordt dan een keer op zaterdagochtend denk ik, maar dat spreken we dan wel ff af.
|
vr feb 20, 2004 10:55 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
|
ja dat lijkt me echt onwijs gaaf vraag ik of me oom ook ff langs komt op zijn orgn. duiste KS80 dat ding is echt helemaal orgn. tot de lak aan toe ! en dan kom ik aan kakken met me puch maxi :roll: naja ach het verschil moet der zijn toch ? :mrgreen:
|
za feb 21, 2004 2:09 am |
|
|
|