Hallo, ondertussen al een heele tijd geleden dat ik nog een update plaatste...
ik had problemen met het blok, waarna het gereviseerd diende te worden.
We hadden alles af het blok gehaald en de middencarters met kruk erin, binnengedaan bij apriliadealer voor het vervangen van de lagers, zo wisten we meteen dat moest er iets anders stuk zijn dan had hij dat ook vervangen,
ik was wel blij, het kostte me 80€ met stukken en werkuren alles tesamen.
Het blok ging er meteen weer onder. maar liep niet meteen. Ik had nieuwe pakkingsset gekocht en de koppakkingen bleken uiteindelijk te dik en niet goed, waardoor men blok vol koelvloestof zat. Vervolgens alles uitgekuist en met de ouwde koppakkingen ging die dan weer wel. en toen ging ik op kamp met scouting...
Ik kwam terug en moest meteen de dag erna beginnen werken (vakantiewerk). en Ik ging met de Harada elke dag op en af naar het werk. tot ik een auto inhaalde op klaarlichte dag, zonder ander verkeer en deze auto reed niet eens de toegelaten snelheid. jeeej, was blijkbaar een agent,
das een lang verhaal maar om het kort te maken, had ik de begrenzer niet goed aangesloten en haalde ik 93km/h op de rollers. brommer een maand in beslag genomen en in februari moet ik naar de rechtbank om men straf te bepalen. Dan maar verder gewerkt (in de diepvries bij -26°C) om veel te verdienen met het oog op een motor
geld kan ik dus ondertussen niet uitgeven.
Brommer kreeg ik terug en werd afgevoerd. haalde vervolgens met moeite 30km/h op de rollers...
meteen de begrenzer degelijk aangesloten en de leovince uitlaat er weer op. tijdje gereden en viel weer in panne, toen was het de moer die het tandwiel (aan de koppeling) op de krukas vasthoud die losgekomen was (was nogtans met loctite vastgezet). toen maar weer gaan rijden, en weer in panne gevallen. die keer het plastieken tandwiel van de waterpomp dat in twee gebroken was. weer alles in mekaar en gaan....
en dan had ik weer al wat kilometers gedaan maar toen liep het weer mis, en mocht men vader me opnieuw komen halen met de aanhanger.
dit was op 21oktober en van toen reed die dus niet meer...
weer koppelingsdeksel eraf, en alles leek weer normaal, alleen was er dus weer opnieuw speling op de krukaslagers. toen er wat genoeg van gehad en veel te lang laten liggen. Ik had niet echt veel zin meer, het zou geld gaan kosten en ik mag nog een prijzige boete verwachten....
maar niet zo lang geleden, (dankzij mister d. men broer) van een vriend van ons beide een peugeot XP6 kunnen kopen. in de achternaaf zijn de schroefdraden om de schijf te bevestigen helemaal kapot. maar voor de rest, buiten kapschade enzo, valt dit goed mee, zeker aan die prijs.
die brommer gekocht met bedoeling dat er een goed blok opzat, en tot nu toe, lijkt dat ook volledig te kloppen.
Het is een crossbrommer en er zit dus een AM6 kickstartblok op. geen elektrische starter en geen toerenteller aandrijving....
ik was eerst nog vanzin om die dingen wel te voorzien op het blok, maar toen ik de twee am6bloken loshad, en zag dat het niet lang duurde vooraleer ik weer kon rijden, toch mar gekozen om het blok er zo onder te hangen. had ook het elektrostartblok gezien en ergens een vermoeden dat er mss weer koelvloestof in het blokzit waardoor de lagers opnieuw stuk zijn. Dus het is mss maar een voorlopig blok.
Al vind ik het kickstarten echt geweldig!
mijn batterij van de rs is toch versleten en gaat altijd plat. en bij één trap op de pedaal start deze al met dit koude weer. en dit alles zonder choke. want die is dus stuk op zowel de carbu van de XP6 als de RS. maar dat zal niet lang duren. word spoedig herstelt.
Ik denk ook dat het redelijk uniek is, dat er niet veel RS50's zijn met een kickstarter. dat de toerenteller niet werkt is wel spijtig, maar het blok is wel goed. Het rijd beter en sneller dan mijn of mijn broer zen AM6blok. er zit een DRcilinder op (een 50cc denk ik).
Nu kan ik weer rijden, en ik zie wel wat de toekomst brengt. de voorband is redelijk vresleten, en ik zit wat in spanning om te weten hoeveel mijn boete word.
maar foto's zeggen zoveel meer...