Aprilia Classic project update #4
zoals de naam al zegt ik ga in deze koude wintermaanden beginnen aan een classic die ik al een heletijd heb.
ik ben hem met mijn vader een jaar terug gaan kopen in duitsland voor 300 euro.
zoals de meeste hem hebben gezien was dat deze :
hij liep als een zonnetje maar zoals de mannen met een timmermans oog kunnen zien
(een blinde ook ) dat de voorkant niet echt staat zo als het hoort en er mist nog al een hoop aan.
echter liet de paint job ook de wensen over en het frame was ook zo krom als een hoer op zaterdag avond.
het was ook een duits frame en was ook onmogelijk om een kenteken op te krijgen dus hebben we een nederlands frame kunnen kopen voor een paar centen daar 2 wielen onder gegooit, het blokje, stuur, zadel en een kenteken er op gekregen.
nu heeft hij zo een maand of 3 in de garage gestaan omdat ik ook nog met mijn red rose bezig was en met mijn fantic oasis.
maar nu ik met mijn 2 brommers klaar ben kan ik gaan beginnen aan de CLASSIC :
wat gaan we doen :
het frame helemaal kaal plukken schoon spuiten met de hogedruk spuit.
schuuren, plamuuren, schuuren, primeren en dan uiteinderlijk zwart met blanke lak er over heen.
dan de kappen set spuiten in zwart met een crême gele baan en een zilver biesje.
voor de rest alles schoon maken opnieuw spuiten wat nodig is zodat alles op het eind er nieuw uit ziet.
wat is er al klaar:
ik heb het am 4 blokje voorzien van nieuwe krukas lagers en alles in het blok schoon gemaakt, toen het blokje uitelkaar lag heb ik de carterhelfde eerst hittebestendig zwart gespoten en daarna hittebestendig zilver.
en de kappen set is in de grondlak gezet en de onderlaag zilver zit er ook al op
al met al is er nog een lange weg te gaan maar het word dan ook wel weer een meesterwerk.
maarja dan hier bij de eeste UPDATE
fotos :
het frame
de kappen set en het motorblok
]
zo word het kleuren schema ook
en het blok
zo dat was hem dan.
[b]UPDATE #1
zo we zijn al weer wat gevorderd.
ik heb het frame geschuurt geplamuurt geprimerd en daarna een zilvere onderlaag er op gespoten en het resultaat mag er zijn
nu ga ik morgen een JAWEL aprilia SR spuiten voor een vriend van me
en dan tussen door ga ik nog verder aan het frame en ik moet de achterbrug nog schuuren en spuiten maar hier alvast een foto van het frame.
en dan hier nog een foto van de donor brommer (wat er van over is)
dat was hem dan weer ik zeg tot de volgende keer maar weer haha
UPDATE #2
zo het frame is inmiddels zwart gespoten en het ziet er erg nice uit.
als ik de achterbrug gedaan heb en het achterwiel + toe behoren ook netjes heb kan ik het frame rollend maken maar eerst de scooter spuiten.
maarja PICA's
dat was hem weer
Rolatorrr
UPDATE #3
ik heb mijn achterbrug gespoten en de veer gespoten en inmiddels gemonteerd
voor de rest heb ik nog weinig kunnen doen door andere kleinschalige projectjes
maar hier 2 fototjes:
de achterbrug opnieuw gespoten
zo dan tot the next date
UPDATE #4
ik heb in de tussen tijd het een en ander gedaan aan de classic.
de voorkant zit er in en het blok heb ik verder afgemaakt (cilinder ontsteking ed ) er op gezet
en het blok in het frame gehangen
progress isnt fast
maar alles word 100x gecontroleerd schoongemaakt gespoten en het eindresultaat moet verbluffend zijn
hier wat fototjes
de voorkant
voorpoot wiel remschijf en remklauw opnieuw gespoten
motorblok
bovenaanzicht van t stuur enz
motorblok
en de motorafdek kap voor de kant van de koppeling
zo dit was het dan weer tot de volgende update
Greeds Red rose........................