HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 8:21 am

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 8000 toeren trekt niet meer door... 
Auteur Bericht
Neles
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 12
Antwoord met een citaat
Bericht 8000 toeren trekt niet meer door...
Ik was al even aan het rijden benzine tank leeg (ging op ze reserve) niks aan de hand reed gewoon weer verder... volgende dag weer rijde nog steeds op reserve ineens was vol gas gaat terug naar 8000 toeren (maakt raar geluid en wil niet meer harder) toen viel hij bijna helemaal stil en ging uit) daarna ik hem aan te rennen met klein beetje gas open dikke rookwolk uit me uitlaaat en hij liep weer (niet perfect) ik tijdje gas hendel te spelen hij liep weer gewoon normaal tot 11k toeren dus ik weer weg te rijden naar tankstation niks aan de hand ik d8 aan wat troep uit de benzine tank in de carb gekomen wat op de bodem lag..

Volgende dag rijde had het weer eerst trok hij nog gewoon door tot 11.000 toeren en in eens gaat hij weer terug naar 8.000 en hij was gewoon netjes warm gereden, dus ik zet hem uit was net thuis. even later weer proberen deed het gewoon tot aan 8k toeren en toen weer aan renne en hij rookte maar rijden deed hij niet even later deed hij niks meer en kon geen vol gas doen leek wel of hij verzoop, ondertusse draaide ik kraantje dicht toen liep hij weer perfect.. maar toen kreeg hij weer geen benzine na 1sec en draaide weer ope en ging weer bagger zo ging het tijdje door tot ik thuis was.. stond tijdje stil ik probeerde weer (starte niet) rende aan starte na tijdje en toen deed hij het gewoon normaal ik weg te rijde hij was wel warm ik denk toeren maken en bij 8k weer zelfde verhaal..

Ik heb niks veranderd qua sproeiers bougies gewoon gereden..
het zal wel me membraam zijn denk ik of carburateur schoonmaken shoke blijft ook hange maar dat was al tijdje zo daarvoor deed hij het prima,... zeg maar wat ik kan of moet doen want zo is het ook niet echt handig alvast bednakt voor jullie reacties's :)

Dell'ortho 14/9 9mm spruitstuk
sproeier?
50cc
standaard luchtfilter
model 2001 gila 2

vr dec 29, 2006 12:26 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Tjerk
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht Re: 8000 toeren trekt niet meer door...
Neles schreef:
Ik was al even aan het rijden benzine tank leeg (ging op ze reserve) niks aan de hand reed gewoon weer verder... volgende dag weer rijde nog steeds op reserve ineens was vol gas gaat terug naar 8000 toeren (maakt raar geluid en wil niet meer harder) toen viel hij bijna helemaal stil en ging uit) daarna ik hem aan te rennen met klein beetje gas open dikke rookwolk uit me uitlaaat en hij liep weer (niet perfect) ik tijdje gas hendel te spelen hij liep weer gewoon normaal tot 11k toeren dus ik weer weg te rijden naar tankstation niks aan de hand ik d8 aan wat troep uit de benzine tank in de carb gekomen wat op de bodem lag..

Volgende dag rijde had het weer eerst trok hij nog gewoon door tot 11.000 toeren en in eens gaat hij weer terug naar 8.000 en hij was gewoon netjes warm gereden, dus ik zet hem uit was net thuis. even later weer proberen deed het gewoon tot aan 8k toeren en toen weer aan renne en hij rookte maar rijden deed hij niet even later deed hij niks meer en kon geen vol gas doen leek wel of hij verzoop, ondertusse draaide ik kraantje dicht toen liep hij weer perfect.. maar toen kreeg hij weer geen benzine na 1sec en draaide weer ope en ging weer bagger zo ging het tijdje door tot ik thuis was.. stond tijdje stil ik probeerde weer (starte niet) rende aan starte na tijdje en toen deed hij het gewoon normaal ik weg te rijde hij was wel warm ik denk toeren maken en bij 8k weer zelfde verhaal..

Ik heb niks veranderd qua sproeiers bougies gewoon gereden..
het zal wel me membraam zijn denk ik of carburateur schoonmaken shoke blijft ook hange maar dat was al tijdje zo daarvoor deed hij het prima,... zeg maar wat ik kan of moet doen want zo is het ook niet echt handig alvast bednakt voor jullie reacties's :)

Dell'ortho 14/9 9mm spruitstuk
sproeier?
50cc
standaard luchtfilter
model 2001 gila 2
Ging hij ook hikken als je het gas vol open hield?

Lijkt wel op het probleem wat ik gister had,, in eens in toeren verlagen en hikken stotter geluid maken.
Even uit, weer aan,, ging ie weer eventjes..

Komt het bekend voor?

vr dec 29, 2006 12:58 am
Profiel WWW
Neles
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja heel bekend hij stottterde en pufde alsof hij gewoon niet meer kon
maar raar dat het niet altijd is en pas na 8k toeren en dat ik er eerder nooit last van had... ik ga er morgen ochtend mee aan de slag dus tips kan ik overal rekening mee houde als ik het gas vol open hield ging hij alleen maar langzamer en tot je niet meer verder kan en dat is dan UIT ... :X:

vr dec 29, 2006 1:01 am
Tjerk
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Neles schreef:
Ja heel bekend hij stottterde en pufde alsof hij gewoon niet meer kon
maar raar dat het niet altijd is en pas na 8k toeren en dat ik er eerder nooit last van had... ik ga er morgen ochtend mee aan de slag dus tips kan ik overal rekening mee houde als ik het gas vol open hield ging hij alleen maar langzamer en tot je niet meer verder kan en dat is dan UIT ... :X:

Mijne ging 20 km/u rijden :P 15 zoiets.. en dan met als kenmerk :P "gas steeds in uit doen zeg maar" :P en dat je het gevoel hebt hij reageerd niet meer in kracht.. zit niets in.. en dan vol gas zo'n geluid "brrrooop brrrroopp :P (knetter knetter)

Zie eens bij kleine vragen topic, daar staan een aantal mogelijke oorzaken.

vr dec 29, 2006 1:10 am
Profiel WWW
vinkske
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
mss stomme vraag, maar trok je tank mss vacum?

vr dec 29, 2006 1:21 am
Profiel
StReS KiP
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
lekke koppakking?

vr dec 29, 2006 1:22 am
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
nee nooit last van gehad van vacuum trekkende tank staat geen spanning op ofzo ;p ik denk dus een lekke koppaking dat heeft toch te make met kvs systeem? en is het questie van nieuwe koppaking? en klaar.. en wat he je er voor nodig;o

vr dec 29, 2006 1:38 am
rs joost
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
rookt die ook heel erg ?

vr dec 29, 2006 1:40 am
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja enorm ,, maar ik dacht meer dat het kwam vanwege dat hij op reserve stond en las net over slib laagje op de bodem van je tank reed al ff op reserve namelijk.. maarja daarna was het over toen getankt en probleem bleef... dus hij rookte erover..

vr dec 29, 2006 1:44 am
rs joost
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
witte rook ?

zoja ga je koppaking maar vervangen :^^:

vr dec 29, 2006 1:47 am
Profiel
Neles
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
weet niet zo goed het was donker maar het was in iedergeval geen zwarte rook :P
1 vraag Waar zit de koppaking en hoe moet ik die vervange :P heb ik ook weer wat geleerd weet niet zoveel;p geen how-to ervan zal wel niet super klus zijn..
maar het is vast witte rook :P dus het is de koppaking wat moet ik hale nieuwe koppaking ? en dan vervange teste en toere maar weer.. moet wel ff wete waar dat zit en hoe ik vervang ,, mijn dank is groot morge ga ik vervange later :D

vr dec 29, 2006 1:50 am
rs joost
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
euhm , ff zien , zal ff voor je zoeken of dr howto voor is , tis eigenlijk heel simpel , voeg me anders maar ff toe op msn

vr dec 29, 2006 1:54 am
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
hoe is je kvs peil want als die gewoon goed is dan is je koppakking ook nog gewoon goed.

En vuil in je carb kan best zeker als je zegt dat ie goed loopt met kraantje dicht. Dat zou betekenen dat je te veel bezine krijgt als je kraantje open is. Kan zijn dat je vlotter blijft hangen. Dus je carburateur even schoonmaken kan zeker geen kwaad.

vr dec 29, 2006 2:09 am
rs joost
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
dan vind k t raar dat die rookt , t zou ook nog je krukaskeering kunnen zijn

vr dec 29, 2006 2:11 am
Profiel
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja, check eerst de kleur van je rook eens.

vr dec 29, 2006 2:13 am
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende