Auteur |
Bericht |
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
heb ff een klein vraagje, zou ook in het kenteken topic kunne mjah ..
Ik heb alles al gedaan, voor mn kenteken, alles aangevraagd enzow, kenteken papieren heb ik al thuis..
Moet ik dan toch nog mn plaat voor 1 januari hebben laten maken? Of kan dat wel gewoon na 1 januari
( mn brommer staat toch stil )
_________________ De NnisRs
|
wo dec 27, 2006 9:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
kan ook erna
|
wo dec 27, 2006 9:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
Me brommer flipt:@: hij zakt soms vet hard in toeren terug en wil dan niet meer omhoog in de toeren.. knetteren en hikken als een gek en pas na een minuut ofzo wil hij weer langzaam omhoog intoeren en krijgt ie kracht.
Voor alle duidelijkheid hij wil als hij flipt nog wel in toeren omhoog ( maar dan flipt ie hem alleen maar harder en heeft hij geen kracht. )
Wat kan het allemaal zijn
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
wo dec 27, 2006 10:25 pm |
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Tjerk schreef: Me brommer flipt:@: hij zakt soms vet hard in toeren terug en wil dan niet meer omhoog in de toeren.. knetteren en hikken als een gek en pas na een minuut ofzo wil hij weer langzaam omhoog intoeren en krijgt ie kracht. Voor alle duidelijkheid hij wil als hij flipt nog wel in toeren omhoog ( maar dan flipt ie hem alleen maar harder en heeft hij geen kracht. ) Wat kan het allemaal zijn
Zuiger(veren)? Caberateur?
Denk zelf het eerste, maarja is moeilijk te zeggen.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
wo dec 27, 2006 11:18 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
|
Filipino schreef: Tjerk schreef: Me brommer flipt:@: hij zakt soms vet hard in toeren terug en wil dan niet meer omhoog in de toeren.. knetteren en hikken als een gek en pas na een minuut ofzo wil hij weer langzaam omhoog intoeren en krijgt ie kracht. Voor alle duidelijkheid hij wil als hij flipt nog wel in toeren omhoog ( maar dan flipt ie hem alleen maar harder en heeft hij geen kracht. ) Wat kan het allemaal zijn Zuiger(veren)? Caberateur? Denk zelf het eerste, maarja is moeilijk te zeggen.
Als het de zuigerveren zijn wil ie daarna toch niet meer lekker trekken? of zou dat mee vallen? als je even de brommer uit doet en 2 min wacht wil ie wel weer kilometer lekker door trekken. maar dan begint ie weer terug te lopen in de toeren en te hikken.
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
wo dec 27, 2006 11:22 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
probeer eerst is een andere bougie. ..en anders daarna carb schoon maken kijken wat die dan doet..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
do dec 28, 2006 12:05 am |
Persoonlijk album
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
volgens mij ergens in het elektrisch circuit
bobine, cdi, boegie, zo'n dingen
|
do dec 28, 2006 1:13 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Tjerk schreef: Filipino schreef: Tjerk schreef: Me brommer flipt:@: hij zakt soms vet hard in toeren terug en wil dan niet meer omhoog in de toeren.. knetteren en hikken als een gek en pas na een minuut ofzo wil hij weer langzaam omhoog intoeren en krijgt ie kracht. Voor alle duidelijkheid hij wil als hij flipt nog wel in toeren omhoog ( maar dan flipt ie hem alleen maar harder en heeft hij geen kracht. ) Wat kan het allemaal zijn Zuiger(veren)? Caberateur? Denk zelf het eerste, maarja is moeilijk te zeggen. Als het de zuigerveren zijn wil ie daarna toch niet meer lekker trekken? of zou dat mee vallen? als je even de brommer uit doet en 2 min wacht wil ie wel weer kilometer lekker door trekken. maar dan begint ie weer terug te lopen in de toeren en te hikken.
zuigerveren versleten denk ik,, als je 2 minuten wacht koelen ze weer af en kun je weer.. zodra die zuigerveren weer heet worden ist weer mis (mijn theorie) want je rijd wel goed als je ff gewacht hebt.. dus aan electrisch gedoe kan het volgens mij niet liggen?
|
do dec 28, 2006 1:18 am |
|
|
Tjerk
Administrator
|
Racekees schreef: Tjerk schreef: Filipino schreef: Tjerk schreef: Me brommer flipt:@: hij zakt soms vet hard in toeren terug en wil dan niet meer omhoog in de toeren.. knetteren en hikken als een gek en pas na een minuut ofzo wil hij weer langzaam omhoog intoeren en krijgt ie kracht. Voor alle duidelijkheid hij wil als hij flipt nog wel in toeren omhoog ( maar dan flipt ie hem alleen maar harder en heeft hij geen kracht. ) Wat kan het allemaal zijn Zuiger(veren)? Caberateur? Denk zelf het eerste, maarja is moeilijk te zeggen. Als het de zuigerveren zijn wil ie daarna toch niet meer lekker trekken? of zou dat mee vallen? als je even de brommer uit doet en 2 min wacht wil ie wel weer kilometer lekker door trekken. maar dan begint ie weer terug te lopen in de toeren en te hikken. zuigerveren versleten denk ik,, als je 2 minuten wacht koelen ze weer af en kun je weer.. zodra die zuigerveren weer heet worden ist weer mis (mijn theorie) want je rijd wel goed als je ff gewacht hebt.. dus aan electrisch gedoe kan het volgens mij niet liggen?
Maar typische verhaal dan is,, als hij warm is wil hij harder:P rij je koud gaat ie erger flippen.. naja ik zal kijken
|
do dec 28, 2006 1:35 am |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
hendrik heb zelfde voor met af1
=> broezz heeft gelijk, of de spoelen of cdi of bougie
ik gok op laatste
do dec 28, 2006 10:43 am |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
DennisRS, denk er wel aan dat je vanaf 1 januari je verzekering ook rond moet hebben. Met kenteken moet je namelijk aan de voertuigverplichtingen voldoen en dat is dus ook een geldige verzekering. Ook al gebruik je de brommer niet kunnen ze je toch vol automatisch een bekeuring sturen. Zal zeker niet direct in het begin gebeuren denk ik maar wel in de loop van 2007.
|
do dec 28, 2006 11:30 am |
Persoonlijk album
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
Racekees schreef: Tjerk schreef: Filipino schreef: Tjerk schreef: Me brommer flipt:@: hij zakt soms vet hard in toeren terug en wil dan niet meer omhoog in de toeren.. knetteren en hikken als een gek en pas na een minuut ofzo wil hij weer langzaam omhoog intoeren en krijgt ie kracht. Voor alle duidelijkheid hij wil als hij flipt nog wel in toeren omhoog ( maar dan flipt ie hem alleen maar harder en heeft hij geen kracht. ) Wat kan het allemaal zijn Zuiger(veren)? Caberateur? Denk zelf het eerste, maarja is moeilijk te zeggen. Als het de zuigerveren zijn wil ie daarna toch niet meer lekker trekken? of zou dat mee vallen? als je even de brommer uit doet en 2 min wacht wil ie wel weer kilometer lekker door trekken. maar dan begint ie weer terug te lopen in de toeren en te hikken. zuigerveren versleten denk ik,, als je 2 minuten wacht koelen ze weer af en kun je weer.. zodra die zuigerveren weer heet worden ist weer mis (mijn theorie) want je rijd wel goed als je ff gewacht hebt.. dus aan electrisch gedoe kan het volgens mij niet liggen?
Mooie theorie racekees Maar je vergeet dat bv een bobine ook te warm kan worden en hierdoor kan afslaan, als je dan eventjes wacht rijd die ook weer
|
do dec 28, 2006 1:57 pm |
|
|
Tjerk
Administrator
|
Broezz schreef: Racekees schreef: Tjerk schreef: Filipino schreef: Tjerk schreef: Me brommer flipt:@: hij zakt soms vet hard in toeren terug en wil dan niet meer omhoog in de toeren.. knetteren en hikken als een gek en pas na een minuut ofzo wil hij weer langzaam omhoog intoeren en krijgt ie kracht. Voor alle duidelijkheid hij wil als hij flipt nog wel in toeren omhoog ( maar dan flipt ie hem alleen maar harder en heeft hij geen kracht. ) Wat kan het allemaal zijn Zuiger(veren)? Caberateur? Denk zelf het eerste, maarja is moeilijk te zeggen. Als het de zuigerveren zijn wil ie daarna toch niet meer lekker trekken? of zou dat mee vallen? als je even de brommer uit doet en 2 min wacht wil ie wel weer kilometer lekker door trekken. maar dan begint ie weer terug te lopen in de toeren en te hikken. zuigerveren versleten denk ik,, als je 2 minuten wacht koelen ze weer af en kun je weer.. zodra die zuigerveren weer heet worden ist weer mis (mijn theorie) want je rijd wel goed als je ff gewacht hebt.. dus aan electrisch gedoe kan het volgens mij niet liggen? Mooie theorie racekees Maar je vergeet dat bv een bobine ook te warm kan worden en hierdoor kan afslaan, als je dan eventjes wacht rijd die ook weer
Toch vreemd dat ik hem vanochtend wel vol gas open kon trekken zonder enige problemen.. ook al was hij op normale temp... veranderd dit het verhaal misschien?
|
do dec 28, 2006 2:26 pm |
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
|
Tis niet omdat je motor op temperatuur is, dat bv. je bobine ook te warm is. Je bobine hangt buiten je brommer en met dit warme weer word deze minder snel warm.
Snap je ongeveer wat ik bedoel?
|
do dec 28, 2006 5:43 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
broezz heeft gelijk, 't is niet omdat we belgen zijn dat je ons niet moet geloven
hendrik heb juist hetzelfde voor en het lag aan zijn bobine
do dec 28, 2006 6:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
|