Auteur |
Bericht |
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
HexSpammer schreef: StReS KiP schreef: gescheurd? zou ik lekker je hele kap stickervrij maken, aan elkaar polyesteren en dan sticker na laten maken en dan andere kant ook.. gewoon matzwart spuiten met matzwarte blanke lak Jongen, lees nou eens, dat is toch niet wat hij vraagt... Hij vraagt om een oplossing en niet om jouw mening!
leuk dat je het even vermeld.... nu weten we het allemaal *hoera* meningen moeten gewoon gegeven kunnen worden ! het is slechts een forum... nietwaar ?
daarbij geeft kip aan wat het beste is en wat die het beste kan doen heeft niks met een mening te maken (vind ik dan hoor)
laten we maar ontopic gaan plaats dat dit weer uit de hand loopt met zinloze waarschuwen
ik zou daarbij graag een verzoekje bij deze willen plaatsen een de topic starter.... ik zie GRAAG foto`s waneer de schade hersteld is
|
do dec 21, 2006 2:09 am |
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
stickervrij maken is niet aan de orde...de sticker is echt niet zo erg beschadigd als jullie denken....de scheurlijn sluit naadloos op elkaar aan dus ik moet aan de achterkant van de kap is doen waardoor ik die scheur bij elkaar houd....dan zie je er praktisch niets van...die kleurencode is dus niet te krijgen zoals iedereen hier zegt....bedankt daarvoor ....weet ik waar ik aan toe ben....kheb nog wel een advies nodig hoe ik het beste die scheuren kan repareren....stickervrijmaken of een nieuwe kap zijn geen opties....het lijkt mij het meest logisch om aan de achterkant van de kap de scheur bij elkaar te houden maar ik weet dus niet de beste methode hiervoor....laat even weten wanneer je iets weet!
bedankt!
|
do dec 21, 2006 9:33 pm |
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
fotos komen eraan!
|
do dec 21, 2006 9:35 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
De achterkant verstevigen dmv polyester matjes, vrij makkelijk te doen.
|
do dec 21, 2006 11:52 pm |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
ok...kan je me ook vertellen hoe ik dat moet doen, wat ik ervoor nodig heb en waar ik die spullen eventueel kan kopen?...dat zou ik zeer op prijs stellen!....als er nog andere suggesties zijn hoor ik dat wel!
ps. fotos komen morgen!
|
vr dec 22, 2006 12:48 am |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
WaPs schreef: ok...kan je me ook vertellen hoe ik dat moet doen, wat ik ervoor nodig heb en waar ik die spullen eventueel kan kopen?
Polyester reparatiesetje.
Verkrijgbaar bij de bouwmarkt of automaterialenhandel.
Er staat wel een how-to op het forum...
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=3600
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
vr dec 22, 2006 11:52 am |
Persoonlijk album
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
de howto vind ik een beetje te oppervlakkig...bovendien zeggen ze dat ik aan de buitenkant van mn kap iets moet doen maar dat wil ik niet....volgens mij is polyesteren de beste methode alleen heb ik wat specifiekere info nodig hoe ik het moet doen en wat ik nodig heb...het is handig als jullie daarvoor de schade kunnen zien...ik maak vandaag wat fotos en dan zet ik ze er vanavond op..
groeten
-W-
|
vr dec 22, 2006 2:29 pm |
|
|
StReS KiP
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm Berichten: 1532 Woonplaats: Spijkenisse
|
ben benieuwd naar de foto's.. lijkt me stug dat als je kap gescheurd is dat je er amper wat van ziet?
|
vr dec 22, 2006 2:50 pm |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
bij mij zit er in de radiatorkap ook een klein scheurtje,, die ik pas zag na 3 maand , achterkant ingesmeerd met polyesterhars en het zit muurvast!,
|
vr dec 22, 2006 3:33 pm |
|
|
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
WaPs schreef: de howto vind ik een beetje te oppervlakkig...bovendien zeggen ze dat ik aan de buitenkant van mn kap iets moet doen maar dat wil ik niet....volgens mij is polyesteren de beste methode alleen heb ik wat specifiekere info nodig hoe ik het moet doen en wat ik nodig heb...het is handig als jullie daarvoor de schade kunnen zien...ik maak vandaag wat fotos en dan zet ik ze er vanavond op..
groeten -W-
Toch staat daar alles wel goed in beschreven hoor... Gewoon nog eens lezen en dat van de buitenkant overslaan... moet wel goed komen...
|
vr dec 22, 2006 4:36 pm |
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
Dit zijn de fotos..op de fotos lijken de scheuren erger dan dat het is...kheb ze een beetje uit elkaar gehaald om he tte verduidelijken...zoals ik al zei sluiten ze vrijwel naadloos op elkaar aan!
|
vr dec 22, 2006 5:24 pm |
|
|
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
tja ik heb ook een scheur die je eerst bijna niet zag.
Ik had aan de binnekant de naad aan elkaar gesoldeert maar na me laatste aanrijding is bijna geen kap meer heel.
Ik ga me brom zo ophalen dus vanaaf post ik ff duidelijke foto's.
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
vr dec 22, 2006 5:38 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
|
je bent heel knap gevallen ik zie nergens schuifschade of iets dergelijks
ben je op een hoopje zand gevallen ofzo ?
|
za dec 23, 2006 4:27 am |
|
|
WaPs
ApriliaForum Member
|
neej ik heb vrijwel geen schuifschade...alleen een paar krasjes...dat kan je op deze foto beter zien....bovendien had ik niet veel snelheid bij het vallen dus hij lag als het ware meteen stil...bovendien lijken de krassen hier ook weer erg groot vanwege het inzoomen....vergelijk de krassen maar met ophangingsgaatje
Bijlagen:
5.JPG [ 440.35 KiB | 2410 keer bekeken ]
|
za dec 23, 2006 2:46 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
|
ah joh dat noem ik gebruikers krasjes ! (hoe gek ik ook wordt als ik een krasje zie ) ik zou het proberen met van dat bumper spul gebruiken ze ook voor auto`s gezien het gewoon kaal ABS is en dus gewoon hetzelfde matriaal is heb je zeker een goeie kans van slagen !
informeer het eens bij een auto speciaal zaak (en dan bedoel ik geen halfords )
|
za dec 23, 2006 2:57 pm |
|
|
|