Auteur |
Bericht |
barry
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 22, 2006 10:33 pm Berichten: 131
|
weinig kracht onderin
ik heb laatst een nwe dr74 cilinder met een jolly moto uitlaat en een 19mm crab op me brommer gezet (am6) en nu vind ik dat ik onder de 8000toeren erg weinig vermogen heb, is te vergelijke met me std setup.
ik heb nu een 110 sproeier erin zitten en me cilinder is rpm getuned bij revolution70. (tandwielverhouding is 13/47 goed lijkt mij)
ik weet wel dat je natuurlijk pas een powerband heb bij een hoger toeretal maar ik las ook dat de dr juist een cilinder is met veel koppel, ook onderin. dus vandaar mijn vraag.
|
zo dec 03, 2006 1:30 pm |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
is hij wel goed afgesteld verder?
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo dec 03, 2006 2:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
Zo`n beetje elke opgevoerde brommer heeft schijt vermogen onderin vergeleken met volledig begenste brommers.
Met een getunede cilinders heb je zeker geen vermogen onderin.
|
zo dec 03, 2006 2:37 pm |
|
|
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
roel88 schreef: Zo`n beetje elke opgevoerde brommer heeft schijt vermogen onderin vergeleken met volledig begenste brommers. Met een getunede cilinders heb je zeker geen vermogen onderin.
Eeeuh, als je zegt dat je invergelijking met je powerband geen vermogen hebt onderin ga ik akkoord. Maar je mag onderin echt wel meer kracht verwachten als een originele brommer hoor, anders is er toch iets mis
|
zo dec 03, 2006 5:19 pm |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
Ik denk dat het is bedoeld als als het ware want de 70cc'ers die ik ken die niet zo zwaar zijn opgevoerd die rijden mij met als ik 9000 tpm draai er al met 4000tpm uit dus tja ...
(kan ook door begrensde kundo zijn mja)
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
zo dec 03, 2006 5:35 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Rijd je nog met een begrensde pijp dan? Elke 70 zou mits redelijk afgesteld beter koppel moeten hebben door alle toeren, vergeleken met een originele cilinder.. Zelfs mijn opgehoogde pro race loopt in zn 1 sneller door zn toeren heen dan een originele cilinder (jah vanaf de 3000)
_________________ Thom'z BeunBaas
|
zo dec 03, 2006 7:25 pm |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
petertzr schreef: Rijd je nog met een begrensde pijp dan? Elke 70 zou mits redelijk afgesteld beter koppel moeten hebben door alle toeren, vergeleken met een originele cilinder.. Zelfs mijn opgehoogde pro race loopt in zn 1 sneller door zn toeren heen dan een originele cilinder (jah vanaf de 3000)
Speel je een beetje met je koppeling en dan is die 3000 ook niks
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
zo dec 03, 2006 7:41 pm |
|
|
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
Begrensde brommers hebben nog een prop en een kleine uitlaat poort. Die hebben dan langer druk en kunnen onderin nog genoeg kracht hebben.
bijv. Wiljan reed 107 met zijn 50cc-tje maar, die had echt geen drol vermoeg onder de 5000 toeren. Toen mijn brommer orgineel en begrenst was kon ik altijd nog prima met 2500 toeren wegrijden. Met de brommer van wiljan lukkte dat echt van geen kant.
|
zo dec 03, 2006 8:09 pm |
|
|
barry
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 22, 2006 10:33 pm Berichten: 131
|
oke, maar dit kan dus niet aan een sproeiertje liggen ofiets dergelijks.
gewoon veel terug schakelen dus. want boven de 9000 gaat hij echt als een idioot ervandoor.
|
ma dec 04, 2006 10:29 am |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
barry schreef: oke, maar dit kan dus niet aan een sproeiertje liggen ofiets dergelijks.
gewoon veel terug schakelen dus. want boven de 9000 gaat hij echt als een idioot ervandoor.
of door trekken naar de 9000 ? zal toch niet zo lang duren ? :-P
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
ma dec 04, 2006 11:30 am |
|
|
barry
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 22, 2006 10:33 pm Berichten: 131
|
o dat duurt wel lang hoor, beetje tegenwind en hij valt zelfs terug in toeren.
|
ma dec 04, 2006 10:51 pm |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
barry schreef: o dat duurt wel lang hoor, beetje tegenwind en hij valt zelfs terug in toeren.
Mischien denken aan zo'n powerbox ? (kan werken... )
http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=3600
Valt te proberen voor het geld...
Moet je alleen wel een spruitstuk hebben met vacuüm aansluiting...
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
ma dec 04, 2006 11:44 pm |
|
|
palooka
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 13, 2006 6:54 pm Berichten: 236 Woonplaats: heerle
|
powerbixen hebben alleen echt effect als je een pas gemaakte heb, van deze zul je waarschijnlijk weinig merken...
_________________ in alle electrische apparaten zit rook,
als die rook eruit komt,
is het kapot!!
|
ma dec 04, 2006 11:53 pm |
|
|
Nightmare5
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 02, 2006 1:05 pm Berichten: 596 Woonplaats: Opmeer
|
palooka schreef: powerbixen hebben alleen echt effect als je een pas gemaakte heb, van deze zul je waarschijnlijk weinig merken...
oh wist ik niet mja dacht dat het wel te proberen viel wou het zelf ook ooit nog eens proberen
_________________ - HPC - Parts and Customising -
- Team H-p-c.nl -
|
ma dec 04, 2006 11:57 pm |
|
|
barry
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 22, 2006 10:33 pm Berichten: 131
|
het was me eurobegrenzer die aanstond, maar boven de 9000 toeren trok hij hem er doorheen!
|
di dec 05, 2006 4:53 pm |
|
|
|