Auteur |
Bericht |
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
ja dat denk ik ook.. en zou ook wel te makkelijk zijn but who knows??
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
vr okt 27, 2006 1:19 pm |
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm Berichten: 519
|
MAD L schreef: ja dat denk ik ook.. en zou ook wel te makkelijk zijn but who knows??
als je de ouwe type italkit rotor hebt kan je bv wel een malossi cdi/bobine (EPROM UNIT) erop zetten maar dat zijn beide selletra type rotors
Heb overigens gehoord dat schaar (die rs om met am5 die nummer 1 staat met de jubbega sprints) een motoplat onsteking heeft met een eigenbouw cdi..
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
wo nov 22, 2006 8:08 pm |
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Hey mensen,
Ik heb weer eens een vaag probleem  . Hpi gister ontvangen van lagel, vanochtend gemonteerd, voorontsteking op 3,5mm gezet, enz. Daarvoor eerst nog met mn originele ontsteking n rondje gereden, die deed het perfect nergens last van. Naja iig dus die hpi geomnteerd, probeerde ik te starten, kreeg ik dit:
http://www.youtube.com/watch?v=vcve6765bHc
De brommer gaat zelf meer en minder toeren draaien alsof er ergens een storing in zit. Kan niet de carb / valse lucht zijn omdat deze nog perfect werkte.
Moet dus een puur 'ontstekings georienteerd' probleem zijn.
Ik zat zelf te denken aan n verrote cdi 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
za dec 02, 2006 6:25 pm |
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
waarom zetje hem zo vroeg? probeer 2.7 a 3mm te doen
mja kan cdi zijn ja.. maar probeer eens op ander tijdstip te zetten..
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
za dec 02, 2006 7:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Alweer gefixt, was me keerring aan de linkerkant die helemaal los lag 
_________________ Thom'z BeunBaas
|
za dec 02, 2006 8:14 pm |
|
 |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
haha en nou heel gauw vallen met die mooie pro race!! 
_________________ 2de plaats 70cc klasse Jubbega!!
|
za dec 02, 2006 8:39 pm |
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
rs-power schreef: MAD L schreef: ja dat denk ik ook.. en zou ook wel te makkelijk zijn but who knows?? als je de ouwe type italkit rotor hebt kan je bv wel een malossi cdi/bobine (EPROM UNIT) erop zetten maar dat zijn beide selletra type rotors Heb overigens gehoord dat schaar (die rs om met am5 die nummer 1 staat met de jubbega sprints) een motoplat onsteking heeft met een eigenbouw cdi..
weet jij ook meer over die motoplat ontstekking , of dat zo op het blok past , of nog veel moet aanpassen ?
|
za dec 02, 2006 9:50 pm |
|
 |
MAD L
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm Berichten: 927 Woonplaats: angeruh
|
in het slechtste geval moet je ff een grondplaatje beunen joost....
is tog niet zo moeilijk......
dus als je een beetje handig bent met boren en tappen en de goeie maten/afstanden meten komt dat wel in orde
_________________ I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free
2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK
|
zo dec 03, 2006 12:37 am |
|
 |
rudolf
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm Berichten: 660 Woonplaats: Bennekom
|
rudolf schreef: haha en nou heel gauw vallen met die mooie pro race!! 
Shit ik lees het nou pas. Vallen moet VLAMMEN zijn 
|
ma dec 04, 2006 6:40 pm |
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
hmmm dat moet lukken , op de motorbeurs hardenberg maar us ff zown ding aanschaffen en wat experimenteren
|
ma dec 04, 2006 7:24 pm |
|
 |
AM6 POWER
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 16, 2006 4:57 pm Berichten: 72 Woonplaats: Tzummarum
|

Heb overigens gehoord dat schaar (die rs om met am5 die nummer 1 staat met de jubbega sprints) een motoplat onsteking heeft met een eigenbouw cdi..
Dat klopt wij rijden ook met een motoplat binnen rotor ontsteking
wij hebben daar voor een zelfgemaakte unit die je tussen de ontsteking
en de bobine kunt plaatsen
de ontsteking is wel te pas te maken voor am6 blok maar het blok en de ontsteking moet wel worden bewerkt voor honda heb je een grondplaat nodig.
hey
wat ik me wel is af vraag..... bijv bij motoplat staat:
Verder is het een rotor zonder variable curve (is ook oude techniek) maar de rotor is zeer interessants voor schakels
rotor is zeer intressant, curve minder...
zou je dan zonder schade te veroorzaken bijvoorbeeld de bobineen cdi van malossi pakken of van hpi of een andere die beter is zodat je een goeie rotor en curve hebt??
ik heb geen idee of het mogelijk is of dat je hierdoor schade veroorzaakt, of dat je hierdoor wel profijt haalt
het lijkt mij geen goed idee om op deze manier twee ontstekingen te combineren
want de curve wordt niet door de bobine bebaald maar door de ontsteking en de cdi unit van nieuwe ontstekingen werken heel anders dan die van motoplat
|
ma dec 25, 2006 11:16 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
je kunt beter quoten  is wat duidelijker  rechtbovenaan een post staat dat
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma dec 25, 2006 11:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
ok ff vraagje ik ga dus een hpi monteren op mijn brommer nou had ik de vraag of het veel zin heeft op een dr80 rpm tuned 21mm carb en gia uitlaat ben trouwens nog wel van plan om er wat snellers op te zetten duz zou ik met deze setup iets aan een HPI hebben  ?
|
do apr 12, 2007 7:24 am |
Persoonlijk album
|
 |
RoyalFufu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 21, 2006 1:36 am Berichten: 103 Woonplaats: Amsterdam
|
Ik heb een vraagje,
ik moet misschien een nieuwe ontsteking hebben voor mijn rsje omdat de lichten niet meer aangaan en er geen stroom bij de schakelaar komt.
Maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen de ontsteking van Speed-Parts.nl ( http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=4917)
En de stator AM6 Ducati van EasyParts.nl ( http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... ucati.html)
Daarnaast vroeg ik me af of er misschien een andere plek is om een ontsteking voor een goede prijs aan te schaffen..
dank jullie!
|
ma mei 07, 2007 10:47 pm |
|
 |
RoyalFufu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 21, 2006 1:36 am Berichten: 103 Woonplaats: Amsterdam
|
|
di mei 08, 2007 3:49 pm |
|
 |
|