Auteur |
Bericht |
jeffrey
ApriliaForum Member
|
dynamo / opladen accu
hey,
me accu is nu weer leeg en hij laad maar niet op ...
er zijn 2 draden op me accu 1 gaat naar het frame en de andere naar die cdi dacht ik, maar mis ik dan wat ofzo ?.. want me accu laad dus niet op en ik weet niet waarom.
en waar zit die dynamo dan :S ik heb echt geen flauw idee, of ik denk gewoon te moeilijk
greetz
|
di aug 08, 2006 8:46 pm |
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
miss is je accu gewoon kapot...
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
di aug 08, 2006 8:59 pm |
Persoonlijk album
|
|
jeffrey
ApriliaForum Member
|
Nollie schreef: miss is je accu gewoon kapot...
net nieuw gekocht .. denk niet dat die kapot is
|
di aug 08, 2006 9:01 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
productie fout?
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
di aug 08, 2006 9:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
jeffrey
ApriliaForum Member
|
jah wat moet ik daarmee ?
maakt me niet echt uit wat het is, als het maar te fixxe is
en productie fout lijkt me toch echt niet .
maar kan iemand mij vertellen welk draadje/waar die dynamo zit dan ..
want dan kan ik kijken waar die draden heenlopen..
|
di aug 08, 2006 9:05 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
ik dacht dat de groene ervoor zorgt dat je accu opgeladen wordt.... dit durf ik niet met zekerheid te zeggen...
ik neem aan dat je je zekering nagekeken hebt ?
vriend van me heeft dit zelfde probleem.... maar dat heeft die sins hij hem NIEUW gekocht heeft toen der tijd... wij hebben nog geen tijd kunnen krijgen (allebij een drukke baan) om nader alles te bekijken
|
di aug 08, 2006 9:15 pm |
|
|
jeffrey
ApriliaForum Member
|
[YRT] schreef: ik dacht dat de groene ervoor zorgt dat je accu opgeladen wordt.... dit durf ik niet met zekerheid te zeggen...
vriend van me heeft dit zelfde probleem.... maar dat heeft die sins hij hem NIEUW gekocht heeft toen der tijd... wij hebben nog geen tijd kunnen krijgen (allebij een drukke baan) om nader alles te bekijken
zou iemand dat kunnen bevestigen ?
welke draad het is ?...
zekering idd na gekeken .. en nieuwe ingedaan voor de zekerheid.
ik heb wel een draaidje los moeten halen omdat die telkens voor kortsluiting zorgde .. :S zal eens kijken waar die naar leid.
|
di aug 08, 2006 10:10 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
je spoelen en de magneten in je vliegwiel vormen de dynamo. Vanuit daar gaat er een draad naar de spanningsregelaar (aluminium kastje met 3 aansluitingen. 1 gaat er naar je licht en de ander is voor het laden van je accu. Die draad loopt eerst naar de gelijkrichter en zekering (klein zwart blokje met oranje draden en waar een zekering in zit, zit vlakbij je accu) en daarna naar je accu.
Om te controleren of je accu oplaadt moet je met een spanningsmeter de spanning op de accu meten bij draaiende motor. De spanning moet tussen de 13-14V liggen. Je moet wel een beetje gas geven want anders meet je weinig. Als je 12-12,5V meet dan heb je een volle accu maar dan laadt deze niet bij.
Mocht je accu niet bijladen dan eerst je zekering controleren. Je gelijkrichter zou je door kunnen meten met diodetest op een universeelmeter. Maar als het je zekering niet is dan zou ik eerst je bedrading eens nalopen aan de hand van het elektrisch schema (staat hier op het forum bij Gegevens)
|
di aug 08, 2006 10:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
jeffrey schreef: [YRT] schreef: ik dacht dat de groene ervoor zorgt dat je accu opgeladen wordt.... dit durf ik niet met zekerheid te zeggen...
vriend van me heeft dit zelfde probleem.... maar dat heeft die sins hij hem NIEUW gekocht heeft toen der tijd... wij hebben nog geen tijd kunnen krijgen (allebij een drukke baan) om nader alles te bekijken zou iemand dat kunnen bevestigen ? welke draad het is ?... zekering idd na gekeken .. en nieuwe ingedaan voor de zekerheid. ik heb wel een draaidje los moeten halen omdat die telkens voor kortsluiting zorgde .. :S zal eens kijken waar die naar leid.
wel een 7.5 zekering ?
ik heb een heel mooi schema voor je
edit: het is idd de groene draad die jouw accu oplaad !
Bijlagen:
schema_692.jpg [ 341.37 KiB | 3366 keer bekeken ]
legenda_204.jpg [ 455.84 KiB | 3366 keer bekeken ]
|
di aug 08, 2006 10:16 pm |
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
waarschijnlijk zit er dan sluiten in je verlichting ofzo. Probeer het eens met je verlichting uit.
|
di aug 08, 2006 10:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
jeffrey
ApriliaForum Member
|
uhmm er zit zekering 15 in.
is dat erg ?
en bedankt voor de reactie's ga morgen wel eff proberen. en die zekering maakt dat zoveel uit ?...
cebess schreef: waarschijnlijk zit er dan sluiten in je verlichting ofzo. Probeer het eens met je verlichting uit.
maakt niks uit ...
|
di aug 08, 2006 10:35 pm |
|
|
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
Meet eens rechtsreeks op de gele draad die van je blok af komt, die moet 35 Volt wisselspaning geven en 5 Ampere bij 6000 toeren. (draad lostreken en van de draad naar het blok, punt met goede massa meten)
Laadspaning meet je met de verlichting aan bij 6000 toeren van de plus naar de min van de accu en dat moet tussen de 13,5 Volt en 15 Volt gelijkspaning liggen.
Je hoor een 7,5 Ampere zekering te hebben, 10 gaat nog net maar 15 zou ik zeker niet doen.
|
wo aug 09, 2006 7:11 pm |
Persoonlijk album
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
Is je probleem al opgelost?
ik zit namelijk met zelfde probleem
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
za nov 11, 2006 3:36 pm |
|
|
Wouzziej
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 10, 2005 1:35 pm Berichten: 216 Woonplaats: Delft
|
Taferel schreef: Is je probleem al opgelost? ik zit namelijk met zelfde probleem
ik heb het probleem nu ook
|
ma jan 22, 2007 2:11 pm |
|
|
Neles
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 11:13 pm Berichten: 257 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Den Burg, Texel
|
o0 bij mijn dealer kreeg ik een 15 amphere een blauwe mee ik zei kan dat geen kwaad hij zei nee, of hij is dom en er zat een 10 in bij mij
_________________ Aprilia rs50 Melandri 2000!
|
ma jan 22, 2007 8:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
|