hey jasper
dat dellorto geval is je oliepomp, die is misschien afgesloten, maar ze heeft NIETS met je koeling te maken, dus lekker afblijven
moet je btw zelf olie mengen in je benzinetank of weet je dat ook niet, want dat is wel belangrijk
ik ga je even uitleggen hoe je moet nakijken of je waterpomp werkt:
je gaat op je brommer zitten en neem dan de rechterkant van je blok, daar zit je carterdeksel met onderaan vooraan een zwart kapje waar 2 leidingen opzitten, haal één van de leidingen los, laat al je kvs eruit lopen en haal dat kapje eraf
dan zie je als het goed is een soort waterrad zitten (diameter van ong 3cm)
zet nu je motor aan, als dit rad meedraait is het goed, zet dadelijk je motor af en draai nu ook aan het tandwiel, het mag NIET meedraaien, anders draait het dol en koelt het onvoldoende.
draait het echter met draaiende motor niet, dan heb je een probleem, maar zeg maar als het niet zo is, dan help ik je wel verder
indien het doet wat het moet doen, zet dan dat kapje er weer over (niet vergeten te dichten met pakking (vloeibare of zelf uitsnijden uit een lapje papierpakking)
koppel al je slangen los en blaas deze goed door met veel water
neem nu je rad en doe er zo kvs in en kijk goed of deze erdoor komt, zoja
, anders ook eens doorblazen met de compressor op heel lichte stand en dan nogmaals proberen tot het er door komt (lukt het echt niet, kan je mss een nieuwe rad kopen op dit forum of elders...
als alles in orde is, weet je dat het daar al niet aan kan liggen, dus ligt het probleem bij je cilinder. Aangezien je een rv blok hebt, moet je nergens pakkingen doorprikken omdat de kvs gwn in de cil gaat op de zijkant of voorkant en er bovenaan weer uit komt, gwn ff terug de compressor (of met de mond) en blazen maar
alles weer aansluiten en rijden maar
als ie nog niet koelt, ligt het aan je temp sensor die flipt