|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
aprilia classic afstellen
Auteur |
Bericht |
DR.Maffiosi-DG
ApriliaForum Member
|
aprilia classic afstellen
Hey, ik heb sinds een week een aprilia classic 50 gekocht. Hij reedt te snel, dus de vorige verkoper had een rondel geplaatst. Maar hij viel dan stil als ik op mn max. snelheid aant rijden was, of haperde toch. Ook als hij stilstaat valt hij soms stil. Ik ben ondertussen geweten gekomen dat een rondel steken niet genoeg is voor hem af te stellen (ik ken amper iets van brommers). Ik heb em bij een garagist binnengedaan en die vertelde me dat het heel moeilijk is om hem goed af te stellen; het zou een brommer zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden.
Is dat een juiste conclusie wat die man maakt? Zal ik altijd problemen ondervinden als ik hem laat afstellen op 50 km/U?
Als jullie wat hulp willen geven, graag!
Jasper
|
do okt 19, 2006 9:32 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
wel, een classis heeft hetzelfde blok als de rs50, een blokje dat op snelheid is gemaakt en niet om 50 te rijden
(jij hebt wel een 4bak ipv 5 denk ik, maar dat doet er niet toe)
conclusie, jouw brommer is niet gemaakt om 50 te rijden, maar het zal wel moeten
zelf rij ik met een rs en die reed 95, wat heb ik gedaan:
- rondel (prop) in het begin van de uitlaat gelast
- uitboren (beginnen met 8mm)
- sproeier maatje 70
- en stationair schroef half open van de carbu
nu, wat dan:
eens gekeken oftie reed, normaal wel, dan ff rondrijden en kijken hoesnel ie rijdt, bv 35, te weinig dus, dan heb ik er 3mm meer uitgedaan, dus 11mm
en sproeier zo gelaten
gereden, mooi 50 - 55 op teller
dan bougie bekijken, zwart => kleinere sproeier, koffiebruin => , grijs=> grotere sproeier en dan dit principe herhalen tot ie mooi koffiebruin is en nergens in zijn toeren stottert
nu kan je stationair afstellen door wat aan die schroef te draaien
suc6
do okt 19, 2006 10:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
btwee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 8:26 pm Berichten: 159 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Zundert
|
als je hem tot de 75 af laat stellen is het een perfekte brommer de mijne kan 80 maar de fijnste snelhijd is 75 wand als je sneller gaat dan gaat hij trillen en over dat afstelen op de 50 niet doen !! het is best vervelend als je in het verkeer niet sneller kan dan 50
_________________ ride to live live to ride (chrome acsent) ik heb dislectie dus het kan zijn dat ik wat dingen fout typ
|
do okt 19, 2006 10:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
DR.Maffiosi-DG
ApriliaForum Member
|
Ja, ok, maar ik heb geen zin om gepakt te worden, en naar het schijnt worden classics veel tegen gehouden, omdat ze zo op moto's lijken.
En bovendien zijn mn ouders zowieso al tegen brommers, dus ik heb er nu een gekregen, maar ze houden goed in de gaten wat ik ermee uitspook hoor:).
Bedankt voor de info om hem af te stellen, ik hoop echt dat het dus lukt om hem goed af te stellen!
|
do okt 19, 2006 11:01 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
en als je het laat doen, niet in een garage, die pluimen je
gwn door iemand die beetje verstand heeft van brommers voor een klein prijsje
(moest je dicht bij mij wonen deed ik het onmiddelijk)
do okt 19, 2006 11:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
btwee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 8:26 pm Berichten: 159 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Zundert
|
DR.Maffiosi-DG schreef: Ja, ok, maar ik heb geen zin om gepakt te worden, en naar het schijnt worden classics veel tegen gehouden, omdat ze zo op moto's lijken. En bovendien zijn mn ouders zowieso al tegen brommers, dus ik heb er nu een gekregen, maar ze houden goed in de gaten wat ik ermee uitspook hoor:).
Bedankt voor de info om hem af te stellen, ik hoop echt dat het dus lukt om hem goed af te stellen!
dat valt wel mee hoor ik ben in september geslaagt (de 19e) en ik ben eergistere pas voor het eerst aangehouden en aleen maar om papierkontrole en bij ons in de regio is het niet dat er geen politie is en dat er geen kontroles zijn hoor nee die zijn er maar zat om de week bij ons in het dorp lijkt het wel en ik heb nogsteeds geen bekeuring gehat omdat mijn brommer te hard liep
_________________ ride to live live to ride (chrome acsent) ik heb dislectie dus het kan zijn dat ik wat dingen fout typ
|
vr okt 20, 2006 7:18 pm |
Persoonlijk album
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
DR.Maffiosi-DG schreef: Ja, ok, maar ik heb geen zin om gepakt te worden, en naar het schijnt worden classics veel tegen gehouden, omdat ze zo op moto's lijken. E
daarom juist nooit, kheb een red rose en ben met een jaar lang 35 km per dag rijde nog nooit aangehouden
vr okt 20, 2006 7:24 pm |
Persoonlijk album
|
|
DR.Maffiosi-DG
ApriliaForum Member
|
de brommer is afgesteld, maar totaal niet naar behoren. Hij heeft een sproeier van 65mm vervangen door een van 50. Hij heeft ook uitgeboord. Maar wat nu mn probleem is; ik kreen hem niet snel gestart (ook oa omdat ik nog nooit met een schakelbrommer had gereden) en nu is de batterij plat. Wat kan ik hieraan doen?
Ik krijg hem niet meer aan via de startmotor, maar ook door hem gwn in te lopen gaat het niet.
Wat nog opmerkelijk was; ik reed in 4e en plost viel hij stil.
Aan wat zou dit liggen en hoe kan ik dat oplossen?
Ik ken wel amper iets van brommers dus liefst niet al te technische termen.
Jasper
|
za okt 21, 2006 12:57 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
die 50 is te klein (n eht is geen mm hé, anders zou je nou een sproeier van 5cm hebben )
steek er eens een 60 in
en dat hij uitvalt kan zijn omdat hij niet voldoende benzine kreeg, de bougie dood is
probeer gwn die 60eens en aanlopen (en een verse bougie )
za okt 21, 2006 6:45 pm |
Persoonlijk album
|
|
DR.Maffiosi-DG
ApriliaForum Member
|
aah, dus geen mm:d, ja kken er echt niks van he...
Ja, mn papa dacht ook dat het de boegie was, maar ik heb geen idee waar die zou zitte, kheb de kappe al is open gedaan maar kweetni waar die zou zitten.
Maar dus die sproeier van 60, een verchil van 5 met de vorige, dat is dan genoeg? Dus die kan dan alle problemen die die rondel veroorzaakt heeft doen verdwijnen?
|
za okt 21, 2006 6:52 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
jeps,
bougie zit boven je cilinderkop, euhm, is een wit ding en er zit een zwart kapje over
is ong 7cm hoog
za okt 21, 2006 6:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
DR.Maffiosi-DG
ApriliaForum Member
|
Mijn batterij is ook wel plat, wat kunnen we hieraan doen? Volgens mij is ze ook wat versleten of is het normaal dat ze zo snel leeg is? (ik heb er enkel mee gestart, ok, miss wel wat veel:), maar ik had het starten nog niet helemaal door).
Hoeveel kost een nieuwe btw, en is die van de rs goedkoper?
|
za okt 21, 2006 6:59 pm |
|
|
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
proberen je brommer ing ang te lopen en lekker laten draaien en rijden tot je batterij wee ropgeladen is, of opladen met lader.
_________________ speed
|
za okt 21, 2006 7:24 pm |
|
|
jasper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 08, 2006 4:19 pm Berichten: 691 Woonplaats: Moordrecht
|
Ik zou nu niet gelijk een nieuwe accu gaan kopen want das niet goedkoop.
Als je eerst alles naar behoren verandert hebt ga hem dan eerst maar eens aanlopen (leer je dat ook gelijk) en als ie dan aan is gelijk ff een flink stuk gaan rijden dan kijk je of de accu vol is als dat zo is dan laat je hem ff een poosje staan en dan nog eens kijken of de accu vol is en als ie dan leeg is kan je gaan denken om een nieuwe accu te kopen.
_________________ Aprilia rs 50 Tetsuya Harada te koop.
|
za okt 21, 2006 7:24 pm |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|