HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 8:39 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Corné's Polini sprint RS 
Auteur Bericht
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Bericht Corné's Polini sprint RS
16-10-2006

Na een hele tijdop een furia rond gereden te hebben wilde ik toch eigenlijk wel eens iets anders, een racer wel te verstaan.

Dat werd dus op den duur deze RS die ik afgelopen zaterdag opgehaald heb:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze RS heb ik grote plannen :DD: :

Eerst ga ik de brommer zelf helemaal opknappen en het straatblokje in orde maken; Qua uiterlijk word het een Capirossi replica :^^: . Eerst word het complete frame, achterbrug, velgen en voorpoten gepoedercoat in glanszwart, alle lagers en keeringen worden vervangen (echt allemaal!) De kappen worden hoogglans rood gepoten en vervolgens worden er stickers speciaal op maat gemaakt met een dubbele set voor de voorkap en de achterkant; Een dichte en een gewone voorkap, een mono en een duoseat. De dichte voorkap en de monoseat voor de sprints en de normale kappen voor straatgebruik e als ik nog ergens een compleet frame op de kop kan tikken worden het op den duur misschien wel 2 verschillende brommers :P Hier nog een paar foto's van hoe de brommer moet gaan worden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het blokje wat er momenteel onder zit word compleet gereviceerd en weer opgebouwd met o.a.
- Doppler competition krukas
- TP schakelwals
- Een nog onbekende ontsteking (polini, HPI of MVT ivm verlichting)
- Een nieuwe versie Roze top (losse binnenkop dus)
- 28mm PWK (imitatie)
- MRD spruitstukje
- Yasuni HMR/2.

Ik ben ondertussen druk op zoek naar een 2e blok en reeds met diverse mensen aan het onderhandelen. Daar heb ik nog grotere plannen mee :DD: :

- Polini 80cc alu
- Polini krukas
- Polini ontsteking
- Uitlaat ga ik tzt testen welke het beste doet op deze setup
- Keihin 28mm PWK (als ik die op tijd te pakken krijg en anders tijdelijk de imitatie)
- MRD spruitstuk
- Polini membraan
- TP schakelwals
- 5 plaats koppeling

En als ik nog op tijd ben en het geld ervoor heb een MK primaire vertanding

Beide blokken zullen bewerkt gaan worden maar ik ben er nog niet over uit door wie en of ik de cilinder uberhaupt wel laat tunen.....MHR team is tenslotte untuned ook sneller als tuned heb ik gehoord, maar over die polini is verder nog bijna nix bekend qua tuning :{}:

ik zal trouwens mijn best doen om zoveel mogelijk how-to's te maken, o.a. van het reviceren van het blok maar dan MET foto's!
Als er als dank daarvoor iemand is die mij zou kunnen helpen met shoppen ben ik dik tevreden :^^:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21-10-2006

Vandaag weer even verder gesleutelt aan dit ding :^^:
Ik was er van overtuigd dat het valse lucht was waardoor hij niet goed wou lopen maar nadat ik mijn eigen carb en spruitstuk heb over gezet had ik nog steeds hetzelfde probleem :X:

Toen cilinder er maar eens af geropt...en jawel hoor....de Athena is overleden :{}:

- Zat maar aan 1 kant van de zuiger een circlip in :X:
- Van de 12 pennen in het naadlager zitten er nu nog maar 6 in :_:

Zuiger is gaar, cilinder is gaar (stuk uit 2 van de poorten), kop is gaar....krukas niet maar dat maakt nu ook niet meer uit want het blokje gaat nu toch uit elkaar.

Heb helaas nog geen foto's van de cilinder en naaldlager maar die komen zodra ik de mogelijkheid heb om foto's te maken ;)

Morgen ga ik het blok er dus maar van onder halen, morgen paar onderdelen en lagers bestellen en daarna monteer ik mijn Roze Top er maar op. Ben wel benieuwd hoe die het nu eigenlijk doet hoor...heb ik nooit echt uit kunnen proberen op de furia omdat de ontsteking er geen zin in had, en er 2 dagen later de brui aan gaf :P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10-11-2006

Toen ik vanavond thuis kwam van mijn werk lag er een leuk pakketje voor me klaar; Mijn nieuwe digitale camera :DD: ik heb dus maar meteen een paar foto's gemaakt van het hele spulletje (op het blokje na dan :^^: )

Top Performance CDI

Afbeelding


Top Performance schakelwals

Afbeelding


Paar kleine vervangings- en reserve onderdeeltjes

Afbeelding


Nog een beetje pakkingen en keerringen

Afbeelding


Altijd handig zo'n onderdelenboek :^^:

Afbeelding

Afbeelding


Malossi 28mm spruitstukje

Afbeelding


Ook wel een leuke bestelling :P

Afbeelding


Echt een heel mooi krukasje die duurdere Doppler :thumleft:

Afbeelding

Afbeelding


We zullen de lagers ook maar meteen vervangen :D

Afbeelding


En almost last but definately nog least....de keihin PWK en de bullet afgewerkte Keihin PWK replica :OO:

Afbeelding


Allemaal nog even poseren voor de groepsfoto :P

Afbeelding



Morgen gaat het straatblokje uit elkaar en word het compleet gereviceerd. Het was alleen ook nog de bedoeling dat het straatblokje ook getuned zou worden maar het probleem is dat ik nu de rest van de maand even rustig aan moet doen met uitgeven :D Misschien dat het nog een andere keer gedaan gaat worden maar dit keer dus nog niet helaas.
Wel maken we morgen de fotos voor de beloofde How-to blok reviceren met foto's ;)

Komende zondag heb ik waarschijnlijk weer wel een paar foto's :^^:

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


Laatst bijgewerkt door Furia Master op vr nov 10, 2006 10:15 pm, in totaal 4 keer bewerkt.



ma okt 16, 2006 10:59 pm
Profiel
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Bericht 
Netjes, ik ben benieuwd! :thumleft:

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


ma okt 16, 2006 11:12 pm
Profiel WWW
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Bericht 
Ja mooie plannen :D Ik heb nog wel een am6 blok liggen die ik wel wil verkopen...


ma okt 16, 2006 11:24 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Bericht 
je hebt PB :^^:

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


ma okt 16, 2006 11:30 pm
Profiel
HexSpammer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm
Berichten: 1290
Woonplaats: Lelystad
Bericht 
Kijk jongens zo hoort een projectpagina te beginnen, super zo'n nette startpost...!

Ben wel benieuwd naar hoe het uiteindelijk gaat worden


ma okt 16, 2006 11:39 pm
Profiel
Marcel Westerbeek
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 14, 2006 2:27 pm
Berichten: 12
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Onna
Bericht 
Idd netjes..!


Het word vast wel een heel gaaf ding..!

_________________
Proud to be an Aprilia driver,, !!


di okt 17, 2006 6:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Bericht 
HexSpammer schreef:
Kijk jongens zo hoort een projectpagina te beginnen, super zo'n nette startpost...!


:thumright:

Ik heb vandaag een leuke bestelling voor het straatblokje in elkaar gedraaid...nu nog even wachten op mijn loon dan kan de eerste bestelling de deur uit :^^:

Tevens een blokje op de kop getikt van PeteRS :D

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


di okt 17, 2006 11:18 pm
Profiel
FleXer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 03, 2004 1:02 pm
Berichten: 85
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Nigtevecht
Bericht 
Vet hoor....Capirossi replica goedde keuze :)
sowieso de gruwlijkste motor! Zou trouwens vet zijn als je die achterkant van die duc zou namaken die vind ik echt goddelijk.
succes iig!

Afbeelding

_________________
..Mn rs: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=3773 ..


wo okt 18, 2006 11:31 am
Profiel
StReS KiP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm
Berichten: 1532
Woonplaats: Spijkenisse
Bericht 
Gaaf project, deze ga ik zeker volgen. En wat FleXer zei, misschien leuk idee om je uitlaten onder je seat te doen, maar het is een sprintblokje dus misschien niet handig..

Succes! :D


wo okt 18, 2006 7:34 pm
Profiel
MAD L
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 06, 2006 7:58 pm
Berichten: 927
Woonplaats: angeruh
Bericht 
plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;)

zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;)

_________________
I live my life for a quarter mile at the time, nothing else matters, for those ten seconds or less. i'm free


2-TAKT MAAKT DE MOOISTE MUZIEK


wo okt 18, 2006 8:56 pm
Profiel
stratobender
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 15, 2005 1:48 pm
Berichten: 80
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Gooik
Bericht 
die ducati is zeker prima keuze

ik ben echt benieuwd en volg graag dit veelbelovend project ;)

_________________
aprilia

-only-the-brave-


wo okt 18, 2006 11:16 pm
Profiel
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Bericht 
MAD L schreef:
plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;)

zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;)


Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan?

En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen...

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


wo okt 18, 2006 11:54 pm
Profiel WWW
Furia Master
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm
Berichten: 210
Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
Bericht 
Filipino schreef:
MAD L schreef:
plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;)

zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;)


Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan?

En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen...


Ik wil voorlopig in ieder geval een tijdje rondrijden met een fabrieksuitlaat (nog onbekend welke...eerst testen :^^: ) dus ik vind het zowieso geen optie om echte seatpipe's te laten maken...gaat waarschijnlijk toch teveel ten koste van de prestatie's.
Maar het zou best wel eens kunnen dat ik gewoon 2 loze demper eronder maak....ga ik nog eens even over nadenken.

Het enige waar ik mijn twijfels bij zet is of zo'n type kontje wel staat bij de rest van de kappen....steekt misschien teveel af, zelfde als wanneer je R1 achterkap op een rs zet...dat zijn heel andere hoekingen. RS is meer rond en R1 is meer hoekig en aggressiefer ogend :^^:

Jullie horen het nog wel ;)

_________________
AM6 blok en onderdelen te koop.


do okt 19, 2006 12:26 am
Profiel
mblover
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am
Berichten: 222
Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
Bericht 
Furia Master schreef:
Filipino schreef:
MAD L schreef:
plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;)

zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;)


Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan?

En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen...


Ik wil voorlopig in ieder geval een tijdje rondrijden met een fabrieksuitlaat (nog onbekend welke...eerst testen :^^: ) dus ik vind het zowieso geen optie om echte seatpipe's te laten maken...gaat waarschijnlijk toch teveel ten koste van de prestatie's.
Maar het zou best wel eens kunnen dat ik gewoon 2 loze demper eronder maak....ga ik nog eens even over nadenken.

Het enige waar ik mijn twijfels bij zet is of zo'n type kontje wel staat bij de rest van de kappen....steekt misschien teveel af, zelfde als wanneer je R1 achterkap op een rs zet...dat zijn heel andere hoekingen. RS is meer rond en R1 is meer hoekig en aggressiefer ogend :^^:

Jullie horen het nog wel ;)


Denk idd dat een spitse kont like tzr er niet uit ziet op een rs50 eerlijk gezegd.

Verder leuk project :)
maar maak geen 2 losse dempers, ziet er zo dom uit als je er 2 onder het zadel hebt en een echte aan de zeikant.
Bouw dan voor het straatblok onder je zadel, en haal dat eraf als je gaat sprinten en gebruik voor het sprinten gewoon een onderlangse.

Owja, is 28pwk niet een beetje overkill op een roze top en straatsetup? En zuipt dat dalijk niet als een idioot? Of is je "straatsetup" ook alleen maar voor meetings en voor de lol, maar niet om mee naar school/werk te rijden enzo?

Ziet er verder leuk uit :) veel succes ermee :)

En ben benieuwd wat je van de roze top vind straks :)

_________________
BLAAT


do okt 19, 2006 1:16 am
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am
Berichten: 831
Woonplaats: Roosendaal
Bericht 
mblover schreef:
Furia Master schreef:
Filipino schreef:
MAD L schreef:
plaats er gewoon 2 loze dempers anders zoals bij de duc... mooi uiterlijk niks te doen met prestaties;)

zeer mooi project maar dat had ik al gezegt he;)


Waar wil je de 3e (echte) demper laten dan?

En seatpipe hoeft volgens mij niet echt prestatie verlies te betekenen, zie nieuwe RS50 en GPR maar...alleen word het dan een stukkie duurder volgens mij, om die zelfde prestatie's eruit te krijgen...


Ik wil voorlopig in ieder geval een tijdje rondrijden met een fabrieksuitlaat (nog onbekend welke...eerst testen :^^: ) dus ik vind het zowieso geen optie om echte seatpipe's te laten maken...gaat waarschijnlijk toch teveel ten koste van de prestatie's.
Maar het zou best wel eens kunnen dat ik gewoon 2 loze demper eronder maak....ga ik nog eens even over nadenken.

Het enige waar ik mijn twijfels bij zet is of zo'n type kontje wel staat bij de rest van de kappen....steekt misschien teveel af, zelfde als wanneer je R1 achterkap op een rs zet...dat zijn heel andere hoekingen. RS is meer rond en R1 is meer hoekig en aggressiefer ogend :^^:

Jullie horen het nog wel ;)


Denk idd dat een spitse kont like tzr er niet uit ziet op een rs50 eerlijk gezegd.

Verder leuk project :)
maar maak geen 2 losse dempers, ziet er zo dom uit als je er 2 onder het zadel hebt en een echte aan de zeikant.
Bouw dan voor het straatblok onder je zadel, en haal dat eraf als je gaat sprinten en gebruik voor het sprinten gewoon een onderlangse.

Owja, is 28pwk niet een beetje overkill op een roze top en straatsetup? En zuipt dat dalijk niet als een idioot? Of is je "straatsetup" ook alleen maar voor meetings en voor de lol, maar niet om mee naar school/werk te rijden enzo?

Ziet er verder leuk uit :) veel succes ermee :)

En ben benieuwd wat je van de roze top vind straks :)


Seatpipe geeft prestatie verlies. Of je moet hem binnelangs netjes laten berekenen zoals iemand anders van het forum eens heeft laten doen (ghost-rider meen ik).

Spitse kont staat de Rs zeker wel. Heb ik er ooit eens opgehad

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

seatpipe goede manier
http://www.aprilia2000.nl/forum/attachment.php?s=&postid=32892

http://www.aprilia2000.nl/forum/attachment.php?s=&postid=34371

De andere manier van de tail ombuigen is niet alleen lelijk maar ook absoluut niet bevordelijk
http://www.aprilia2000.nl/forum/attachment.php?s=&postid=23083

_________________
DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.


do okt 19, 2006 10:12 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron