16-10-2006
Na een hele tijdop een furia rond gereden te hebben wilde ik toch eigenlijk wel eens iets anders, een racer wel te verstaan.
Dat werd dus op den duur deze RS die ik afgelopen zaterdag opgehaald heb:
Met deze RS heb ik grote plannen
:
Eerst ga ik de brommer zelf helemaal opknappen en het straatblokje in orde maken; Qua uiterlijk word het een Capirossi replica
. Eerst word het complete frame, achterbrug, velgen en voorpoten gepoedercoat in glanszwart, alle lagers en keeringen worden vervangen (echt allemaal!) De kappen worden hoogglans rood gepoten en vervolgens worden er stickers speciaal op maat gemaakt met een dubbele set voor de voorkap en de achterkant; Een dichte en een gewone voorkap, een mono en een duoseat. De dichte voorkap en de monoseat voor de sprints en de normale kappen voor straatgebruik e als ik nog ergens een compleet frame op de kop kan tikken worden het op den duur misschien wel 2 verschillende brommers
Hier nog een paar foto's van hoe de brommer moet gaan worden:
Het blokje wat er momenteel onder zit word compleet gereviceerd en weer opgebouwd met o.a.
- Doppler competition krukas
- TP schakelwals
- Een nog onbekende ontsteking (polini, HPI of MVT ivm verlichting)
- Een nieuwe versie Roze top (losse binnenkop dus)
- 28mm PWK (imitatie)
- MRD spruitstukje
- Yasuni HMR/2.
Ik ben ondertussen druk op zoek naar een 2e blok en reeds met diverse mensen aan het onderhandelen. Daar heb ik nog grotere plannen mee
:
- Polini 80cc alu
- Polini krukas
- Polini ontsteking
- Uitlaat ga ik tzt testen welke het beste doet op deze setup
- Keihin 28mm PWK (als ik die op tijd te pakken krijg en anders tijdelijk de imitatie)
- MRD spruitstuk
- Polini membraan
- TP schakelwals
- 5 plaats koppeling
En als ik nog op tijd ben en het geld ervoor heb een MK primaire vertanding
Beide blokken zullen bewerkt gaan worden maar ik ben er nog niet over uit door wie en of ik de cilinder uberhaupt wel laat tunen.....MHR team is tenslotte untuned ook sneller als tuned heb ik gehoord, maar over die polini is verder nog bijna nix bekend qua tuning
ik zal trouwens mijn best doen om zoveel mogelijk how-to's te maken, o.a. van het reviceren van het blok maar dan MET foto's!
Als er als dank daarvoor iemand is die mij zou kunnen helpen met shoppen ben ik dik tevreden
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21-10-2006
Vandaag weer even verder gesleutelt aan dit ding
Ik was er van overtuigd dat het valse lucht was waardoor hij niet goed wou lopen maar nadat ik mijn eigen carb en spruitstuk heb over gezet had ik nog steeds hetzelfde probleem
Toen cilinder er maar eens af geropt...en jawel hoor....de Athena is overleden
- Zat maar aan 1 kant van de zuiger een circlip in
- Van de 12 pennen in het naadlager zitten er nu nog maar 6 in
Zuiger is gaar, cilinder is gaar (stuk uit 2 van de poorten), kop is gaar....krukas niet maar dat maakt nu ook niet meer uit want het blokje gaat nu toch uit elkaar.
Heb helaas nog geen foto's van de cilinder en naaldlager maar die komen zodra ik de mogelijkheid heb om foto's te maken
Morgen ga ik het blok er dus maar van onder halen, morgen paar onderdelen en lagers bestellen en daarna monteer ik mijn Roze Top er maar op. Ben wel benieuwd hoe die het nu eigenlijk doet hoor...heb ik nooit echt uit kunnen proberen op de furia omdat de ontsteking er geen zin in had, en er 2 dagen later de brui aan gaf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10-11-2006
Toen ik vanavond thuis kwam van mijn werk lag er een leuk pakketje voor me klaar; Mijn nieuwe digitale camera
ik heb dus maar meteen een paar foto's gemaakt van het hele spulletje (op het blokje na dan
)
Top Performance CDI
Top Performance schakelwals
Paar kleine vervangings- en reserve onderdeeltjes
Nog een beetje pakkingen en keerringen
Altijd handig zo'n onderdelenboek
Malossi 28mm spruitstukje
Ook wel een leuke bestelling
Echt een heel mooi krukasje die duurdere Doppler
We zullen de lagers ook maar meteen vervangen
En almost last but definately nog least....de keihin PWK en de bullet afgewerkte Keihin PWK replica
Allemaal nog even poseren voor de groepsfoto
Morgen gaat het straatblokje uit elkaar en word het compleet gereviceerd. Het was alleen ook nog de bedoeling dat het straatblokje ook getuned zou worden maar het probleem is dat ik nu de rest van de maand even rustig aan moet doen met uitgeven
Misschien dat het nog een andere keer gedaan gaat worden maar dit keer dus nog niet helaas.
Wel maken we morgen de fotos voor de beloofde How-to blok reviceren met foto's
Komende zondag heb ik waarschijnlijk weer wel een paar foto's