Auteur |
Bericht |
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
klein vraagje hoort het dat de olie lang mee gaat want zie geen verandering na zeker 50 km te hebben gereden hij zit nog steeds tot het randje
ohja nog een vraagje heb me uitlaat ontgrenst kan ik dna gewoon nog het olie popmje gebruiken ??? of moet ik mengsmering tanken ?
|
zo okt 01, 2006 9:48 pm |
Persoonlijk album
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
vraag 1: ja die olie gaat inderdaad erg langzaam, maar hij moet wel langzaam zakken natuurlijk het pijl.
vraag2: ja kan gewoon met je oliepomp
|
zo okt 01, 2006 10:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
cittaghostracer schreef: nou, bij mijn weten valt je olie pomp niet af te stellen, maar ik kan natuurlijk altijd wat bij leren.
maar ik heb nog noooooit een oliepomp afgestelt als ik een andere pijp had gemonteerd.
Oliepompje kun je zeker wel afstellen! Het heveltje buisje waar zegmaar je kabeldoorheen gaat gaat weer door een metalen pijpje waar schroefdraad inzit. Door deze verder in of uit te draaien kun je afstellen hoever de hevel opengaat bij bijv. volgas. Het aanslagnokje op de hevel moet het blokje net niet raken om hem maximaal olie te laten leveren.
Misschien beetje ingewikkeld uitgelegd maar als je goed kijkt hoe het zit kom je er wel uit.
_________________ AM6 blok en onderdelen te koop.
|
ma okt 02, 2006 2:13 pm |
|
|
theo_tamada
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 06, 2006 4:56 pm Berichten: 213 Woonplaats: Beemster
|
ey
k heb een vraag..
bij honda ns1 ed, zit de achterschokbreker vanaf het frame direct op de achterbrug,,
maar bij mijn af1 en andere types,, gat hij eerst via schetsplaten naar de achterbrug,
wat is hier het nut van? en gaat de veer prestatie achteruit, als ik een andere veer monteer, en hem vanaf mijn ns1 achterbrug naar het frame laat gaan?
ps k heb ns1 achterbrug in mijn af1 vanwege konica minolta project
|
ma okt 02, 2006 4:01 pm |
|
|
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
Furia Master schreef: cittaghostracer schreef: nou, bij mijn weten valt je olie pomp niet af te stellen, maar ik kan natuurlijk altijd wat bij leren.
maar ik heb nog noooooit een oliepomp afgestelt als ik een andere pijp had gemonteerd. Oliepompje kun je zeker wel afstellen! Het heveltje buisje waar zegmaar je kabeldoorheen gaat gaat weer door een metalen pijpje waar schroefdraad inzit. Door deze verder in of uit te draaien kun je afstellen hoever de hevel opengaat bij bijv. volgas. Het aanslagnokje op de hevel moet het blokje net niet raken om hem maximaal olie te laten leveren. Misschien beetje ingewikkeld uitgelegd maar als je goed kijkt hoe het zit kom je er wel uit.
jah ok... maar om dat nou afstellen te noemen... dat noem ik gewoon kabel op spanning brengen. mjah komt er nog op neer dat dat voor de ontgrensde snellere setups ook nog niet nodig zal zijn. diegenen die zoiets moeten afstellen rijden toch vaak op mengsmering.
_________________
|
ma okt 02, 2006 4:28 pm |
|
|
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|
heeft een rs50 standaard altijd al een verstelbare grondplaat?
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
|
ma okt 02, 2006 4:52 pm |
|
|
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
ja. alleen probleem is dat de boutjes waar die mee vast zit dat die eigenlijk gewoon ALTIJD dol gedraaid worden. moet je dus met een beitel open tikken, en dan pas proberen te draaien met imbus.
je kan het alleen proberen met imbus, maar lukt hoogstwaarschijnlijk tog niet.
wilje onsteking vervroegen dan ofzo?
_________________
|
ma okt 02, 2006 5:09 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Ik vraag me af of er veel winst zit in een originele ontsteking vervroegen? Heb namelijk ook een grondplaatje liggen die verstelbaar is, maar denk dat t weinig uitmaakt als ik die erop zet..
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma okt 02, 2006 5:21 pm |
|
|
cittaghostracer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 31, 2006 6:28 pm Berichten: 273 Woonplaats: Gealemuun
|
als je je ontsteking vervroegd heb je alst goed is meer power om op te trekken, maar word je top wat minder. mjah kant natuurlijk ook helemaal fout hebben:)
_________________
|
ma okt 02, 2006 5:53 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
vervroegde ontsteking was dacht ik vooral effectief in hogere toeren? Naja toch maar n x proberen misschienlijk
_________________ Thom'z BeunBaas
|
ma okt 02, 2006 5:58 pm |
|
|
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|
vervroegde ontsteking helpt inderdaad bij optrekken...ik heb dus niet zo'n verstelbare grondplaat maar wil er wel eentje voor me rs50 (2001 zo'n beetje)
dus als iemand nog wat heeft?
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
|
ma okt 02, 2006 6:22 pm |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
Heb een vraagje mijn brommer is helemaal orgineel behalfe de ontgrenste uitlaat nou heb ik gehoord dat dan 80/85 de snelheid maar mijne is 90/95 geworden en de rest is dus echt alemaal orgineel en hij heeft er zeker een lang stuk voor nodig om op die snelheid te komen kan het dan zijn dat hij een grotere tandwiel heeft of is het anders ?
|
ma okt 02, 2006 7:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
ludo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 22, 2006 11:22 pm Berichten: 477 Woonplaats: dedemsvaart
|
Joossink schreef: Heb een vraagje mijn brommer is helemaal orgineel behalfe de ontgrenste uitlaat nou heb ik gehoord dat dan 80/85 de snelheid maar mijne is 90/95 geworden en de rest is dus echt alemaal orgineel en hij heeft er zeker een lang stuk voor nodig om op die snelheid te komen kan het dan zijn dat hij een grotere tandwiel heeft of is het anders ?
je tandwiel verhouding is dan niet meer orgineel
_________________ mijn RS project ;) http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4480
|
ma okt 02, 2006 7:08 pm |
|
|
Furia Master
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 22, 2005 5:16 pm Berichten: 210 Woonplaats: Sint-Annaland (Zeeland)
|
vervroegde ontsteking is juist voor idd. bijv optrekken e.d. en verlaten is juist effectief voor het hogere toerengebied.
_________________ AM6 blok en onderdelen te koop.
|
ma okt 02, 2006 7:09 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
ludo schreef: Joossink schreef: Heb een vraagje mijn brommer is helemaal orgineel behalfe de ontgrenste uitlaat nou heb ik gehoord dat dan 80/85 de snelheid maar mijne is 90/95 geworden en de rest is dus echt alemaal orgineel en hij heeft er zeker een lang stuk voor nodig om op die snelheid te komen kan het dan zijn dat hij een grotere tandwiel heeft of is het anders ? je tandwiel verhouding is dan niet meer orgineel
jawel mijne liep ook rond de 95 ori met een 11/47 twv
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma okt 02, 2006 7:14 pm |
Persoonlijk album
|
|
|