HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo jan 12, 2025 12:41 am

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 197  Volgende
 ''kleine vragen " topic 
Auteur Bericht
Shadowrider
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 7
Bericht 
klein vraagje hoort het dat de olie lang mee gaat want zie geen verandering na zeker 50 km te hebben gereden hij zit nog steeds tot het randje

ohja nog een vraagje heb me uitlaat ontgrenst kan ik dna gewoon nog het olie popmje gebruiken ??? of moet ik mengsmering tanken ?

zo okt 01, 2006 9:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Daan88
ApriliaForum Member

Bericht 
vraag 1: ja die olie gaat inderdaad erg langzaam, maar hij moet wel langzaam zakken natuurlijk het pijl.

vraag2: ja kan gewoon met je oliepomp

zo okt 01, 2006 10:04 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Furia Master
ApriliaForum Member

Bericht 
cittaghostracer schreef:
nou, bij mijn weten valt je olie pomp niet af te stellen, maar ik kan natuurlijk altijd wat bij leren.

maar ik heb nog noooooit een oliepomp afgestelt als ik een andere pijp had gemonteerd.

Oliepompje kun je zeker wel afstellen! Het heveltje buisje waar zegmaar je kabeldoorheen gaat gaat weer door een metalen pijpje waar schroefdraad inzit. Door deze verder in of uit te draaien kun je afstellen hoever de hevel opengaat bij bijv. volgas. Het aanslagnokje op de hevel moet het blokje net niet raken om hem maximaal olie te laten leveren.

Misschien beetje ingewikkeld uitgelegd maar als je goed kijkt hoe het zit kom je er wel uit.

ma okt 02, 2006 2:13 pm
Profiel
theo_tamada
ApriliaForum Member

Bericht 
ey

k heb een vraag..
bij honda ns1 ed, zit de achterschokbreker vanaf het frame direct op de achterbrug,,

maar bij mijn af1 en andere types,, gat hij eerst via schetsplaten naar de achterbrug,

wat is hier het nut van? en gaat de veer prestatie achteruit, als ik een andere veer monteer, en hem vanaf mijn ns1 achterbrug naar het frame laat gaan?

ps k heb ns1 achterbrug in mijn af1 vanwege konica minolta project :00/:

ma okt 02, 2006 4:01 pm
Profiel
cittaghostracer
ApriliaForum Member

Bericht 
Furia Master schreef:
cittaghostracer schreef:
nou, bij mijn weten valt je olie pomp niet af te stellen, maar ik kan natuurlijk altijd wat bij leren.

maar ik heb nog noooooit een oliepomp afgestelt als ik een andere pijp had gemonteerd.

Oliepompje kun je zeker wel afstellen! Het heveltje buisje waar zegmaar je kabeldoorheen gaat gaat weer door een metalen pijpje waar schroefdraad inzit. Door deze verder in of uit te draaien kun je afstellen hoever de hevel opengaat bij bijv. volgas. Het aanslagnokje op de hevel moet het blokje net niet raken om hem maximaal olie te laten leveren.

Misschien beetje ingewikkeld uitgelegd maar als je goed kijkt hoe het zit kom je er wel uit.

jah ok... maar om dat nou afstellen te noemen... dat noem ik gewoon kabel op spanning brengen. mjah komt er nog op neer dat dat voor de ontgrensde snellere setups ook nog niet nodig zal zijn. diegenen die zoiets moeten afstellen rijden toch vaak op mengsmering.

ma okt 02, 2006 4:28 pm
Profiel
THAI-fight
ApriliaForum Member

Bericht 
heeft een rs50 standaard altijd al een verstelbare grondplaat?

...it´s not a game , it´s real...

ma okt 02, 2006 4:52 pm
Profiel
cittaghostracer
ApriliaForum Member

Bericht 
ja. alleen probleem is dat de boutjes waar die mee vast zit dat die eigenlijk gewoon ALTIJD dol gedraaid worden. moet je dus met een beitel open tikken, en dan pas proberen te draaien met imbus.

je kan het alleen proberen met imbus, maar lukt hoogstwaarschijnlijk tog niet.

wilje onsteking vervroegen dan ofzo?

ma okt 02, 2006 5:09 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
Ik vraag me af of er veel winst zit in een originele ontsteking vervroegen? Heb namelijk ook een grondplaatje liggen die verstelbaar is, maar denk dat t weinig uitmaakt als ik die erop zet.. :^^:

ma okt 02, 2006 5:21 pm
Profiel
cittaghostracer
ApriliaForum Member

Bericht 
als je je ontsteking vervroegd heb je alst goed is meer power om op te trekken, maar word je top wat minder. mjah kant natuurlijk ook helemaal fout hebben:)

ma okt 02, 2006 5:53 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Bericht 
vervroegde ontsteking was dacht ik vooral effectief in hogere toeren? Naja toch maar n x proberen misschienlijk :D:

ma okt 02, 2006 5:58 pm
Profiel
THAI-fight
ApriliaForum Member

Bericht 
vervroegde ontsteking helpt inderdaad bij optrekken...ik heb dus niet zo'n verstelbare grondplaat maar wil er wel eentje voor me rs50 (2001 zo'n beetje)

dus als iemand nog wat heeft? :^^:

...it´s not a game , it´s real...

ma okt 02, 2006 6:22 pm
Profiel
Shadowrider
ApriliaForum Member

Bericht 
Heb een vraagje mijn brommer is helemaal orgineel behalfe de ontgrenste uitlaat nou heb ik gehoord dat dan 80/85 de snelheid maar mijne is 90/95 geworden en de rest is dus echt alemaal orgineel en hij heeft er zeker een lang stuk voor nodig om op die snelheid te komen kan het dan zijn dat hij een grotere tandwiel heeft of is het anders ? :^^:

ma okt 02, 2006 7:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
ludo
ApriliaForum Member

Bericht 
Joossink schreef:
Heb een vraagje mijn brommer is helemaal orgineel behalfe de ontgrenste uitlaat nou heb ik gehoord dat dan 80/85 de snelheid maar mijne is 90/95 geworden en de rest is dus echt alemaal orgineel en hij heeft er zeker een lang stuk voor nodig om op die snelheid te komen kan het dan zijn dat hij een grotere tandwiel heeft of is het anders ? :^^:

je tandwiel verhouding is dan niet meer orgineel

ma okt 02, 2006 7:08 pm
Profiel
Furia Master
ApriliaForum Member

Bericht 
vervroegde ontsteking is juist voor idd. bijv optrekken e.d. en verlaten is juist effectief voor het hogere toerengebied.

ma okt 02, 2006 7:09 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
ludo schreef:
Joossink schreef:

je tandwiel verhouding is dan niet meer orgineel

jawel mijne liep ook rond de 95 ori met een 11/47 twv ;)

ma okt 02, 2006 7:14 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2941 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 197  Volgende