Re: How-To: De-monteren en monteren AM6 blok
niels schreef:
Mooie uitleg.
Ik ga hem nog eens op mijn gemakje lezen.
Inmiddels heb ik gehoord dat er meerdere / twee versies van de AM6 zijn.
Eerdere en latere.
Klopt dat, ?
Waar zitten de verschillen en zijn de parts onderling uitwisselbaar ?
Beetje late reactie, maar hier komt hij.
Eigenlijk past alles op elkaar.
- De schakewals en schakelas zijn nu met naaldlagers gelagerd ipv los in het aluminium. Die lagertjes verslijten eigenlijk niet, vervangen hoeft eigenlijk nooit.
- Over de jaren zijn verschillende krukassen en cilinders gebruikt. Zit meer verschil tussen de merken dan tussen de bouwjaren soms. Geen peil op te trekken, past echter allemaal op elkaar.
- Sommige merken hebben andere onstekingen, uitgebalanceerde krukassen waardoor er geen balansas in zit enz enz. Maar wederom alles past.
- Er waren altijd al carters met een ''randje'' waar de cilinder in viel en zonder. Die zonder gaan cilinders in waarvan de wand dikker is. Wederom past op elkaar, maar heb je zo'n randje dan eerst even je nieuwe cilinder passen voordat je de krukas en alles inbouwt, dan kun je het randje tijdig wegdremelen.
_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/