AF1 Futura 50cc van BadBert
Goeoeoeoeoeoden dag allemaal hier
Na lang (flink wat jaren af en toe zoeken) heb ik het sinds gisteren voor elkaar..... ik heb weer de brommer die ik 20 jaar geleden reed als 16 jarig broekkie!!!
Hij heeft dezelfde kleurstelling als mijn brommer toen en is van hetzelfde bouwjaar.
Hij loopt, remt en schakelt prima.
Toerenteller doet het niet altijd, maar heb er een andere kabel bij gekregen.
Banden zijn pas nieuw, voor zijn de nopjes net af, achter zitten ze er allemaal nog op.
Het gaat om een Aprilia AF1 Futura van 1992
Mijn zoontje moest ook even proefzitten :)
Ik mis nog 1 onderdeel eigenlijk, maar daar open ik een topic voor
(kappen achter het wiel, wat tussen de kuipdelen zit)
De brommer heeft nu geen kenteken, maar heeft originele papieren er bij. Is helemaal origineel, rijd 55 ongeveer dus zou goed moeten komen.
Wat ga ik er mee doen:
- Nieuwe accu er in
- Motor na kijken
- remmen nakijken (lijken prima te werken)
- laten keuren
Daarna wil ik nog wat dingen aanpassen, zodat hij meer lijkt op hoe die van mij vroeger was (ben nog een foto aan het zoeken om in te scannen van 20 jaar geleden).
- toerenteller fixen
- Voorspatbord wit spuiten
- voorkap opnieuw spuiten en nieuwe sticker er op
- roostertje in de kont zwart spuiten
- originele handvatten terug zetten (zitten er bij)
- snelle uitlaat (zijn die nog ergens te koop?)
Dan wil ik nog op zoek naar een kapje om het zadel te vervangen voor de bijrijder (had ik vroeger ook)
en evt nog een paars zadel er op ipv zwart.
Wellicht ga ik het achterlicht verplaatsen naar achter het rooster, dat wilde ik vroeger ook altijd doen maar is er nooit van gekomen.
dan nog 1 ding waar ik over twijfel.... het hele frame is nu rood. Dat staat niet verkeerd, maar de mijne was vroeger zilver.... ik vrees alleen dat de hele brommer hiervoor uit elkaar moet!