HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 12:21 pm




Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Koppelingskabel bevestigen 
Auteur Bericht
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Koppelingskabel bevestigen
Mijn koppelingsplaten en veren zijn succesvol vervangen. Ook heb ik wat onderdelen losgehaald en schoongemaakt. Waaronder het spruitstuk. Wat ik nog niet wist is dat de koppelingskabel hier aan vast zit. De koppelingskabel zit los. De (hand) koppeling is dus nu een slap hendeltje met een kabeltje er aan. De bevestiger heb ik nog steeds en alles is als het goed is compleet. Zouden jullie mij kunnen vertellen of laten zien hoe ik dit vast moet maken? Het zou erg fijn zijn als iemand mij zou kunnen vertellen wat ik moet doen, of het liefst een filmpje willen sturen hoe dit moet.

Diederik104@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Bijlagen:
Schermafbeelding 2019-02-24 om 19.07.50.png
Schermafbeelding 2019-02-24 om 19.07.50.png [ 316.93 KiB | 47983 keer bekeken ]
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.40.jpeg
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.40.jpeg [ 182.46 KiB | 47983 keer bekeken ]
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.37.jpeg
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.37.jpeg [ 126.71 KiB | 47983 keer bekeken ]
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.35.jpeg
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.35.jpeg [ 142.11 KiB | 47983 keer bekeken ]
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.33.jpeg
WhatsApp Image 2019-02-24 at 19.15.33.jpeg [ 206.61 KiB | 47983 keer bekeken ]
zo feb 24, 2019 8:30 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Dat stukje uit de 2e foto komt rechtsachter op het spruitstuk (gekeken zoals je op de brommer zit) dus onder de bout die je al vast hebt.

Het busje dat op foto 3 over de kabel kan schuiven valt daar weer in.

Hierna doe je de kabel weer in de koppelingshevel op het blok.

Dan heb je voordat je je blok dicht maakte de koppeling ook niet getest. Deze moet je met nieuwe platen opnieuw afstellen met de bout in het midden van de koppeling. Het blok kan dus waarschijnlijk weer open.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


di feb 26, 2019 7:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Dat stukje uit de 2e foto komt rechtsachter op het spruitstuk (gekeken zoals je op de brommer zit) dus onder de bout die je al vast hebt.

Het busje dat op foto 3 over de kabel kan schuiven valt daar weer in.

Hierna doe je de kabel weer in de koppelingshevel op het blok.

Dan heb je voordat je je blok dicht maakte de koppeling ook niet getest. Deze moet je met nieuwe platen opnieuw afstellen met de bout in het midden van de koppeling. Het blok kan dus waarschijnlijk weer open.


Beste Erwin

zou je mij misschien een paar foto's kunnen sturen hoe dit vastzit. En is het te doen om een carb schoon te maken zonder compressor als je met je mond blaast. En ik las op dit forum dat iemand aan raadde om een carb schoon te maken met diesel wat vind je hiervan. Hoe Hard loopt een rs 50 2005 met 17.5 carb en voor de rest origineel(ontgrensd). En met een tweedehands uitlaat van marktplaats hoe hard zou je met die combinatie gaan?

Met vriendelijke groet

Diederik Snel


do maart 07, 2019 6:07 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Ga er gewoon eens naar toe en houd hem er bij zoals ik gezegd heb, is niet heel moeilijk om te zien dan.

Gewoon met de mond doorblazen kan prima, diesel is een goed poetsmiddel inderdaad.
Echter raad ik af de carburateur uit elkaar te halen als je de koppelingkabel hermonteren niet lukt met bovengenoemde hulp.

Die RS50 zou mist goed afgesteld en onderhouden 85 a 95 kunnen lopen.
2e hands standaard uitlaat natuurlijk even hard...

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma maart 11, 2019 2:36 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RobP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2019 6:08 pm
Berichten: 158
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Oost Souburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
.

http://i39.tinypic.com/v6rk8l.jpg

Dit is je spruitstuk waar je carburateur op zit :

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... m-01mP4PJr

Gat rechtsonder plaats je dat ding om buitenkant kabel tegen te houden ( boutje eruit, ding erop, boutje door ding en spruitstuk, vastzetten )

Even alle boutjes losdraaien van het spruitstuk en kruislings aandraaien..geen idee of dat met een spruitstuk moet net zoals met een cilinderkop maar ik doe het zelf wel voor alle zekerheid.

Het lipje van dat ding moet naar beneden wijzen trouwens, zoals op de foto van de verkoper, je houdt em zelf net ondersteboven.

De houder aan de voorkant van het spruitstuk waar je nu de koppelingskabel in hebt is niet de juiste plaats dus, je kabel hoort achter je spruitstuk langs te zitten.

Rest spreekt voor zich.


wo maart 13, 2019 6:54 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Even een update. Ik heb de kabel aan de vastvemaakt hevel op de juiste manier, bedankt voor de reacties. De koppeling knijpt vrij zwaar maar ontkoppelt niet. Nu heb ik het volgende: een monteur bij een brommer/scooter winkel heeft mij gezegd dat ik wellicht de drukplaat verkeerd heb geplaatst. Hoe kan ik zien dat deze goed is geplaatst? En als deze dan goed is hoe moet ik de koppeling stellen bij het hart. En voor Erwin: ik heb de originele setup en ga 90 een van de vorige eigenaren heeft iets aan het vliegwiel gedaan, wat weet ik niet precies. En met uitlaat van marktplaats bedoelde ik een hoog toerige van rond de €50.


do maart 14, 2019 5:57 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Op de drukplaat zit een pijtje, op het hart zit een rondje, deze moeten in elkaar vallen.

Afstellen in het makkelijkste met het blok onder de brommer. Koppelingsdeksel er af. Middelste bout draaien tot hij fijn aanvoelt aan het stuur en dan borgen met de moer in het midden.

''Een'' hoogtoerige uitlaat zegt ons natuurlijk niet veel, zijn er vele van. Heb je misschien een merk? Ook ''iets'' aan het vliegwiel gedaan blijft vaag 11 van de 10 keer gaat dat helemaal mis en levert het alleen maar verlies, onbalans en kapotte krukas en lagers op.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


vr maart 15, 2019 12:37 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Ga het proberen, dankjewel. Wat voor sleutel moet ik trouwens gebruiken voor het afstellen van de koppeling? En ik heb nu dus een 17.5 Dellorto gekocht en een Malosi schuimfilter. Nu vraag ik mij af: welke olie moet ik gebruiken voor dit filter? (rood, met plastic omhulsel) En hoe vaak en hoe moet ik dit filter schoonmaken en invetten?


ma maart 18, 2019 8:47 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Een sleutel 19 en een platte schroevendraaier.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma maart 18, 2019 10:17 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
En weet je ook welke olie ik moet gebruiken voor het schuimfilter?


ma maart 18, 2019 10:19 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Maakt niet zoveel uit, staat ook in t boekje dat je er bij kreeg trouwens.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


di maart 19, 2019 6:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RobP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2019 6:08 pm
Berichten: 158
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Oost Souburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Niet te veel olie gebruiken iig anders krijgt je motor te weinig zuurstof.


wo maart 20, 2019 1:22 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Maakt niet zoveel uit, staat ook in t boekje dat je er bij kreeg trouwens.
Is castrol rs 2t goed? of kan ik beter luchtfilter olie bestellen


wo maart 20, 2019 1:30 pm
Profiel
RobP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2019 6:08 pm
Berichten: 158
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Oost Souburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Ik zou luchtfilterolie nemen..die is plakkeriger dan mengsmering.
Mengsmering lost ook op na een tijdje door benzine die af en toe terug kan slaan in je filter.

Wel een zo klein mogelijke bus..heb zelf een best grote bus gekocht die ik van mn leven niet op ga krijgen aangezien je maar weinig gebruikt.

Misschien dat de plaatselijke brommerboer voor 50 cent ofzo wat op het filter wilt doen.

Paar drupjes overal en dan masseer je het door het hele filter heen ( niet wringen ) tot het een egale kleur heeft.
Wegwerphandschoenen zijn handig..het spul plakt echt verschrikkelijk en wordt heel slijmerig.


wo maart 20, 2019 2:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Koppelingskabel bevestigen
Weer een update.
Mijn koppeling werkt nu weer. De reden dat hij eerst niet ontkoppelde was omdat ik de drukplaat er niet goed op had gezet. Maar die zit nu goed. Voordat ik de platen in het huis heb gezet heb ik deze eerst een dag laten weken in olie. Wanneer ik de brommer in de 1e versnelling zet en de koppeling in knijp draait de koppeling en rolt de brommer wat stroef. Wanneer hij in zijn 1 staat en ik knijp de hendel in dan kan de koppeling vrij draaien. Dat betekend dus dat de koppeling werkt. Nu het volgende. De hendel knijpt erg zwaar. De deksel zit er nog niet op dus daar licht het grotendeels aan waarschijnlijk. Maar nu zou ik nog graag willen weten hoe ik mijn koppeling goed afstel, zowel bij het stuur als bij het hart.


di maart 26, 2019 9:45 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron