Re: RS 50 start niet na cilinder/zuiger vervangen
De ontsteking heeft een vaste vervroegings en verlatings curve welke je niet kunt aanpassen. In een zeldzaam geval heb je een draaibare grondplaat, maar daar moet je gewoon niet aanzitten als je niet exact weet wat je doet. Je brandt zo een gat in de zuiger.
Ik zou sproeiers in stappen van 10 kopen. Dus zeg 60,70,80,90,100,110,120. Hij moet lopen maar wel stotteren bij volgas met warme motor, dan ga je in stappen van 2 naar beneden afbouwen totdat hij net niet meer stottert bij volgas met warme motor.
Hierna kun je het middengebied (kwart tot 3 kwart gas) afstellen met de gasnaald. Zet hem in de middelste groef. Als hij stotters zet je het borgclipje 1 omhoog (zodat de naald zakt) stottert hij niet andersom. Ook hier moet hij net niet stotteren dus opbouwen totdat je een stotter hebt en dan 1 lager.
Helemaal onderin stel je af met de luchtschroef en stationair schroef. Handig is om te beginnen met de luchtschroef anderhalve slag uitgedraaid. Maar omdat je zo'n te grote carb hebt wordt dit wel even een lastig verhaal gok ik zo
Verder als de benzine een jaar oud is deze vervangen. Het luchtfilter even schoonmaken kan ook geen kwaad.
_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/