HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 12:47 am




Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 aprilia red rose wat en hoe mogelijk??? 
Auteur Bericht
Nollie
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm
Berichten: 944
Afbeeldingen: 4
Woonplaats: Sprang-Capelle
Antwoord met een citaat
Bericht 
geloof dat in how-tom gedeelte staat hoe je bij een rv-4 het door slippe van de koppeling kan verkomen... :^^:

kijk daar maar even :^^:

_________________
Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!


wo okt 18, 2006 6:24 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
roel88
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm
Berichten: 198
Woonplaats: genemuiden
Antwoord met een citaat
Bericht 
theo_tamada schreef:
neej, ik had t ook op mn af1,, ik had die polini cil er op,
die had zoveel compresie,dat ie door zn koppeling slipte, ik reed met een 20mm, maar dat ging zodra ik gas gaf al slippen,



suc6


Dat is geen compressie maar gewoon koppel ;)


di nov 07, 2006 11:00 am
Profiel
theo_tamada
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 06, 2006 4:56 pm
Berichten: 213
Woonplaats: Beemster
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja, bij later onderzoek waren mijn platen verslete, en daarom kleefde ze slegt,
ja, miss koppel, maar als de koppeling werkete ben ik sneller weg


di nov 07, 2006 7:12 pm
Profiel
red rose wika
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo mei 14, 2017 2:21 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprilia red rose wat en hoe mogelijk???
Dit is mijn ervaring met me red rose om het beste uit te halen
Met de aprillia red rose '90 met de rv4 blok is een hoop mogelijk ,
Ik heb van alles er al op gehad ...kwa :cilinders, uitlaten, tandwielen voor en achter , carburateur's, Membranen,en een aan gepaste koppeling met zwaardere veren
En heb altijd heel hard gereden , waar ik 133 km haalde zonder trillingen .

Ik heb van de cilinder en merken:
Top Proformas giet ijzer 70cc (deze ging het hardst .... MAAR deze heeft een niet bedoeld aanpassen gekregen waar door het harder ging) was toen niet meer nieuw te krijgen.
2 x Metra kit 70cc giet ijzer
Malossi 70cc alu
2 x Polini 70cc alu
Allemaal water gekoeld

Uitlaten ;

Standard uitlaat ( wat best mooi klonk na een aanpassing maar hield nog in)
2x Leovince snelle 50 ( deze was met een 70cc behoorlijk goed, en vrij still)
2x Giannelli (chrome met goud sierplat) vrijstill
simonini ( race model, vrij luid)

Met de vermogen veranderingen, had de ketting en De tandwielen veel te verduren.
Waarbij de kettinging sneller schijten, dan normaal,.. en tandwielen in zaag bladen veranderde,
Waar de tanden om getrokken werden.
Hier ging ik, door heel wat tandwielen en ketting.
Tandwielen zijn 4 mm standard voor de red rose , en was geen aternatief bekent.

Dus ben zelf 6mm tandwielen gaan kopen , voor de achterwiel,
en maakt een hele set van 36 tands tot 44 tands, Met veel succes.
De voor tand wiel was makkelijker, die kon ik zo kopen in 6mm ,
hier meer kon ik een grotere ,sterkere ketting opzetten.

Carburateurs:

15mm
16mm malossi
17mm
19mm met verstelbare sproeier
26mm malossi ( deze zorgde voor zo veel trek kracht, dat de zuigers in drukte.(zonder cilinder schade)

Membraan;

Bij elke cilinder zat een membraan , waar toch over duidelijk schil in merkte.
In de verschilde combinatie, had je dat of een zeer stevig optrek kracht had en ander.
Een langer eind punt.

Toen ik een balans had gevonden in brandstof mix,verbruiken en vermogen, en me rij gedrag aangepast .waar bij in heel rustig op gang kwam , pas door trok in ze 4de versnelling . Hier mee kon ik meer dan een jaar rijden zonder lager te vervangen .
ben ik met de red rose naar Duitsland ,Frankrijk en Luxemburg geweest.
Waar de red rose, uiter maten goed vol gehouden heeft en een heerlijk tour gehad.
Door weer en wind of sneeuw en ijs, en nooit zomaar in de steek geladen. Als de nodig onderhoud verricht werd


En wat betref trilling, betekend vaak lagers of de krukas bij mij.

Ben niet echt een ster in het schrijven, maar als iemand vragen of hulp nodig heeft,
hoor ik dit graag.


zo mei 14, 2017 5:18 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprilia red rose wat en hoe mogelijk???
Welkom en mooi verhaal.

Zou je van deze Red Rose misschien een eigen topic/gallery willen maken. Lijkt me gaaf om te zien en is beter terug te vinden dan in een topic uit 2006.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo mei 14, 2017 6:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
red rose wika
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo mei 14, 2017 2:21 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprilia red rose wat en hoe mogelijk???
ik heb er over na gedacht en ben me schatjes ( red rosen) van onder het stoff vandaan gehaald.
En begonnen om te kijken wat er aan moest gebeuren .
Einde stand na 16 jaar maar besloten om ze te keuren, 1 gedaan 2 to go :D
ik heb filmpje en foto's gemaakt dus er komt een nieuwe post van volledig block,
revizie en nog veel meer en ik kan je zeggen dat het bloed zweet en tranen heeft gekost.


zo dec 16, 2018 4:59 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron