HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 6:53 am

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 start problemen 
Auteur Bericht
rossi74
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht start problemen
beste aprilia fans,

ik heb een aprilia rsv mille factory uit 2009.
ik heb steeds bij het starten het probleem dat hij niet netjes aanslaat, in die zin van een mechanisch geluid ( startkoppeling ) ik heb mijn eigen laten vertellen dat dit kan komen door een te zwakke start relais.
nu ben ik hier al van alles mee aan experimenteren, maar wil nog steeds niet echt werken.
na dat ik gisteren ben gaan rijden valt het mij op, dat als ik de motor afzet dat het lijkt alsof ik de startkoppeling hoor, zo maar een klein geluidje vlak voor hij compleet uit is.
bij mijn vorige rsv mille heb ik mijn helen startkoppeling moeten laten vervangen, deze was echt helemaal kapot.
kan iemand mij adviseren in deze, ik hoor zoveel verschillende verhalen!

met vriendelijke groet,
xavier.

ma jun 23, 2014 8:45 am
Profiel
NakedRS50
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: start problemen
kwaaltje van de rsv.
start relais kun je vervangen door een zwaardere van yamaha, is niet de oorzaak van het rare geluid maar de originele relais branden makkelijk door.
bij je startkoppeling zit een veertje om de rolletjes/tonnetjes en deze rekken nog wel vaak uit en krijg je rare geluiden/slecht starten , als ik dit zo lees is je startkoppeling aan vervangen toe.
wat je kunt doen is , startkoppeling laten maken/vervangen , goede sterke accu erin en de motor iets hoger stationeer laten afstellen zodat deze makkelijker start en niet zo snel terug slaat.
motor uitzetten met de killswicht helpt ook bij het levensduur van je startkoppeling ,de sxv heeft ook problemen met startkoppeling en startmotor maar wanneer je motor goed staat afgesteld en je een goede accu hebt dan moet het lang goed gaan/niet meer kapot gaat.
succes ermee.

Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!

di jun 24, 2014 5:10 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]