Aprilia sx 2009! opknap projectje !
Auteur |
Bericht |
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
Aprilia sx 2009! opknap projectje !
Hallo, sinds een uur of 1/2 heb ik een aprilia sx, 70cc charmo 21mm black dellortho met schuimfilter metrakit thower bocht met yasuni demper tandwiel vertanding weet ik niet enigste wat ik tot nu toe eraan merk achter rem rem wat slecht, / bouwt geen druk op contact sloten vervangen is namelijk bij de vorige eigenaar gebrobeerdt te jatte , bij aan zetten van contact slot brand het achterlicht en ga de koelvin aan, ( dan heb ik hem nog niet gestart ) wie kan mij andwoord daarop geven want daar heb ik nog geen verstand van electro van zo schakel toekomstige setup word 50cc orgineel 18mm dellortho en een yasuni uitlaat dankje wel alvast!!
Laatst bijgewerkt door Rickjee. op ma dec 16, 2013 5:27 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
|
vr dec 06, 2013 9:36 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: mij brommertje is er
denk dat t lastig wordt een 18 dell te vinden
za dec 07, 2013 11:09 am |
Persoonlijk album
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Stickers eraf
za dec 07, 2013 11:52 am |
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
nee zo moeilijk word dat niet werk in brommer / scooter zaak, en jaa haha die lelijke stickers gaan er inderdaad vanaf, het loopt sinds net , alleen gaskabel te kort, en contactslot als je die aan zet draai meteen de koelvin en de achterlamp, want je kan hem nu zonder sleutel starten en daar ben ik nie zo blij mee, dus maandag voor effe killswitch erop, en dan contactslot set bestelen,
|
za dec 07, 2013 6:18 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
wanneer heeft dell orto de 18 gemaakt dan? Ken enkel de 17.5, 19 en 19.5 in die range :d:
za dec 07, 2013 11:13 pm |
Persoonlijk album
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
haha dan moet je toch wat beter zoeken http://www.raceenzo.nl/Carburateur-18-m ... le-blokkendaar is die echt duur, maar scheelt ik krijg ze voor inkoop prijzen & eventuweel heb ik ook een 18spaco, met w7 gasnaald, orgineel zit er een andere gasnaald in en vlotterbak, maja waarom moeilijk doen als je ook een 18 delli in onderdelen heb liggen is opschuif maar gelukkig heb ik al een spruitje ook wat gedaan aan de sx, onder andere ketting gesteld , gaskabel en rem netjes gezet, ( op de foto nog niet te zien) vlotterpakking vervangen membraam vervangen, en spruitstuk wat meer geflowd, nu bezig met een contactslot set zoeken, heb ook al een killswitch voor eventjes geregeld & een kabelboom luchtfilter box zit namelijk nu een twinair filter op maar passen ze ook van een derbi drd ? mijne komt namelijk uit 2009 zo zag het er vanmorgen uit, zal foto's van vandaag morgen even posten als ik veder ga
|
za dec 07, 2013 11:40 pm |
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
vandaag veder in elkaar gezet, gas kabel beter gestelt, ook gemerkt dat de koppeling als een gek slipt, dus daar word morgen naar gekeken,
nog steeds op zoek naar contactslot set, en luchtfilter box,
|
zo dec 08, 2013 5:55 pm |
|
|
Gerard1793
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm Berichten: 977 Woonplaats: Middelstum
|
Als je in een scooter/brommerzaak werkt is het toch geen moeite om zo'n ding in orde te krijgen?
_________________ '78 XT500 '89 GS500 '98 V70 T5
|
ma dec 09, 2013 6:15 pm |
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
klopt is ook geen moeite, maar de baas is tevens mij begeleider, dus die doet soms nogal moeilijk als ik onderdelen wil pakken, dus ga gewoon langzaam maar zekker dat ding goed maken morgen worden namelijk de koppelingplaten bestelt en ga ik kijken voor contact slot set, en ook sproeier kleiner krijg nu na mij zin te veel,
|
ma dec 09, 2013 6:53 pm |
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
Re: mij brommertje is er UPDATE
even een Update van deze kant, ik ben er achter gekomen waarom de koppeling slipt de koppelings kabel stond te strak.. maar de platen set is onder weg dus daarmee ben ik ook blij Morgen word ketting / tandwielen verandert deze zijn echt op ook trillinge weg gekregen, in de uitlaat zat geen bout meer eruit getrilt? en 1 bout om het blok vast te houde aan de voorkant zat los, dus dat verklaarde waarom die zo erg trilde onderweg naar huis dus voor de uitlaat een nieuwe bout + borg moer erop gezet en de borg moer die het blok vast houd ook maar een nieuwe opgezet en aangedraait! en trillen was ineens een heeeel stuk minder ik blij! hier een paar foto's van de brommert onder weg & op de zaak, setup van de mb van mijn maatje ; 80cc home tuned word nog 125cc athena 28mm keihin met serie nummers 110cc homoet pijp hpi binneroter enzovoort, ding ga echt als een kanon haha :lol: zoals je zie heb me begeleider een 2wieler zaak dus ik werk / loop begeleiding daar wat voor mij makkelijk maakt omdat ik elke dag gereedschap / brug kan pakken waneer ik wil heb zelf de sleutel van de zaak ook soms handig alles beter als thuis in de schuur sleutelen brrr :thumbup: tot de volgende update! laat weten wat je ervan vind!
|
di dec 10, 2013 9:56 pm |
|
|
Gerard1793
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm Berichten: 977 Woonplaats: Middelstum
|
Begeleiding? Leuk MB'tje trouwens
_________________ '78 XT500 '89 GS500 '98 V70 T5
|
wo dec 11, 2013 1:30 pm |
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
@Gerard ja begeleiding, vroeger te veel geld gehad en teveel uitgegeven, waardoor ik dus ik problemen kwam en te weinig geld had dus paar stomme dingen gedaan enzo, maja ik heb nu begeleiding kwa geld zaken, en agressie beheersing, kan soms aardig van plaat gaan zeg maar, en ben nu schuldvrij en heb een lekkere spaarpot opgebouwd maar daar mag ik helaas nog niet bij, is allemaal voor later huisje / auto / brommer netjes maken enzovoort maar ben goed op weg nu mag ook wel na bijna 1,5jaar update, van de cilinder ga ik niet veel meer verwachte dan dit, aardig koppel met een leuke snelheid (80/85) wel nieuwe vertanding erop gezet rij momenteel nu met 12/48 wat neer komt op 13/52 ongeveer, ook met de 13 voor tands geprobeert maar dan trek die hem net wat minder lekker door, + in zijn 6 blijf die onder ze powerband en onder de toeren, met tandwiel 12 was dit verholpen, plannen veder, - vanavond voorkap vervange voor een drd / orgineele - carb beter afstellen zit nu 87 in & heb sproeier.85/83/80 - spruitstuk bestellen, - opzoek naar een orginele filter! - en me licht wat veder na boven zetten haha, - kappen andere kleur en nog wat maar eerst zo helemaal motorisch en elektrisch in orde maken! op de foto's was me linkse stelmoer niet goed meer en kon ik hem niet goed stellen, dus heb 2 nieuwe stel moeren gehaald en een schakeltje extra eruit gehaalt, en nu zit die perfect, meer foto's morgen!
|
wo dec 11, 2013 6:53 pm |
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
zijn er ook mensen die dit lezen? want zie wel vaak gelezen maar helaas weinig tips of comentaar, valt me beetje tegen.
|
ma dec 16, 2013 5:18 pm |
|
|
Rickjee.
ApriliaForum Member
|
Re: Aprilia sx 2009! opknap projectje !
zo vandaag weer wat foto's genomen, spruitstuk is bestelt, filter ben ik nog na opzoek, en een spatbord gepast zag er echt niet uit.. dus planning is nog zwarte drd voor spatbord zoeken achterrem pomp zoeken nieuw kleurtje de brommer geven andere uitlaat zoeken, andere cilinder hier wat foto's dit was het voor nu, GRAAG TIPS EN OF COMETAAR!
|
ma dec 16, 2013 5:27 pm |
|
|
Yorn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 14, 2013 10:01 am Berichten: 36 Woonplaats: Rozenburg
|
Re: Aprilia sx 2009! opknap projectje !
Ziet er goed uit! Gewoon blijven posten! Ik kijk ook graag maar typ te weinig!
|
ma dec 16, 2013 5:43 pm |
|
|
|