![Bericht Bericht](./styles/apriliaforum/imageset/icon_topic_latest.gif)
Re: Help! Ik wil deze Aprilia straat legaal maken (foto's)
Dit weekend gestart en er een stukje op gereden. Alle lampen en de claxon werken. Hij rijdt prima op paar kleine dingetjes na. Moet hem de eerste keer aanlopen omdat hij uit de neutraal meteen afslaat, maar dit kan ook aan mijn onkunde met schakelbrommers liggen.
Ben niet van plan om een fortuin uit te geven maar hij hoeft niet mint te worden. Wil het werk proberen allemaal zelf te doen. Vriend van mijn vriendin sleutelt vaker aan brommers en die heeft aangeboden te helpen in de weekenden.
Ben zelf dit weekend al begonnen met roest weghalen op metalen onderdelen. Heb een staalborstel opzetstukje voor een Dremel gevonden en heb die op een boormachine gezet. Vervolgens onderdelen losgehaald en in een bankschroef gezet en ze gepolijst. Moeten ze nu weer gecoat worden met iets om te voorkomen dat ze weer gaan roesten? De brommer staat onder een afdak nu.
Heb het chassisnummer gecheckt op
http://www.stopheling.nl/ en daar kwam niets uit. Hij is dus in ieder geval niet gestolen. Kan hij nu alsnog op naam staan van iemand en is er een manier om hier achter te komen?
Heb voor mijzelf even een lijstje gemaakt van dingen die mij geld zullen gaan kosten:
Nieuwe voorvelg - huidige is te erg verroest
koppeling hendel - is afgebroken, moet een nieuwe op
schakel pedaal - werkt wel maar is erg wiebelig, wellicht op te lossen met één of twee ringetjes er tussen
uitlaat - huidige maakt erg veel herrie, weet iemand of ik dit kan dempen met staalwol of dat ik er een ander onder moet hangen als ik hem straatlegaal wil maken?
begrenzer- heb er 45 meer gereden en hij trok nog flink door dus denk dat hij op het moment de 60-70 wel haalt
voetrem - krijg de kabel niet goed vastgezet bij het bevestigingspunt bij het wiel achter dus hij schiet er door als ik hem intrap. Kan zijn dat het boutje hem niet goed genoeg vastdrukt dus zal volgende week een langer boutje er in draaien
Voor zover de update. Als iemand nog tips heeft, graag!